.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 05:01:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2010 11:01:19 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Od dawna to mówię/piszę.
Najlepesze Audi są z lat 90-tych i starsze.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2011 23:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Co z tego ze wymienilem imbusik jak po 40 tys znow byl obrobiony i gotowy do przeskoczenia

zabierak wymienic mozna profilaktycznie a nie jak sie zaczal obracac obrobiony bo wtedy gniazdo zarowno w pompie jak i/lub w walku moga byc juz tez zjechane.. wiec musztarda po obiedzie
mniejsza o to

sa 3 (mi znane) zabieraki
03G 115 281 A - montowany w pierwszych passatach z 2.0tdi PD (pewnie w czyms jeszcze ale nie zglebialem), dlugosc zabieraka mi nieznana
03G 115 281 D - najpopularniejszy zabierak stosowany w 2.0PD jak i 2.0CR do 09.2009 - dlugosc 77mm
03G 115 281 E - zabierak o dlugosci 100mm, ztosowany defaultowo dopiero od okolo 09.2009 (sprawdzilem dla audi a3, a4 i seata exeo wiec pewnie dotyczy calej grupy VAG). Ten dluzszy zabierak wystepuje takze w jakis motorach z 2006 w oznaczeniu w etce "zmodyfikowany" (czyli po jakiejs akcji serwisowej????)

Ponizej sklejony wykaz z etki dla silnika 2.0TDI CR CAGA 143PS przed o po 09.2009. Wyglada wiec na to, ze nawet ten sam silnik upgradowano dopiero na rok modelowy 2010
Obrazek

Zaberak "E" wspolpracuje z inna pompa oleju niz "D", zestaw walkow jest takze inny
Ponizej wypowiedz jakiegos mechanika z vw-passat przerabiajacego to
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1061979
tomek telXXXXXXXXX napisał(a):
Witam.Od dnia dzisiejszego wałek wyrównoważający(balansujący) regenerowany jest pod zabierak o dł 10 cm. Stary(7,7 cm) o symbolu 03G115281D poszedł w niepamięć (brak produkcji).Tym samym otwór sześciokątny w wałku wyrów. jest głębszy i daje większą żywotność.

Wyglada na to, ze albo 5 patykow na walki i pompe "pod zabierak E" albo przerobka tego..
tak wyglada nowy (od 09.2009) i stary zabierak
Obrazek
Wtopy producentow to normalna rzecz - ale taka pierdola powinna wejsc do motorow max 2 lata po premierze 2.0TDI a nie w 2010 dopiero...
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2011 10:11:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Widać, że diesle nie są takie oszczędne i benzyna nawet bez LPG bije go na głowę.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2011 18:47:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
Cytuj:
Co z tego ze wymienilem imbusik jak po 40 tys znow byl obrobiony i gotowy do przeskoczenia

zabierak wymienic mozna profilaktycznie a nie jak sie zaczal obracac obrobiony bo wtedy gniazdo zarowno w pompie jak i/lub w walku moga byc juz tez zjechane.. wiec musztarda po obiedzie
mniejsza o to

sa 3 (mi znane) zabieraki
03G 115 281 A - montowany w pierwszych passatach z 2.0tdi PD (pewnie w czyms jeszcze ale nie zglebialem), dlugosc zabieraka mi nieznana
03G 115 281 D - najpopularniejszy zabierak stosowany w 2.0PD jak i 2.0CR do 09.2009 - dlugosc 77mm
03G 115 281 E - zabierak o dlugosci 100mm, ztosowany defaultowo dopiero od okolo 09.2009 (sprawdzilem dla audi a3, a4 i seata exeo wiec pewnie dotyczy calej grupy VAG). Ten dluzszy zabierak wystepuje takze w jakis motorach z 2006 w oznaczeniu w etce "zmodyfikowany" (czyli po jakiejs akcji serwisowej????)

Ponizej sklejony wykaz z etki dla silnika 2.0TDI CR CAGA 143PS przed o po 09.2009. Wyglada wiec na to, ze nawet ten sam silnik upgradowano dopiero na rok modelowy 2010
Obrazek

Zaberak "E" wspolpracuje z inna pompa oleju niz "D", zestaw walkow jest takze inny
Ponizej wypowiedz jakiegos mechanika z vw-passat przerabiajacego to
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1061979
tomek telXXXXXXXXX napisał(a):
Witam.Od dnia dzisiejszego wałek wyrównoważający(balansujący) regenerowany jest pod zabierak o dł 10 cm. Stary(7,7 cm) o symbolu 03G115281D poszedł w niepamięć (brak produkcji).Tym samym otwór sześciokątny w wałku wyrów. jest głębszy i daje większą żywotność.

Wyglada na to, ze albo 5 patykow na walki i pompe "pod zabierak E" albo przerobka tego..
tak wyglada nowy (od 09.2009) i stary zabierak
Obrazek
Wtopy producentow to normalna rzecz - ale taka pierdola powinna wejsc do motorow max 2 lata po premierze 2.0TDI a nie w 2010 dopiero...
pozdrawiam,
Przemek


zmiana na dłuższy nastąpiła z dniem 19.10.2009.
każdy samochód VAG 2.0TDI wyprodukowany po tej dacie ma dłuższy imbusik.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2011 13:43:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Hi,
Naprawa (jak sie juz komus stalo to trzeba dzialac a nie plakac...) to jeden z 3 wariantow:
- kupno w ASO nowego zestawu walkow z dluzszym zabierakiem (77mm->100mm) i pompa (niecaly 1000E czesci wg cennika chyba austryjackiego)
- kastracja silnika z walkow i montaz zestawu z silnika 1,9 (efekt uboczny jak ktos gdzies napisal "mrowienie doopy na zimnym silniku) - jakos wychodzi z robota 2 do 3 kola max/operacja b. dobrze opisana na forum A4-klub
- regeneracja

Jezeli chodzi o regeneracje to w innej (gorszej) sytuacji sa posiadacze napedu lancuchowego poniewaz poza problemem gniazda na zabierak dochodzi wycierajace sie zebatki i lancuch (te czesci nie sa o ile wiem sprzedawane w ASO a na allegro cos chyba 800zyla wiec nie malo)
Samo gniazdo daje sie regenerowac (na ile trwale w sumie nie wiem ale zapytalem na forum "tokarzy" - na allegro okolo 800pln regeneracja gniazda walka i w pompie + zabierak juz 10cm
http://www.cnc.info.pl/topics66/jak-to- ... t26884.htm

O tyle fart byl, ze wypowiedzial sie tokarz, ktory akurat regenerowal takie gniazdo
Jak z tego wynika sa 2 metody regeneracji tego.... zalac otworz i wydrazyc albo rozwiernic i wkrecic tuleje z gniazdem.
Komar napisał(a):
Wałek w środku jak pisałem wcześniej jest miękki (max 25-28 hrc) dał się rozwiercić i nagwintować zwykłymi narzedziami. Zrobiłem to tylko "po znajomości" bo koledze było pilno.
Normalnie to należałoby zalać otwór jakims stellitem i wydrążyć sześciokąt.

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 20.kwi.2011 21:04:57 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2011 11:07:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
To już nie pech tylko szubrawcza konspiracja na którą nie mamy wpływu. Rozwiązanie? Kup w salonie, sprzedaj po skończeniu się gwarancji na silnik i skoncentruj się na zarabianiu na następne. Słodkie życie kapitalisty...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2011 20:24:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2009 15:37:46
Posty: 1183
Lokalizacja: Pyrlandia
Ja się pochwalę że nabyłem Passata 2006 rok ze swapem na BMM, ponieważ oryginalnie zamontowany BMP powiedział papa :peace:

_________________
BMW X1 1,5 136PS - jest
BMW X3 3.0d 218PS - był
Touareg 3.0TDI - był
Audi A6 C6 3.0TDI quattro + tip - był
Passat B6 2.0TDI Sportline + DSG - był
Skoda Octavia I 1.9TDI 90PS - był
Golf IV 1.6 SKL? + LPG - był
Passat B5FL 2.5TDI AKN - był
Golf III 1.8AAM? + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 07:40:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
Oszczędny przestał być sobą :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2011 17:00:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2011 16:23:35
Posty: 9
Lokalizacja: Nowy Targ
Bilo napisał(a):
Dawno doszedlem do wniosku ze audi to dziadostwo i to za duze pieniedze... nawet w moim 126p takie jaja sie nie dzieja. piekne silniki 2.5 z pompa i dziadoskimi walkami a teraz piekne 2.0 TDi z pekajaca glowica i zacierajace sie przez imbusik za 20 zl. niesamowita przewaga dzieki technice :):


Widocznie reklama mówiła o przewadze techniki marketingowej (np. prezentacje w filmach akcji ), jakość techniki nie podwyższa już tak sprzedaży :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Bilo
PostNapisane: 02.maja.2011 08:55:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2011 18:28:59
Posty: 2
Lokalizacja: Pultusk
Wspolczuje Ci... Tez mam Audi z tym silnikiem i przyznam sie, ze spac po nocach nie moglem przez ten jeb****y imbusik. W stresie chcialem wymieniac cala pompe olejowa. Tym bardziej, ze wybieralem sie w droge po Europie i bezpiecznie chcialem dojechac i wrocic. Zadzwonilem do ASO i kierownik serwisu zdecydowanie mi tego odradzil. Postaram sie sparafrazowac to, co mi powiedzial: "Owszem, przez te wszystkie lata od kiedy A4 uzywa tego typu napedu pompy olejowej zdarzaly sie przypadki, ze ten szesciokatny walek sie wyrobial - ale to byly naprawde sporadyczne wypadki, ktore moge policzyc na palcach jednej reki. Zdarzaly sie nam samochody z przebiegiem po 300000km i walek byl w nich jak nowy. W pana przypadku jesli nic sie nie dzieje, silnikiem nie trzesie, obroty sa stale i stabilne, to wymiana tego bylaby wyrzuceniem pieniedzy w bloto.." Tak wiec postanowilem nic nie robic i zdac sie na wyroki losu. Ot - zdarzy sie, to bede dzialal.
Pozdrowienia.
Sinan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bilo
PostNapisane: 02.maja.2011 09:44:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sinan napisał(a):
Wspolczuje Ci... Tez mam Audi z tym silnikiem i przyznam sie, ze spac po nocach nie moglem przez ten jeb****y imbusik. W stresie chcialem wymieniac cala pompe olejowa. Tym bardziej, ze wybieralem sie w droge po Europie i bezpiecznie chcialem dojechac i wrocic. Zadzwonilem do ASO i kierownik serwisu zdecydowanie mi tego odradzil. Postaram sie sparafrazowac to, co mi powiedzial: "Owszem, przez te wszystkie lata od kiedy A4 uzywa tego typu napedu pompy olejowej zdarzaly sie przypadki, ze ten szesciokatny walek sie wyrobial - ale to byly naprawde sporadyczne wypadki, ktore moge policzyc na palcach jednej reki. Zdarzaly sie nam samochody z przebiegiem po 300000km i walek byl w nich jak nowy. W pana przypadku jesli nic sie nie dzieje, silnikiem nie trzesie, obroty sa stale i stabilne, to wymiana tego bylaby wyrzuceniem pieniedzy w bloto.." Tak wiec postanowilem nic nie robic i zdac sie na wyroki losu. Ot - zdarzy sie, to bede dzialal.
Pozdrowienia.
Sinan


wybacz, ale to co powiedział Ci pracownik ASO to brednie. jeżeli na skutek wytarcia imbusika zaczyna trząść się silnik, to jedyną formą naprawy jest jego wymiana.

nie da się zdiagnozować stanu zużycia zabieraka i gniazda bez ich demontażu - jedynym sposobem diagnozy jest demontaż obu części i bezpośrednia ich ocena.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 02.maja.2011 10:30:53 przez meszrum, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bilo
PostNapisane: 02.maja.2011 09:47:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Sinan napisał(a):
Zadzwonilem do ASO i kierownik serwisu zdecydowanie mi tego odradzil. Postaram sie sparafrazowac to, co mi powiedzial: "Owszem, przez te wszystkie lata od kiedy A4 uzywa tego typu napedu pompy olejowej zdarzaly sie przypadki, ze ten szesciokatny walek sie wyrobial - ale to byly naprawde sporadyczne wypadki, ktore moge policzyc na palcach jednej reki. Zdarzaly sie nam samochody z przebiegiem po 300000km i walek byl w nich jak nowy. W pana przypadku jesli nic sie nie dzieje, silnikiem nie trzesie, obroty sa stale i stabilne, to wymiana tego bylaby wyrzuceniem pieniedzy w bloto.." Tak wiec postanowilem nic nie robic i zdac sie na wyroki losu. Ot - zdarzy sie, to bede dzialal.

jak czytam to co piszesz to przypomina mi sie kawal
kawal napisał(a):
leci zdezelowany samolot tanich linii lotniczych z ludzmi nad oceanem...nagle silnik na lewym skrzydle zaczyna sie palic, ludzie wpadli w panike.
Przez glosnik pilot hinduska lamana angielszczyzna uspokoil ludzi don't panic..everything is ok, we have second engine.... po 10 min lotu nagle plonie drugi silnik .. panika i pilot znowu zwraca sie do pasazerow
people who can swim please jump... people who can't swim... don't panic everything is ok :peace:



"zorganizuj" ETKE z netu i spradz numery katalogowe czesci takich jak
- zestaw walkow wyrownujacych
- zabierak/imbusik
- pompa oleju

nastepnie zadzwon ponownie do Pana z Aso i zapytaj sie dlaczego 2.0TDI PD w etce wystepuja jako "normalne" i "zmodyfikowane" (to "zmodyfikowane to nie darmowa akcja serwisowa - po prostu jak komus dmuchnelo to w ASO dostawal juz czesci na dluzszy zabierak/za kupe kasy/ - stosowany defaultowo od 10.2009r) i dlaczego w "zmodyfikowanych" zarowno pompa oleju, zestaw walkow i zabierak sa takie same jak w 2.0TDI CR ("po 10.2009" - bo "przed" nawet CR mialy zabierak krotszy)...po co modyfikowac jak nie ma problemu :peace:
Nie czaruj sie... przy przebiegach 200tys to juz ruletka.... (przy takim zapalila sie mojemu kuzynowi kontrolka oleju w passacie 2005r - T akcji nie przezyla...)
Co mial Ci powiedziec "Pan z ASO"? - "tak naprawde do 10.2009 walilismy glupa i np frajerom placacym grubo ponad 100tys za A4 B8 2.0TDI CR wciskalismy dalej silnik z krotkim zabierakiem i za 5 max 10 lat!!! walnie im to a wlasciciele fiatow beda boki zrywac smiejac sie z nich"
Gwarancja na audi to 2 lata... gwarancja na KIA 7 lat..
Naprawy sa 3 systemach:
- regeneracja wraz z przerobka pod dluzszy zabierak
- wymiana systemu napedu pompy na bez walkow wyr.
- kupno nowych czesci w ASO
(pierwsze 2 mieszcza sie w okolo 1500zylach... wiec osobiscie uwazam, ze porade "Pana z ASO" mozna sobie wsadzic w d...)

Meszrum napisał(a):
nie da się zdiagnozować stanu zużycia zabieraka i gniazda jest demontaż obu części i bezpośrednia ich ocena.

Pan z ASO zapewne uzyl pewnego skrotu...
W pierwszych 2,0TDI PD (do okolo 2006r) byl naped walkow "lancuchowy" a w "troche poprawionych" (2006-10.2009) zebatkowy.. w pierwszych zanim wytarl sie imbusik czesto padl juz wczesniej naped lancuchowy a przed jego total zgonem gdy juz zeby mial zjechane zeby ponoc mozna uslyszec/wyczuc (mozliwe, ze wtedy juz walki wyrownujace "zmieniaja faze" wzgledem pracy silnika czy to odglosy chrobotania lancucha? - trzeba by zapytac tego co mu padlo to padlo...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bilo
PostNapisane: 02.maja.2011 10:40:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2011 18:28:59
Posty: 2
Lokalizacja: Pultusk
meszrum napisał(a):
Sinan napisał(a):
Wspolczuje Ci... Tez mam Audi z tym silnikiem i przyznam sie, ze spac po nocach nie moglem przez ten jeb****y imbusik. W stresie chcialem wymieniac cala pompe olejowa. Tym bardziej, ze wybieralem sie w droge po Europie i bezpiecznie chcialem dojechac i wrocic. Zadzwonilem do ASO i kierownik serwisu zdecydowanie mi tego odradzil. Postaram sie sparafrazowac to, co mi powiedzial: "Owszem, przez te wszystkie lata od kiedy A4 uzywa tego typu napedu pompy olejowej zdarzaly sie przypadki, ze ten szesciokatny walek sie wyrobial - ale to byly naprawde sporadyczne wypadki, ktore moge policzyc na palcach jednej reki. Zdarzaly sie nam samochody z przebiegiem po 300000km i walek byl w nich jak nowy. W pana przypadku jesli nic sie nie dzieje, silnikiem nie trzesie, obroty sa stale i stabilne, to wymiana tego bylaby wyrzuceniem pieniedzy w bloto.." Tak wiec postanowilem nic nie robic i zdac sie na wyroki losu. Ot - zdarzy sie, to bede dzialal.
Pozdrowienia.
Sinan


wybacz, ale to co powiedział Ci pracownik ASO to brednie. jeżeli na skutek wytarcia imbusika zaczyna trząść się silnik, to jedyną formą naprawy jest jego wymiana.

nie da się zdiagnozować stanu zużycia zabieraka i gniazda bez ich demontażu - jedynym sposobem diagnozy jest demontaż obu części i bezpośrednia ich ocena.


Ale u mnie nic absolutnie sie nie dzieje... Silnik chodzi jak zegarek. Zastanawiam sie, czy to nie wplyw lektury "wiesci" z internetu.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bilo
PostNapisane: 02.maja.2011 11:46:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sinan napisał(a):
meszrum napisał(a):
Sinan napisał(a):
Wspolczuje Ci... Tez mam Audi z tym silnikiem i przyznam sie, ze spac po nocach nie moglem przez ten jeb****y imbusik. W stresie chcialem wymieniac cala pompe olejowa. Tym bardziej, ze wybieralem sie w droge po Europie i bezpiecznie chcialem dojechac i wrocic. Zadzwonilem do ASO i kierownik serwisu zdecydowanie mi tego odradzil. Postaram sie sparafrazowac to, co mi powiedzial: "Owszem, przez te wszystkie lata od kiedy A4 uzywa tego typu napedu pompy olejowej zdarzaly sie przypadki, ze ten szesciokatny walek sie wyrobial - ale to byly naprawde sporadyczne wypadki, ktore moge policzyc na palcach jednej reki. Zdarzaly sie nam samochody z przebiegiem po 300000km i walek byl w nich jak nowy. W pana przypadku jesli nic sie nie dzieje, silnikiem nie trzesie, obroty sa stale i stabilne, to wymiana tego bylaby wyrzuceniem pieniedzy w bloto.." Tak wiec postanowilem nic nie robic i zdac sie na wyroki losu. Ot - zdarzy sie, to bede dzialal.
Pozdrowienia.
Sinan


wybacz, ale to co powiedział Ci pracownik ASO to brednie. jeżeli na skutek wytarcia imbusika zaczyna trząść się silnik, to jedyną formą naprawy jest jego wymiana.

nie da się zdiagnozować stanu zużycia zabieraka i gniazda bez ich demontażu - jedynym sposobem diagnozy jest demontaż obu części i bezpośrednia ich ocena.


Ale u mnie nic absolutnie sie nie dzieje... Silnik chodzi jak zegarek. Zastanawiam sie, czy to nie wplyw lektury "wiesci" z internetu.
Pozdrawiam



jeżeli u Ciebie cokolwiek by się działo, to byłbyś na etapie poszukiwania silnika.
ta usterka nie polega na tym, że przez kilka miesięcy otrzymujesz znaki od samochodu, że niedługo dojdzie do tragedii. problemem tej usterki jest to, że wszystko jest OK, jedziesz na zakupy 3km, po czym podczas parkowania pojawia się kontrolka ciśnienia oleju.
...i jest kupa.

jeżeli coś takiego stanie się podczas jazdy z dużą prędkością, to nie ma nawet kupy.

usterka polega na wytarciu się gniazda i imbusika - takiego tak imbusiki z IKEI - każdy z nas na pewno raz w życiu popsuł klucz imbusowy poprzez jego nieprawidłowe osadzenie w gnieździe.
napęd pompy działa poprawnie pomimo wyrabiania się gniazda/imbusika. niemniej jednak, w pewnej chwili luz jest na tyle duży, że pompa przestaje działać...

nikt Cię nie namawia do wymiany czegokolwiek, a jedynie do sprawdzenia w jakim stanie jest gniazdo i imbusik.
jeżeli będzie w złym stanie, to wymienisz.

raz jeszcze: w przypadku tej usterki nie dostaniesz żadnych znaków wieszczących konieczność sprawdzenia napędu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bilo
PostNapisane: 02.maja.2011 11:48:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Sinan napisał(a):
meszrum napisał(a):
Sinan napisał(a):
Ale u mnie nic absolutnie sie nie dzieje... Silnik chodzi jak zegarek. Zastanawiam sie, czy to nie wplyw lektury "wiesci" z internetu.
Pozdrawiam

mojemu kuzynowi to walnelo - to osoba, ktora znam a nie o niej czytalem na forum - auto bylo z 2005 roku, mialo okolo 200tys przeboegu w momencie zgonu (koncowka roku 2010).
Znam takze 2 inne "fizyczne" osoby (zywe... a nie "z internetu"), ktora maja/mily a4b7 2,0tdiPd (nie wiem z ktorych lat dokldanie z przeboegami 200 i 200+ i nic nie walnelo (jedna z tym 200+ sprzedala auto w obawie przed widmem utraty cisnienia oleju)
Jaki z tego wniosek wyciagnasz?
meszrum napisał(a):
jeżeli coś takiego stanie się podczas jazdy z dużą prędkością, to nie ma nawet kupy.

nie przesadzaj... kuzynowi to walnego na autostradzie i silnik nadawal sie do naprawy (extra doszla turbina)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2011 19:02:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2011 16:32:52
Posty: 37
Panowie
Ja mam silnik 2.0 TDI z 2007r BRF - 166.000 (A4)
Czy również mam się czego obawiać ? BRF podobno mają rozwiązany problem z pompą ... jakie macie zdanie w tym temacie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2011 19:11:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
lennox napisał(a):
Panowie
Ja mam silnik 2.0 TDI z 2007r BRF - 166.000 (A4)
Czy również mam się czego obawiać ? BRF podobno mają rozwiązany problem z pompą ... jakie macie zdanie w tym temacie ?

czytac potrafisz? jest wszystko napisane czego szukasz....(nawet na tej samej stronie....)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2011 20:11:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2011 16:32:52
Posty: 37
Wiesz co .. chyba potrafię.
Tyle, że niektórzy tu piszą że jak się zabierak wyrabia to trzęsie autem, inni twierdzą że nie ma żadnych symptomów.
Mnie bardzo lekko trzęsie ale obroty mam stabilne. Więc już się gubię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2011 20:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
lennox napisał(a):
Wiesz co .. chyba potrafię.
Tyle, że niektórzy tu piszą że jak się zabierak wyrabia to trzęsie autem, inni twierdzą że nie ma żadnych symptomów.
Mnie bardzo lekko trzęsie ale obroty mam stabilne. Więc już się gubię.

jak zabierak sie wyciera to sie nic nie trzesie.... jakies odglosy/odczucia moze moga byc jak pada naped lancuchowy walkow wyrownujacych i to akurat mozesz miec poprawione (na zebatkowy) - w ramach zaradnosci mozesz "zorganozowac" etke i sprawdzic to
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 15:23:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Witam

Koledzy odswieze nieco temat i poprosze Was o pomoc.

Audi A6 C6 2,0 TDI 05r. BLB przebieg 230 tys km.
Mam dziwne odglosy (tak jakby szum) z okolicy pompy oleju - mechanik twierdzi ze moze to byc zwiazane z napedem pompy oleju.

W jaki sposob to zdiagnozowac i co robic dalej?
Byloby super jakby pomogl mi ktos z Krakowa lub okolic.

Pozdrawiam
Slawek

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: