Sinan napisał(a):
Zadzwonilem do ASO i kierownik serwisu zdecydowanie mi tego odradzil. Postaram sie sparafrazowac to, co mi powiedzial: "Owszem, przez te wszystkie lata od kiedy A4 uzywa tego typu napedu pompy olejowej zdarzaly sie przypadki, ze ten szesciokatny walek sie wyrobial - ale to byly naprawde sporadyczne wypadki, ktore moge policzyc na palcach jednej reki. Zdarzaly sie nam samochody z przebiegiem po 300000km i walek byl w nich jak nowy. W pana przypadku jesli nic sie nie dzieje, silnikiem nie trzesie, obroty sa stale i stabilne, to wymiana tego bylaby wyrzuceniem pieniedzy w bloto.." Tak wiec postanowilem nic nie robic i zdac sie na wyroki losu. Ot - zdarzy sie, to bede dzialal.
jak czytam to co piszesz to przypomina mi sie kawal
kawal napisał(a):
leci zdezelowany samolot tanich linii lotniczych z ludzmi nad oceanem...nagle silnik na lewym skrzydle zaczyna sie palic, ludzie wpadli w panike.
Przez glosnik pilot hinduska lamana angielszczyzna uspokoil ludzi
don't panic..everything is ok, we have second engine.... po 10 min lotu nagle plonie drugi silnik .. panika i pilot znowu zwraca sie do pasazerow
people who can swim please jump... people who can't swim... don't panic everything is ok "zorganizuj" ETKE z netu i spradz numery katalogowe czesci takich jak
- zestaw walkow wyrownujacych
- zabierak/imbusik
- pompa oleju
nastepnie zadzwon ponownie do Pana z Aso i zapytaj sie dlaczego 2.0TDI PD w etce wystepuja jako "normalne" i "zmodyfikowane" (to "zmodyfikowane to nie darmowa akcja serwisowa - po prostu jak komus dmuchnelo to w ASO dostawal juz czesci na dluzszy zabierak/za kupe kasy/ - stosowany defaultowo od 10.2009r) i dlaczego w "zmodyfikowanych" zarowno pompa oleju, zestaw walkow i zabierak sa takie same jak w 2.0TDI CR ("po 10.2009" - bo "przed" nawet CR mialy zabierak krotszy)...po co modyfikowac jak nie ma problemu
Nie czaruj sie... przy przebiegach 200tys to juz ruletka.... (przy takim zapalila sie mojemu kuzynowi kontrolka oleju w passacie 2005r - T akcji nie przezyla...)
Co mial Ci powiedziec "Pan z ASO"? - "tak naprawde do 10.2009 walilismy glupa i np frajerom placacym grubo ponad 100tys za A4 B8 2.0TDI CR wciskalismy dalej silnik z krotkim zabierakiem i za 5
max 10 lat!!! walnie im to a wlasciciele fiatow beda boki zrywac smiejac sie z nich"
Gwarancja na audi to 2 lata... gwarancja na KIA 7 lat..
Naprawy sa 3 systemach:
- regeneracja wraz z przerobka pod dluzszy zabierak
- wymiana systemu napedu pompy na bez walkow wyr.
- kupno nowych czesci w ASO
(pierwsze 2 mieszcza sie w okolo 1500zylach... wiec osobiscie uwazam, ze porade "Pana z ASO" mozna sobie wsadzic w d...)
Meszrum napisał(a):
nie da się zdiagnozować stanu zużycia zabieraka i gniazda jest demontaż obu części i bezpośrednia ich ocena.
Pan z ASO zapewne uzyl pewnego skrotu...
W pierwszych 2,0TDI PD (do okolo 2006r) byl naped walkow "lancuchowy" a w "troche poprawionych" (2006-10.2009) zebatkowy.. w pierwszych zanim wytarl sie imbusik czesto padl juz wczesniej naped lancuchowy a przed jego total zgonem gdy juz zeby mial zjechane zeby ponoc mozna uslyszec/wyczuc (mozliwe, ze wtedy juz walki wyrownujace "zmieniaja faze" wzgledem pracy silnika czy to odglosy chrobotania lancucha? - trzeba by zapytac tego co mu padlo to padlo...
Pozdrawiam,
Przemek