.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 05:01:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI AWX] Prośba o ocenę logów
PostNapisane: 13.sie.2008 17:32:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Witam. Prosił bym o ocenę logów mojego nowego nabytku (Passat). W aucie zaraz po sprowadzeniu był wymieniany rozrząd, no i na moją małą wiedzę muszę teraz jechac do innego mechanika na poprawkę kąta synchronizacji, bo jest -7,5 :< .

Teraz pytanie - czy rozrząd może byc przestawiony aż o ząbek, czy wystarczy regulacja na kole zębatym wałka rozrządu? Auto kopa ma dobrego, silnik pracuje ładnie, tylko na zimnym musi obrócic wałem z 2 razy żeby odpalił. Na ciepłym pali lepiej. Na moje oko do wymiany jest jeszcze termostat.

Ale ogólnie w jakim stanie jest silnik to nie mam pojęcia. Dlatego proszę o ocenę Was. Przebieg wg książki 140000 km. Logi dynamiczne na 3-cim biegu.

Logi BS


Log 000 BS
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=286a1e7058707c9e

Log 003 BS
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4c048a39172121b5

Log 004 BS
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d0f714932eb36330

Log 011 BS
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=60ffab2176afece5


Logi Statyczne


Log 000 Statyczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=12b61852157ebe55

Log 001 Statyczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a58ab1eed548b3f1

Log 003 Statyczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6824029f842603f8

Log 004 Statyczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=39e6d53476401bee

Log 011 Statyczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4cb82f6b881b53eb

Log 013 Statyczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4af2d5030992dbae


Logi Dynamiczne


Log 000 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4c63b0dbe690e9fd

Log 001 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ef62f26a4df53226

Log 003 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=295046dd1543d898

Log 004 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=14291460724957d0

Log 008 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7125acf895936934

Log 010 Dynamiczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d83e332e24074aff

Log 011 Dyanmiczny
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=60a3af60a46ec41e

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 17:50:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zrób jeszcze statycznie 023.
reszta jest tak, jak mówisz - synchro do poprawy oraz termostat.


na jakim jeździsz oleju?
w którym roku ten samochód został wyprodukowany?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 18:04:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dodam tylko ze mozna troszke mocniej pomasowac prawa stopa co by kierownice w turbulum sie rozruszaly .... :):

meszrum napisał(a):
na jakim jeździsz oleju?
w którym roku ten samochód został wyprodukowany?


temat ostatnio na czasie ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 21:04:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Dzięki za info. Pasek jest z 2001 roku. A olej jeszcze nie wymieniony, bo auto stoi nieprzerejestrowane. Właśnie miałem kupic Mobil Synt S Special V 5W-40 (4l. - 160 pln), ale dowiedziałem się od sprzedawcy, że został on wycofany i zastąpiony Mobilem 5W-30 z normą 505.01 - bańka 5l. - 160 pln. I teraz się zastanawiam, czy brac 5W-30, bo jest mniej lepki w wyższej temp. od 5W-40, czy lepiej wziąśc Castrola Edge 5W-40?

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Ostatnio edytowano 16.wrz.2008 21:45:16 przez nivre, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 22:15:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
spanky napisał(a):
dodam tylko ze mozna troszke mocniej pomasowac prawa stopa co by kierownice w turbulum sie rozruszaly .... :):

meszrum napisał(a):
na jakim jeździsz oleju?
w którym roku ten samochód został wyprodukowany?


temat ostatnio na czasie ... ;)



jup.
oniemiałem ostatnio, jak uzmysłowiłem sobie niewiedzę narodu szlacheckiego w zakresie doboru olejów do PD.

nivre,
jeżeli Twój AWX posiada wlepkę QG1, to olej powinien spełniać normę 504.00/507.00 [np. Castrol EDGE 5W-30]. jeżeli nie posiada takowej, to olejem właściwym jest 505.01.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 08:43:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Meszrum, to podpowiedz mi jeszcze w takim razie, zanim nie kupiłem oleju, gdzie się znajduje ta wlepka z oznaczeniem QG1? Na nalepce w bagażniku przy oznaczeniu silnika będzie to napisane, czy szukać jej gdzieś indziej?

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 08:50:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
1249 mg [dawka mierzona przez przepływomierz] w peak'u to w kazdym AWX'ie powinno tyle być ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 08:59:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
nivre napisał(a):
Meszrum, to podpowiedz mi jeszcze w takim razie, zanim nie kupiłem oleju, gdzie się znajduje ta wlepka z oznaczeniem QG1? Na nalepce w bagażniku przy oznaczeniu silnika będzie to napisane, czy szukać jej gdzieś indziej?


wlepka w bagazniku,pierwsza strona w ksiazce serwisowej ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 09:13:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gustav200 napisał(a):
1249 mg [dawka mierzona przez przepływomierz] w peak'u to w kazdym AWX'ie powinno tyle być ?


zależy od czułości [czyt. stanu] lmm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 09:24:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
meszrum napisał(a):
gustav200 napisał(a):
1249 mg [dawka mierzona przez przepływomierz] w peak'u to w kazdym AWX'ie powinno tyle być ?


zależy od czułości [czyt. stanu] lmm.


Ciekawe czy nowy czy jest od początku ... bo ja u Siebie wymieniałem ale nie pokazuje 1249 ms , dodam ze wymianialem w trybie [nie pamiętam jak się nazywał] musialem oddac stary i dostałem zregenerowany od boscha

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 09:37:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Spanky dzięki. Popatrzę jak wrócę do domu.

Czyli co Panowie - motorownia wygląda na zdrową i może mieć te 140 tyś?
Jestem umówiony do mechanika na sobotę z tym kątem synch. Po zabiegu oczywiście zrobię jeszcze raz logi i zamieszczę do oceny.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 09:44:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
gustav200 napisał(a):
1249 mg [dawka mierzona przez przepływomierz] w peak'u to w kazdym AWX'ie powinno tyle być ?


zależy od czułości [czyt. stanu] lmm.


dmuchanie turbulum tez ma wpływ ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 09:57:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
spanky napisał(a):
meszrum napisał(a):
gustav200 napisał(a):
1249 mg [dawka mierzona przez przepływomierz] w peak'u to w kazdym AWX'ie powinno tyle być ?


zależy od czułości [czyt. stanu] lmm.


dmuchanie turbulum tez ma wpływ ... ;)



niom, prawda. im więcej wiatrów produkowanych przez T, tym więcej kilogramów powietrza.
jeno, jak lmm mierzy jak stara skarpeta, to nawet przy 2700mbar pokaże 1080mg...

tak naprawdę, to liczy się 008 - jeżeli nie tnie dostaw gnoju, to jest festyn.

;)


a zupełnie poważnie - pomiar lmm, to dosyć skomplikowany algorytm, który jest wynikową masy powietrza, jego ciśnienia i temperatury. wpływ na niego ma bardzo wiele czynników - tak, że dosłownie zależy to od pory dnia i roku...


nivre,

silnik jest zdrowy.
może mieć 140 000 km - ostatnio mój ziom nabył 3BG [3B6] @AVB z udokumentowaną trasą circa 150 000 km. korekcje były porażające:
1.8 | 0.8 | 2.2 | 2.9
...do tego EGR pławił się w oleum...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 11:31:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Dzięki Meszrum. Mnie niepokoi troszkę 1 pompka ( -1.13). Gdzieś na forum czytałem, żeby dolewać niewielkie ilości mixolu :?:

Sprawdzałem i we wlepce nie ma oznaczenia QG1, a wymiany były robione co 12-15 tyś. Czyli norma 505.01 - tylko pytanie, czy może byc 5W-30, czy lepiej 5W-40 :?:
Na stronie intercarsu wyczytałem, że Mobil Synt S Special V 5W-30 jest olejem półsyntetycznym :/ ale z normą VW 505.01. Castrol też nie robi pełnego syntetyka z normą 505.01 :?: Jest tylko półsyntetyczny Castrol Edge TD 5W-40 505.01.

Wolał bym zalac silnik pełnym syntetykiem z normą 505.01. Jest taki?

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 17:53:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nivre,


jest syntetyczne 505.01 Castrola - z tym, że trudniej go dostać.
nazywa się Castrol SLX Professional VW 505.01.

http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7028797

http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 22:04:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
nivre napisał(a):
Dzięki Meszrum. Mnie niepokoi troszkę 1 pompka ( -1.13). Gdzieś na forum czytałem, żeby dolewać niewielkie ilości mixolu :?:

Sprawdzałem i we wlepce nie ma oznaczenia QG1, a wymiany były robione co 12-15 tyś. Czyli norma 505.01 - tylko pytanie, czy może byc 5W-30, czy lepiej 5W-40 :?:
Na stronie intercarsu wyczytałem, że Mobil Synt S Special V 5W-30 jest olejem półsyntetycznym :/ ale z normą VW 505.01. Castrol też nie robi pełnego syntetyka z normą 505.01 :?: Jest tylko półsyntetyczny Castrol Edge TD 5W-40 505.01.

Wolał bym zalac silnik pełnym syntetykiem z normą 505.01. Jest taki?



witam
troszkę o oleju do PD-ka:)
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4456

Swojego AWX-a zalałem Mobil 1 Synt S Special V 5w-40
pozdrawiam

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 21:37:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Witam. Jestem już po wymianie termostatu, teraz temperatura jest ok. Na marginesie termostat Wahler'a. Poniżej zamieszczam brakujące logi statyczne.

023

Obrazek

007

Obrazek


W bloku 018 dla wszystkich cylindrów są zera - tak ma byc :?:

Czy temperatura paliwa nie jest troszkę za wysoka :?:

Ogólnie co można powiedziec na temat bloku 023?

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 22:58:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
nivre napisał(a):
Witam. Jestem już po wymianie termostatu, teraz temperatura jest ok. Na marginesie termostat Wahler'a. Poniżej zamieszczam brakujące logi statyczne.

023

Obrazek

007

Obrazek


W bloku 018 dla wszystkich cylindrów są zera - tak ma byc :?:

Ogólnie co można powiedziec na temat bloku 023?


Termostat jest OK

W 018 masz same "zera" - tak ma byc.

W 023 - maja byc jak najmniejsze roznice.

Nie podoba mi sie temp. paliwa.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 22:24:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
No właśnie mi też się wydaje, że temp. paliwa nie jest trochę za wysoka? Co może byc przyczyną? W 023 różnice nie są chyba małe?

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 07:50:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):

Nie podoba mi sie temp. paliwa.

Pozdr


kwestia podobania to rzecz gustu ... :): [wiec nie musi Ci sie podobac :P]

a wracajac do tematu to szukacie dziury w doopie ... ;)
innymi słowy kolego nivre znajdz sobie inny problem ...

pozdrawiam...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: