.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 00:02:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 23:40:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
baskecior napisał(a):
Co do zmiany to sie nie wykręca a odpina najpierw zawleczkę od kostki elektrycznej (mała i cieńka), później gruba zawleczka od czujnika (wyciągasz w kierunku tyłu pojazdu) i wyciagasz (mocno) czujnik. Wtedy drugi od razu włóż bo leci płyn i zapnij grubą zawleczkę. :)


a o ringa to tam przypadkiem nie zgubiles ? Chyba nie ma go w zestawie wiec trzeba uzyc starego - w a4 jest na pewno, podejrzewam, ze na czujnik w 80 tez wchodzi o ring (chyba, ze sie zapiekl w wezu i zostal w wezu jak wyjales czujnik)

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 08:26:20 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Oring gumowy tam też jest. Mój orginalny czujnik był troszkę wyższy od tego co kupiłem, przez to nowy czujnik nie był zbyt dobrze dociskany do gniazda. Musiałem na górę pod zawleczkę dać jeszcze metalową podkładkę.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 08:54:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2004 12:39:49
Posty: 63
Lokalizacja: Lublin
Witam!!
W mej niuni je cały czas 80 stopni. Jak ją kupiłem nie było termostatu więc pierwsze co to go założyłem ( w sklepie powiedzieli że to taki jaki fabryka montuje na taśmie). teraz się zastanawiam czytając na forum czy lepiej kupić firmy przez was polecany czy to może czujnik temperatury. ???
A tak na marginesie czy te moje 80 stopni ma jakiś wpływ na spalanie czy pracę silnika ?? Może dać sobie z tym spokój i pozostawić stabilne 80stopni ??
Pozdrawiam






Arti Audi 80 1.9TDI 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 08:58:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Silent Bob napisał(a):
baskecior napisał(a):
Co do zmiany to sie nie wykręca a odpina najpierw zawleczkę od kostki elektrycznej (mała i cieńka), później gruba zawleczka od czujnika (wyciągasz w kierunku tyłu pojazdu) i wyciagasz (mocno) czujnik. Wtedy drugi od razu włóż bo leci płyn i zapnij grubą zawleczkę. :)


a o ringa to tam przypadkiem nie zgubiles ? Chyba nie ma go w zestawie wiec trzeba uzyc starego - w a4 jest na pewno, podejrzewam, ze na czujnik w 80 tez wchodzi o ring (chyba, ze sie zapiekl w wezu i zostal w wezu jak wyjales czujnik)


Silnik grzeje, płyn nie wycieka, chyba oring pozostał na miejscu :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 09:24:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2003 15:43:46
Posty: 67
Lokalizacja: Łódź
Tedi napisał(a):
Dla wody temperatura 90 pare stopni to jeszcze może być ale dla płynu to jest troche za dużo bo albo wyleci jak ma gdzie i wzrośnie ci temperatura jeszcze wyżej albo moą węże popekać jak są sabe.


Witam
z temperaturami dla płynów chłodzących jest chyba odwrotnie, płyny chłodnicze mają podwyzszoną temperaturę wrzenia i obniżoną temperaturę krzepnięcia w porównaniu do wody. U mnie temperatura płynu jest taka sama jak u basekciora tzn. za miastem 90 a w mieście 95- 100 i wydaje mi się że jest to odpowiednia temperatura dla diesla które muszą być dogrzane by osiągć swoją sprawność. Węże napeewno nie popękają przy 100 st bo płyn nie wrze więć nie przechodzi w stan gazowy jak woda.To nie są węże ogrodnicze. :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 09:44:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pawej napisał(a):
Tedi napisał(a):
Dla wody temperatura 90 pare stopni to jeszcze może być ale dla płynu to jest troche za dużo bo albo wyleci jak ma gdzie i wzrośnie ci temperatura jeszcze wyżej albo moą węże popekać jak są sabe.


Witam
z temperaturami dla płynów chłodzących jest chyba odwrotnie, płyny chłodnicze mają podwyzszoną temperaturę wrzenia i obniżoną temperaturę krzepnięcia w porównaniu do wody. U mnie temperatura płynu jest taka sama jak u basekciora tzn. za miastem 90 a w mieście 95- 100 i wydaje mi się że jest to odpowiednia temperatura dla diesla które muszą być dogrzane by osiągć swoją sprawność. Węże napeewno nie popękają przy 100 st bo płyn nie wrze więć nie przechodzi w stan gazowy jak woda.To nie są węże ogrodnicze. :diabel:


Wczoraj jak wracałem do domu ("dość" szybko :D ) to non-stop 101 st na budzikach było. Chyba jednak coś ten nowy czujnik oszukuje. ;) :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 09:50:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tak źle i tak niedobrze...
byłes na VAGu?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 09:56:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
tak źle i tak niedobrze...
byłes na VAGu?


VAG pokazuje głupoty u mnie (tylko grupa 000, bo w naszych starych kondonach nie ma pełnej diagnostyki). Byc moze mam coś z przewodami, kąt wtrysku tez tylko statycznie ustawiałem ... bede jeszcze riezać ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2006 09:13:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 08:23:47
Posty: 21
Lokalizacja: Żnin
u mnie tez pokazuje 80 stopni a w miescie dochodzi do 90-95. jeżeli to czujnik to trzeba go wymienic?? Czym grozi jazda z tak uszkodzonym czujnikiem???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 10:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
zamierzam kupić termostat Wahler z intercarsu za 40PLN, czy to będzie oryginalny jak z ASO (niby firma ta sama ;) )
bo kurcze nie wiem czy termostat padnięty czy czujnik temperatury bo blok wydaje sie bardzo gorący a mam na wskaźniku poniżej kreski między 90 a 50.

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 10:45:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Fazi1111 napisał(a):
zamierzam kupić termostat Wahler z intercarsu za 40PLN, czy to będzie oryginalny jak z ASO (niby firma ta sama ;) )
bo kurcze nie wiem czy termostat padnięty czy czujnik temperatury bo blok wydaje sie bardzo gorący a mam na wskaźniku poniżej kreski między 90 a 50.


tylko oryginalny z ASO .. koszt ~ 90 zł ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2007 22:02:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2007 12:42:09
Posty: 14
Lokalizacja: 69-110
Witam,a czy nie łatwiej by było podjechać do jakiegoś "poważniejszego" warsztatu i poprosić o pomiar temperatury przy pomocy spirometru :?: Pomiar ten wygląda w ten sposób że "majster" kieruje wiązkę laseru na sam czujnik lub w bliskie jego okolice i dokonuje pomiaru temp.który jest prawie w 100% pewny.Następnie sprawdzasz aktualną rezystancję czujnika,patrzysz w tabelkę lub jakiś zeszycik serwisowy i już wiesz czy czujnik kłamie czy nie.Jeśli nie kłamie to oznacza że albo kabelki w instalce stawiają opór (i w ten sposób zaniżają),albo regulator napięcia wskażnika licznika skopany,co jest też częste.Dokładnie tak samo sprawdza się termostat i jego temp.otwarcia.Mierzysz,badasz po wężach kiedy się otwiera a kiedy zamyka i wszystko jasne.Życzę wszystkim miłej zabawy.Pozdrawiam. :peace:

_________________
A6 (C5) 2.5TDI Avant AYM ,100 C4 2.5 TDI AAT Avant full opcja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 08:11:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
Fazi1111 napisał(a):
zamierzam kupić termostat Wahler z intercarsu za 40PLN, czy to będzie oryginalny jak z ASO (niby firma ta sama ;) )
bo kurcze nie wiem czy termostat padnięty czy czujnik temperatury bo blok wydaje sie bardzo gorący a mam na wskaźniku poniżej kreski między 90 a 50.


tylko oryginalny z ASO .. koszt ~ 90 zł ...

:peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2007 13:56:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Fazi1111 napisał(a):
zamierzam kupić termostat Wahler z intercarsu za 40PLN, czy to będzie oryginalny jak z ASO (niby firma ta sama ;) )
bo kurcze nie wiem czy termostat padnięty czy czujnik temperatury bo blok wydaje sie bardzo gorący a mam na wskaźniku poniżej kreski między 90 a 50.



Ja kupiłem z allegro Whaler-a i przez 1.5roku (dwie zimy) skała na 90C.
POLECAM

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:18:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Mam podobny problem nie wiem jak bym jechał temperatura 60 stopni.Myślałem ze może czujnik mam uszkodzony ale nie , sprawdziłem laserowym termometrem blok silnika miał również około 60 stopni czyli wskażnik i czujnik działaja ok czyli zostaje tylko termostat prawda ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:29:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tak. Wymień termostat. Oryginał z ASO.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 21:18:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A ja dziś założyłem do srebrnego szerszenia termostat "podrezany z dół". Podczas testów na kuchence otwierał się w 83* a nie 87* - mam nadzieję, że znikną moje problemy z "zacinającym się" termostatem. Ostatnio często mi się zdarzało, że po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu gorącego silnikia, termostat pokazywał mi :fuckyou2: i nie otwierał się. Przy suuuuper delikatnej jeździe przy 0*C miałem na trasie 95 stopni i rolę chłodnicy pełniła....nagrzewnica
Dlaczego termostat może nie chcieć się otworzyć?? ?? ?? W garnku otwierał się zawsze......

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 07:22:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy wyeliminowałeś drogą testów organoleptycznych uszkodzenie uszczelki pod głowicą ?
Jeśli tak - nadal masz problem z termostatem, rezanie go na dłuższą metę nic nie zmieni , do chwili gdy się nie otworzy i będziesz remontował górę silnika ... :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 09:23:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Czy wyeliminowałeś drogą testów organoleptycznych uszkodzenie uszczelki pod głowicą ?

Wody w oleju nie mam, oleju w wodzie też nie. Węże nie puchną. Nie pamiętam też, by temperatura kiedykolwiek przekroczyła 100*C
Coś jeszcze mogłoby wskazywać na walniętą uszczelkę?
A dlaczego wiążesz mój problem akurat z uszczelką pod głowicą?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 11:08:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
cygaro-avant napisał(a):
A dlaczego wiążesz mój problem akurat z uszczelką pod głowicą?


Sam jestem ciekawy :)
Według mnie to termostat i nic innego...
...jeżeli mogę tu wtrącić swoje skromne zdanie :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: