sztachan napisał(a):
kolego a jakie parametry powinny być w polu CF w logu 001 przy zdrowej pompie?
no i tu jest niejasnosc
wg opisu naglowka w logu (zerknij do pliku CSV tak vagcom napisal zakres prawidlowy) i opisow na sieci znajdziesz (np
http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html)
Kolumna 1
Motordrehzahl in U/min
700..840
Kolumna 2
Einspritzmenge in mg/H
3..9
Kolumna 3
Ansteuerdauer des Mengenmagnetventils
15..25
Kolumna 4
Kühlmitteltemperatur in °C
80..110
Zasada interpretacji w przypadku AFB, AKN itp (starszych) jest taka ze
zdrowa pompa ma dawke (kolumna 2 w okolicy 5-6/manual - 6-7/automat przy stosunowo "krotkim" trwaniu wtrysku np 19(kolumna 3)
Wlaczajac klimatyzacje np zwieksza sie dawka i czas wtrysku (co logiczne)
W autach z autematem z racji wiekszych oporow skrzyni na wolnych obrotach dawka jest "ciut wieksza" (a co za tym idzie i wieksze proporcjonalnie korekcje)
W padakach dawka najczesciej spada przy jednoczesnym wydluzeniu wtrysku - efektem ubocznym spadku dawki jest mozliwy spadek korekcji w 013 i 014 (wyrazone sa roznica a nie procentem roznicy wzgleden dawki w 001) - dlatego pisalem o koniecznosci robienia 001 by interpretowac 013 i 014
Na dawke ma tez wplyw kat wtrysku - u Ciebie w 004S kat zadany nie jest mozliwy do osiagniecia bo ustawilona wartosc na LATE w 004BS masz ponizej zadanej wartosci w ECU (w watku o analiziwe logow w mojej stopce masz wszystko opisane) - zwiekszenie wartosci kata na LATE powyzej kata zadanego przez ECU w 004S pewnie spowoduje mozliwosc uzyskania zadanego kata (zgodnoesc 2 katow w logu 004S) jak i spadek wysterowania elektrozaworu ponizej 100%. Zanim zaczniesz jednka zakasac rekawy by krecic pompa powiem STOP bo formalnie masz kat poprawny (kat na LATE w przedziale 0-4ATDC)
Jak widzisz logi to uklad naczyn polaczonych...
Wracajac do Ciebie zrob bez obciazenia na luzie logi co Ci powiedzialem, wyjatkowo tym razem wylistuj je juz kompletne i sprobuj sie nie pomyslic w podpisie ktory log jest ktory:)
Co do "niejasnosci" to chodzi o to, ze najczesciej w logach 001 silniki Bxx wygladaja na padaki pomp (dawka na granicy typu "3" przy jednoczesnym dlugin czasie trwanie 25-26 i do tego dochodza w pryzpadku jakiegos tam konkretnie Bxx problem "wibracji biegu jalowego") - wiec czy te pompy zaliczaja generalnie padake tak masowo (pompy starszych V6tdi zaliczaly padake ale w czesci "elektronicznej") czy dla nich "norma" ustalona jest inaczej.
Tak czy siak jak poszukasz logow innych Bxx to korekcje sa male a u ciebie duze jak stary AFB ze zjedzonymi krzywkami i/lub zjechanymi wtryskami po przebiegu 300tys (mam mniejsze/i wszystkie w normie +- 1.5/ w AFB przy przebiegu prawie 270tys)
Obstawiam, ze calosc jednoznacznie to tylko "na stole" idzie sprawdzic bez gdybania+ ogladniecie wtryskow czy ktos tworczo ich nie wymienial na "prawie pasujace" (masz juz takie same pomysly:) )
Moze na calosc jakis wplyw moglby miec np padaczkowaty wtrysk sterujacy dajacy falszywe odczyty? - ale to nie kosztuje 150pln... ja bym polazl do uzbrojonego w sprzet dieslowca...
Przez internet nic nie naprawisz, logi to jak termomentr - powiedza ze pacjent chory ale nie dlaczego (dla jasnosci)
Pozdrawiam,
Przemek