.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.lut.2025 05:04:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 19:15:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
zaraz wstawie nowe

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 19:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
ma_pok napisał(a):
kolego cos te linki nie dzialaja.

wg popszednich logow to korekcje wtryskow sa troche niepokojace.

moze teraz, w nowych logach bedzie OK - popraw to zobaczymy


http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/b ... 4.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/b ... 3.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/f ... 0.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/e ... 1.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/1 ... 0.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/f ... 7.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/e ... 8.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/a ... 4.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/a ... 3.jpg.html

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 19:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2008 18:55:53
Posty: 67
Lokalizacja: Lębork / Gdynia
kat wtrysku ustawiony BDB natomiast z tego co widze to chyba bez sprawdzenia wtryskow na specjalistycznej maszynie sie nie obedzie. masz bardzo wysokie korekcje. wg mnie najbardziej niepokojace to 3 (sterujacy), 5 i 6 cylinder.

dobrze by bylo jakby wypowiedzial sie jeszcze ktos madrzejszy ode mnie

powodzenia i informuj o sukcesach

_________________
Audi A6 2.5 TDI V6 '02r AKE QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 19:27:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2008 18:55:53
Posty: 67
Lokalizacja: Lębork / Gdynia
dodam tylko ze jak jednak wtryski beda OK tzn ze niestety kolejna na stol do BOSCHA bedzie musiala trafic pompa wtryskowa :(

_________________
Audi A6 2.5 TDI V6 '02r AKE QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 19:38:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
kurcze auto ma przebieg 120 tys km
a rok stało
możliwe że przypieczone końcówki ??
Może jest jakiś preparat żeby mu dolac i pojeżdzić?

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 19:42:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
a jeszcze spytam czy wtryski z silnika AYM 155PS z 2002 roku będą pasowały na podmianke do sprawdzenia ?
bo mam takie
a moje audi to BAU 180PS z 2004

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 20:25:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2008 18:55:53
Posty: 67
Lokalizacja: Lębork / Gdynia
kolego te wtryski napewno nie beda pasowaly bo maja inne cisnienia otwarcia
twoje wtryski maja nr 059 130 201 F i 059 130 202 F wtrysk sterujacy.

mnie czeka prawdopodobnie to samo. mam silnik AKE ale wtryski mamy te same. najlepiej jakbys podjechal do serwisu BOSCHA a oni maja maszyne do sprawdzania wtryskow - 2 cisnienia otwarcia łacznie z wydrukiem.

_________________
Audi A6 2.5 TDI V6 '02r AKE QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 20:54:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
na razie to mu chyba z powrotem troche przyspiesze zapłon wleje oleju mixolu i polatam
Może mu przejdzie...

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 20:57:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
kurde ale przy przebiegu 120 tys km ???
Mam to auto od sąsiada. ( niemca )
On z kolei ma go od nowości.

Nie rozumiem tego. Silniki o tym oznaczeniu "BAU" to ponoć poprawione bezawaryjne jednostki

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 22:21:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
brak loga 001 a bez niego ciezko ocenic korekcje (bo ta sama korekcja przy dawce 3 nie jest tak samo procentowo duza jak przy dawce 8)
Akurat BAU maja taka ceche, ze dawka jest mala co wplywa obnizajaco na korekcje a tu sa spore.... moze excel zdurnial przy pokazywaniu liczb? (w stylu zamiast 2.5 naprawde jest 0.25...)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 22:58:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
nie exel pokazał ok.
Robiąc logi widziałem te cyfry.
Jutro wstawie logowanie 001

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 11:53:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
koledzy prosze zerknijcie na te logi czy coś będziecie wiedzieli z tego.
Zrobiłem je rano na zimnym silniku zaraz po odpaleniu

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/9 ... 3.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/7 ... 2.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/1dca0532/zi 1.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/c ... 4.jpg.html

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 16:39:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli auto przy robieniu loga 001 nie bylo niczym obciazone (w stylu klimatyzacja) albo nierozgrzane to pompa wtryskowa wyglada na padakowata (parametr CF poza norma)
Dodam, ze w logach BAU najczesciej te pompy wygladaja na padakowate wiec czy to taka typowa anomalia nic nie znaczaca czy pompy w BAU to zlomy .... nie wiem
Jezeli auto pali ok to nic bym z pompa nie robil. Jezeli wysokie korekcje to wynik zuzytych wtryskow to moze to uszkodzic tloki (taki jeden z korekcjami po "4" wymieniam tloki)
moze tam jakis tworczy mechanik wymienial wtryski i wsadzil "nie te"? nie mozesz zamiescic PODPISANYCH i OTWIERAJACYCH SIE logow?????
004
004BS
001
007
013
014
+ odczyt bledow z ecu jezeli sa
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 19:47:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Dzięki za info.
Po nowym roku wstawie logi
Latam na razie na mixolu.
Może coś się poprzetyka i będzie lepiej.

Mam super wtryski z AYM 155ps ale nie wiem czy pasują. końcówki 201F

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2011 11:14:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam
Zrobiłem kilka nowych logów lecz zapomniałem o 001
Czy on jest bardzo ważny ?
Jesli tak,to zrobię i wstawie

000
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-01/a ... 4.jpg.html

003
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-01/7 ... 3.jpg.html

004
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-01/1 ... 0.jpg.html

007
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-01/7 ... 2.jpg.html

011
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-01/f ... 1.jpg.html

012
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-01/e ... 7.jpg.html

013
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-01/9 ... 4.jpg.html

014
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-01/f ... 3.jpg.html

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2011 23:04:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
i nic.. ? :):

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2011 09:30:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
log 001 zamiesciles gdzies wyzej, wystarczylo go podpiac zeby burdelu nie bylo
Wg 001 wychodzi, ze pompa to padaczka
Wg 013 i 014 wychodzi, ze korekcje sa poza norma
=>tyle mowia suche logi

Sa 2 rozwiazania
- nic nie robisz i jezdzisz liczac, ze niie uszkodzi to silnika (nie wiem ile jezdzisz i jak dlugo chcesz miec auto ale jak nie masz zamiaru zrobic 100tys to moze niczemu to nie zaszkodzi...)
- jedziesz do fachmana od diesli najlepiej ze sprzetem do diagnostyki i naprawy pomp VP44 (wiekszosc nie ma!!!! a co najwyzej wozi pompy na naprawy do tych co maja) a ten diagnozuje zarowno pompe na stole jak i wtryski (takze czy sa od tego auta bo moze poprzedni wlasciciel tak jak Ty dorwal jakies super wtryski tyle ze nie od tego auta...)
Pewne jest ze niczego srubokretem pod blokiem w aucie nie poprawisz
uwaga co do 001 jest taka jak 2 posty wyzej napisalem...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2011 11:11:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
kolego a jakie parametry powinny być w polu CF w logu 001 przy zdrowej pompie?
Bo ten co wył wyżej to własnie był zrobiony pod obciążeniem
a potem robiłem już nowe prawidłowo ale zapomniałem o 001

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2011 12:40:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
sztachan napisał(a):
kolego a jakie parametry powinny być w polu CF w logu 001 przy zdrowej pompie?


no i tu jest niejasnosc
wg opisu naglowka w logu (zerknij do pliku CSV tak vagcom napisal zakres prawidlowy) i opisow na sieci znajdziesz (np http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html)
Kolumna 1
Motordrehzahl in U/min
700..840

Kolumna 2
Einspritzmenge in mg/H
3..9

Kolumna 3
Ansteuerdauer des Mengenmagnetventils
15..25

Kolumna 4
Kühlmitteltemperatur in °C
80..110


Zasada interpretacji w przypadku AFB, AKN itp (starszych) jest taka ze
zdrowa pompa ma dawke (kolumna 2 w okolicy 5-6/manual - 6-7/automat przy stosunowo "krotkim" trwaniu wtrysku np 19(kolumna 3)
Wlaczajac klimatyzacje np zwieksza sie dawka i czas wtrysku (co logiczne)
W autach z autematem z racji wiekszych oporow skrzyni na wolnych obrotach dawka jest "ciut wieksza" (a co za tym idzie i wieksze proporcjonalnie korekcje)
W padakach dawka najczesciej spada przy jednoczesnym wydluzeniu wtrysku - efektem ubocznym spadku dawki jest mozliwy spadek korekcji w 013 i 014 (wyrazone sa roznica a nie procentem roznicy wzgleden dawki w 001) - dlatego pisalem o koniecznosci robienia 001 by interpretowac 013 i 014
Na dawke ma tez wplyw kat wtrysku - u Ciebie w 004S kat zadany nie jest mozliwy do osiagniecia bo ustawilona wartosc na LATE w 004BS masz ponizej zadanej wartosci w ECU (w watku o analiziwe logow w mojej stopce masz wszystko opisane) - zwiekszenie wartosci kata na LATE powyzej kata zadanego przez ECU w 004S pewnie spowoduje mozliwosc uzyskania zadanego kata (zgodnoesc 2 katow w logu 004S) jak i spadek wysterowania elektrozaworu ponizej 100%. Zanim zaczniesz jednka zakasac rekawy by krecic pompa powiem STOP bo formalnie masz kat poprawny (kat na LATE w przedziale 0-4ATDC)
Jak widzisz logi to uklad naczyn polaczonych...

Wracajac do Ciebie zrob bez obciazenia na luzie logi co Ci powiedzialem, wyjatkowo tym razem wylistuj je juz kompletne i sprobuj sie nie pomyslic w podpisie ktory log jest ktory:)

Co do "niejasnosci" to chodzi o to, ze najczesciej w logach 001 silniki Bxx wygladaja na padaki pomp (dawka na granicy typu "3" przy jednoczesnym dlugin czasie trwanie 25-26 i do tego dochodza w pryzpadku jakiegos tam konkretnie Bxx problem "wibracji biegu jalowego") - wiec czy te pompy zaliczaja generalnie padake tak masowo (pompy starszych V6tdi zaliczaly padake ale w czesci "elektronicznej") czy dla nich "norma" ustalona jest inaczej.
Tak czy siak jak poszukasz logow innych Bxx to korekcje sa male a u ciebie duze jak stary AFB ze zjedzonymi krzywkami i/lub zjechanymi wtryskami po przebiegu 300tys (mam mniejsze/i wszystkie w normie +- 1.5/ w AFB przy przebiegu prawie 270tys)
Obstawiam, ze calosc jednoznacznie to tylko "na stole" idzie sprawdzic bez gdybania+ ogladniecie wtryskow czy ktos tworczo ich nie wymienial na "prawie pasujace" (masz juz takie same pomysly:) )
Moze na calosc jakis wplyw moglby miec np padaczkowaty wtrysk sterujacy dajacy falszywe odczyty? - ale to nie kosztuje 150pln... ja bym polazl do uzbrojonego w sprzet dieslowca...

Przez internet nic nie naprawisz, logi to jak termomentr - powiedza ze pacjent chory ale nie dlaczego (dla jasnosci)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2011 23:13:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
diagnoza postawiona.
Krzywy korbowód...

Załamka :(

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: