.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:37:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI]Adaptacje ECU - kanal 01
PostNapisane: 24.sty.2009 14:21:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam
wg strony http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=4786
Cytuj:
Kanal 01
Zmiena odczyt dawki paliwa z nastawnika,
Ten Kanla mozna latwo przetestowac : najpierw adaptacja na najnizsza wartosc i na wolnach obr. sprawdzamy dawke w Block 001 pole 2, nastepnie adaptacja na najwyzsza wartos i znow Block 001 pole 02 , roznica miedzy pierwszy a drugim pomiarem to wlasnie wynik adaptaci . Realna dawka jest w obu przypadkach taka sama.
( w silnikach PD, mimo ze mozna zapisac inna niz org. wartosc nie daje zadnych efektow)


co to po ludzku znaczy?
Pytam, bo w tym kanale wpisana wartosc u mnie to nie 32768
Obrazek
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 14:47:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
No i dobrze że tak masz bo to tylko cyfry, faktyczną dawkę paliwa odczytasz Vagiem konał 01. Jak wszystko jest OK to nie kombinuj w adaptacjach bo możesz dużo popsuć.
Na forum jest mnóstwo potów dotyczących adaptacji.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI]Adaptacje ECU - kanal 01
PostNapisane: 24.sty.2009 15:18:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
Witam
wg strony http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=4786
Cytuj:
Kanal 01
Zmiena odczyt dawki paliwa z nastawnika,
Ten Kanla mozna latwo przetestowac : najpierw adaptacja na najnizsza wartosc i na wolnach obr. sprawdzamy dawke w Block 001 pole 2, nastepnie adaptacja na najwyzsza wartos i znow Block 001 pole 02 , roznica miedzy pierwszy a drugim pomiarem to wlasnie wynik adaptaci . Realna dawka jest w obu przypadkach taka sama.
( w silnikach PD, mimo ze mozna zapisac inna niz org. wartosc nie daje zadnych efektow)


co to po ludzku znaczy?
Pytam, bo w tym kanale wpisana wartosc u mnie to nie 32768
Obrazek
Pozdrawiam,
Przemek



o to kaman, że:

adaptacja w kanale 01 silnika nie zmienia dawki wolnych obrotów objętościowo [o tym decyduje w Twoim przypadku stan VP44], a jedynie jej odczyt [algorytm, który przelicza jej objętość].
przykład: załóżmy, że pompa generuje 5mg/r. zmieniasz dawkę [czyli de facto jedynie jej odczyt] na mniejszą i ECU widzi 2.8mg/r [choć cały czas wynosi 5mg/r]. podczas jazdy auto zaczyna kopcić i ma trudności z przepaleniem gnoju - stąd wzięły się twiedzenia, że mniej znaczy więcej. otóż nie - paliwa jest tyle samo - jedynie ECU widzi mniejszą ilość i dokłada więcej podczas jazdy [stąd dym - paliwa jest więcej, a powietrza tyle samo]...
w zakresie zmiany dawki [odczytu dawki] stwierdzenie mniej znaczy więcej można uzasadnić tym, że po zmniejszeniu odczytu, do silnika podczas jazdy trafia rzeczywiście więcej paliwa.
nie ma to jednak zastosowania do biegu jałowego [o czym pisałem tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ight=dawka ] - dawka jest taka jaka była na 32768 - jak napisałem zastosowanie ma jedynie przy zmianie dawki do poruszającego się pojazdu.

generalnie nie wiem jaki był zamysł implementacji tej funckji. tuningu raczej nie - nie dość, że zabrudzi EGR, to przyrost mocy nie powala [1-3PS].

z kolei, co do odczytu pozycji 001.2 na jałowym [używanej do oceny satnu pompy - szczególnie VP44], w przypadku wartości domyślnej w kanale 01 adaptacji [32768], to na 001.2 mamy faktyczną objętość widzianą przez ECU - czyli im więcej, tym więcej oraz im mniej, tym mniej.
[wystarczy zalogować 001 po rozruchu porannym by wszystko zrozumieć]. zresztą, starałem się w tym zakresie oświecić lud ociemniały w ramach nauk niedzielnych - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ight=dawka .
zatem by ocenić dawkę pompy - upewniamy się, że kanal 01 ma wartość domyślną, nagrzewamy silnik i dokonujemy odczyt. to, co zobaczymy, to więcej = więcej, a mniej = mniej.

w każdym razie zostaw to na 32768 [domyślna].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI]Adaptacje ECU - kanal 01
PostNapisane: 24.sty.2009 17:18:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Podsumowujac
1) Obecna wartosc 42760 jest wynikiem czyjejs ingerencji i powinno byc "dziewicze" 32768?
2) Co by tam nie wpisac to wolnych obrotow to w zaden sposob nie ruszy. Jest to kalibracja, ktora wplynie co najwyzje na ilosc paliwa podczas jazdy
Znalazlem jakis swoj stary log 001
30,36 766 7,8 20,8 86,4
30,76 766 7,5 20,8 86,4
31,19 766 7,8 20,8 86,4
31,68 766 7,5 20,8 86,4
32,15 766 7,8 21,4 86,4
32,61 766 7,8 20,8 86,4
33,05 766 7,8 20,8 86,4
33,54 766 7,8 20,8 86,4
33,98 766 7,8 20,8 86,4
auto rozgrzane ale do 5.5 nic tu nie schodzi - czy jak rozumiem zgodnie z Twoja teoria po zresetowaniu tej adaptacji na 32768 (z obecnych 42760) odczyty w 001 spadna do okolo 5.5?
Jezeli zalozymy, ze faktycznie leci tak czy siak 5.5 a ecu widzi to jako 7.8 to ecu w swoich obliczeniach przyjmuje obecnie wieksza ilosc paliwa niz faktycznie pompa podaje?
Przy najblizszej okazji zweryfikuje to
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI]Adaptacje ECU - kanal 01
PostNapisane: 24.sty.2009 19:18:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
Podsumowujac
1) Obecna wartosc 42760 jest wynikiem czyjejs ingerencji i powinno byc "dziewicze" 32768?
2) Co by tam nie wpisac to wolnych obrotow to w zaden sposob nie ruszy. Jest to kalibracja, ktora wplynie co najwyzje na ilosc paliwa podczas jazdy
Znalazlem jakis swoj stary log 001
30,36 766 7,8 20,8 86,4
30,76 766 7,5 20,8 86,4
31,19 766 7,8 20,8 86,4
31,68 766 7,5 20,8 86,4
32,15 766 7,8 21,4 86,4
32,61 766 7,8 20,8 86,4
33,05 766 7,8 20,8 86,4
33,54 766 7,8 20,8 86,4
33,98 766 7,8 20,8 86,4
auto rozgrzane ale do 5.5 nic tu nie schodzi - czy jak rozumiem zgodnie z Twoja teoria po zresetowaniu tej adaptacji na 32768 (z obecnych 42760) odczyty w 001 spadna do okolo 5.5?
Jezeli zalozymy, ze faktycznie leci tak czy siak 5.5 a ecu widzi to jako 7.8 to ecu w swoich obliczeniach przyjmuje obecnie wieksza ilosc paliwa niz faktycznie pompa podaje?
Przy najblizszej okazji zweryfikuje to
Przemek



1. tak;
2. tak, faktyczna dawka pozostanie ta sama na wolnych obrotach; lecz podczas jazdy zostanie podana większa ilość paliwa.
po powrocie do 32768 dawka powinna spaść do rzeczywistej wartości [normalnie ok. 5mg/r].
ostatni akapit - tak, dlatego zwiększenie reakcji na gaz występuje gdy dawkę zmniejszymy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 24.sty.2009 19:19:54 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 19:19:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Być może troszkę namieszam w temacie, ale powiedzcie mi czy obroty na jałówce AFB nie powinny wynosić 766? u mnie wartość ta wynosi 744.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 19:24:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Levuss napisał(a):
Być może troszkę namieszam w temacie, ale powiedzcie mi czy obroty na jałówce AFB nie powinny wynosić 766? u mnie wartość ta wynosi 744.



w przypadku AFB wolne obroty winny mieścić się w zakresie 700-840rpm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 19:26:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
U mnie w AFB jest 742 i zawsze tak było.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 19:34:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
maxvilander napisał(a):
U mnie w AFB jest 742 i zawsze tak było.

No właśnie.Gdzieś wyczytałem, że prawidłowe obroty dla AFB to wartość 742, ale skoro wódz tak mówi to jest OK.Czy obroty można samemu podnieść?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 19:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Adaptacje kanał 2
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=58354&postdays=0&postorder=asc&highlight=regulacja+dawki&start=0

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 20:13:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Levuss napisał(a):
No właśnie.Gdzieś wyczytałem, że prawidłowe obroty dla AFB to wartość 742, ale skoro wódz tak mówi to jest OK.Czy obroty można samemu podnieść?

zerknij na kanal 2 u mnie. Wartosc wpisana jest <> od 32768 co jak sadze oznacza, ze ktos tam grzebal. Wolne obroty 766 mieszcza sie w cuglach w przedziale poprawnym ale nie oznacza to, ze po zresetowaniu nie spadna do 744
Jedna rzecz akurat co do adaptacji nie okazala sie tak jak sadzilem - kat wtrysku nie jest przesuniety mimo, ze oczekiwany kat to "1" a nie "2" (wzorcowe) - sadzilem, ze ze ktos przesunal os o 1 a tu jak widac tak chciala fabryka

004S
;0,38;766;-1,0;-1,0;63,5
;0,85;766;-1,0;-1,2;61,9
;1,38;766;-1,0;-1,2;62,7
;1,94;766;-1,0;-1,0;62,3
;2,48;766;-1,0;-1,0;63,1
;2,98;766;-1,0;-0,8;62,7
;3,48;766;-1,0;-1,0;61,5
;4,02;766;-1,0;-1,0;62,7
;4,48;766;-1,0;-1,0;61,5
;4,98;766;-1,0;-1,0;62,3
W poniedzialek przywroce ustawienia defaultowe
Co ciekawe ECU pare razy wyciagane bylo i jak widac te ustawienia nie kasuja sie
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 20:20:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
To Panowie podnieść obroty na 742?.
Mały błąd, u mnie obroty nie wynoszą 744 a 719.Czy podnosząc obroty nie będę musiał zmieniać innych wartości?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 20:43:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Levuss napisał(a):
To Panowie podnieść obroty na 742?.
Mały błąd, u mnie obroty nie wynoszą 744 a 719.Czy podnosząc obroty nie będę musiał zmieniać innych wartości?


to zależy tego, co chciałbyś osiągnąć poprzez podniesienie wolnych obrotów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 20:49:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
meszrum napisał(a):
Levuss napisał(a):
To Panowie podnieść obroty na 742?.
Mały błąd, u mnie obroty nie wynoszą 744 a 719.Czy podnosząc obroty nie będę musiał zmieniać innych wartości?


to zależy tego, co chciałbyś osiągnąć poprzez podniesienie wolnych obrotów.

Chciałbym osiągnąć wynik 742 obr/min czyli takie jakie spotyka się w większości AFB na forum.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2009 22:57:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2008 12:54:20
Posty: 17
Lokalizacja: Lubartów
Witam,

meszrum, dzięki, że wyjaśniłeś o co chodzi w tych adaptacjach, wszyscy pisali, że warość 001 poz 2 im mniejsza tym dawka większa i odwrotnie - w żaden sposób nie mogłem tego sobie logicznie wytłumaczyć bo to bzdury.

Jak zapalam zimne auto ok -10st o mam dawkę na początku w graniczach 10mg./R im bardziej auto się nagrzewa to dawka spada a kiedy hamuję silnikiem wynosi 0, więc logicznym jest, że ta wartość większa tym dawka jest większa.

Niebardzo mogłem ugryźć temat adaptacj,i bo co nie ustawiłem w 01 to wyniki takie same na odczytach ! dzięki Twojemu postowi w końcu łapię o co chodzi, - po adaptacji odczyt pokazuje tyle samo a faktycznie jest inaczej :).

Czy ta analogia obowiązuje także np . do 005 poz 2 (dawka rozruchowa) czyli jeżeli zmniejsze wartość adaptacji to komputer podniesie dawkę ? a w 005 poz 2 i tak ciągle będzie widniała ta sama wartość ? chociaż w rzeczywistości będzie inna ... (w tej samej temperaturze silnika oczywiście)

Pozdr,MDx

_________________
MDx A3 1.9TDI AHF 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI]Adaptacje ECU - kanal 01
PostNapisane: 25.sty.2009 00:10:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
przemekk74 napisał(a):
Pytam, bo w tym kanale wpisana wartosc u mnie to nie 32768
Obrazek
Pozdrawiam,
Przemek


Wszystko pasi. Dla Twojego AFB wartością nominalną dla kanału 01 jest tak jak masz : 42768 .
Oczywiście nic nie szkodzi żeby się adaptacjami pobawić i SAMODZZIELNIE wyciągnąć wnioski dlaczego mniej znaczy więcej ... .
Myślę, że wystarczy Ci tylko kilka podpowiedzi:
1. Pamiętaj, że dla sterownika pompy priorytetem jest utrzymanie ZADANYCH obrotów biegu jałowego (właśnie dlatego zmieniając adaptacje 01 NIE zmieniają się obroty).
2. Pamiętaj, że dawka widoczna w 001.2 jest wartością określoną na podstawie AKTUALNYCH OBROTÓW i wypełnienia impulsu cewki elektromagnetycznej zawora dawkującego.
3. Pamiętaj, że w pompie wtryskowej nie ma czujnika ciśnienia (ani faktycznej ilości) paliwa, ktory mógłby determinować wskazania 001 ... .
4. Pamietaj, że cała dotychczasowa "dyskusja" poszła w złą stronę, bo dotyczy wpływu zmiany w adaptacjach na dawkę biegu jałowego, a moim zdaniem (i w kontekście Twojego pytania) powinna dotyczyć "samoistnych" zmian dawki - zanim jeszcze ktoś ruszy adaptacjami ... (jako wynik/skutek powolnego zużywania się elementów układu wtryskowego lub skutkiem gwałtownej awarii - egall) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 01:25:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Przemek,

z ciekawości sprawdziłem wartości zapisane u mnie - w 01 jest co prawda 32768 [AFB] jako domyślne, lecz w przypadku Twojego ECU domyślną wartością będzie wskazana powyżej - 42768.
...nie ma zresztą możliwości podniesienia/obniżenia parametru adaptacji o 10000, a jedynie o n-dziesiąt [w zależności od rodzaju ECU].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 17:40:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
Podsumowujac
1) Obecna wartosc 42760 jest wynikiem czyjejs ingerencji i powinno byc "dziewicze" 32768?

1. tak;

Piotruś napisał(a):
Wszystko pasi. Dla Twojego AFB wartością nominalną dla kanału 01 jest tak jak masz : 42768 .

meszrum napisał(a):
ecz w przypadku Twojego ECU domyślną wartością będzie wskazana powyżej - 42768.

Poprawiles sie Meszrum ale punkt dla Piotrusia zaliczam:)


Po wyresotowaniu wolnych obrotow jest te 742
Dawka z 001 jest na poziomie 7.5 przy 86stopniach. Silnik ma korekcje zupelnie normalne, chodzi normalnie wiec nie wiem dlaczego nie schodzi do 5.5 (taki jego urok widac)
Nie mam pojecia po co ktos podniosl te wolne obroty (moze na boxie mialo to sens?).. teraz nawet lepiej chodzi bo zniknal taki "podzwiek", ktory mialem (a juz najrozniejsze co do jego zrodla teorie slyszalem i sam wymyslac zaczynalem: od slynnej hydrauliki poprzez rurki wysokiego cisnienia a skonczywszy na za niskim czy wysokim poziomie oleju)

,Group A:,'001,,,,Group B:,'013,,,,Group C:,'014
,,Engine speed,Injected quantity,Qty adj valve,Coolant temp,,Diff. cyl.3 vs cyl.2,Diff. cyl.1 vs cyl.2, , ,, ,Diff. cyl.6 vs cyl.2,Diff. cyl.4 vs cyl.2,Diff. cyl.5 vs cyl.2
,TIME,740-840 rpm,3.0-8.0,act. time 15-25*Ck,85-105*C,TIME,-1.5 to +1.5,-1.5 to +1.5,,,TIME,,-1.5 to +1.5,-1.5 to +1.5,-1.5 to +1.5
MARKER,STAMP, /min, mg/R, CF,°C,STAMP, mg/R, mg/R,,,STAMP,, mg/R, mg/R, mg/R
,24.60,742,7.2,20.8,86.4,23.47,-1.18,0.00, , ,24.03, ,-0.39,0.00,-0.78
,26.29,742,7.5,20.8,86.4,25.14,-1.25,0.00, , ,25.67, ,-0.47,-0.08,-0.86
,27.97,742,7.2,20.2,86.4,26.83,-1.33,-0.08, , ,27.42, ,-0.47,-0.24,-0.94
,29.53,742,7.5,20.8,86.4,28.48,-1.25,-0.08, , ,28.96, ,-0.55,-0.16,-0.94
,31.32,742,7.5,20.2,86.4,30.17,-1.25,-0.08, , ,30.73, ,-0.63,-0.16,-0.94
,32.92,742,7.5,20.8,86.4,31.86,-1.25,-0.08, , ,32.35, ,-0.63,-0.08,-0.94
,34.52,742,7.5,20.2,86.4,33.51,-1.25,-0.08, , ,34.02, ,-0.55,-0.08,-0.86

Jezeli ilosc fizycznie podawanego paliwa jest stala o oscyluje to wokolicach tych 5.5 to dlaczego na defaultowym ustawieniu ECU widzi to jako 7,5?
silnik nagrzany, chodzi na N, wlaczone swiatla drogowe (ksenony), normalne korekcje (okolo 215tys przebiegu)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2010 11:24:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
Pozwólcie koledzy że odgrzeję kotleta po roku ale mam już mętlik w głowie po przeczytaniu setek postów na temat dawek paliwa. Stąd mam wielką prośbę do znawców tematu aby aby odpowiedzieli mi krótko na temat ;
która z wartości wpisanych w kanale 05 dostarczy silnikowi większej dawki paliwa na rozruch 32768 czy 42768. Interesuje mnie tylko odpowiedź na to pytanie.Bez zbędnych wykładów na temat ECU itd...Dziękuje za zrozumienie i pozdrawiam. Seba

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2010 12:01:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
zwykły $ napisał(a):
która z wartości wpisanych w kanale 05 dostarczy silnikowi większej dawki paliwa na rozruch 32768 czy 42768.


Żadna, bo to defalutowe ustawienia dla różnych V6 TDI.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: