.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 12:54:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 12:38:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
KIFER napisał(a):
Carl: co do Vag-a to jakoś sobie ubzdurałem ze w logach pokazane jest w górnych zapiskach z jakiej wersji są robione. Mój błąd mogłem zaznaczyć.

Co do kąta wtrysku to sprostuj mnie jeśli się mylę, nalezy poluzować trzy śruby na kole pasowym lewej głowicy i tam delikatnie go przestawiać a następnie odczytywać wartości z Vag-a ? Który blok ? czy 004 trzecia i czwarta kolumna czy moze w bloku 000 w drugiej kolumnie ? Jakie konkretnie powinny być wartości ? W bloku 004 w kolumnie trzeciej ma wyć nie więcej niż 0,2*, a kolumna czwarta powinna mieć około 70% ? Dobrze piszę :?: Zaznaczmy że wersja VAg-a 3...

Co do logów dynamicznych drogi było dość ale auto powyżej 3900 obrotów przestawało z nami współpracować. Chyba że pojechał bym na autostradę, wtedy po upływie 2 minut może by uzyskało 4200 obr.

Co do sztan kierownic VTG to obserwowałem je zgodnie z twoim filmikiem instruktażowym i jak dla mnie poruszają się OK, jednak niezaszkodzi tego rozebrać i zreanimować.

A i powiedz mi czy konieczna jest wymiana termostatu przy wymianie rozrządu, na co to ma wpływ ??? Bo nierozumiem


Tutaj masz ładnie napisane jak to zrobić:

Obrazek

Obrazek

Temperatura przy ustawianiu powinna być robocza (powyżej 85*C na VAG-u - Ty nawet tyle nie osiągniesz :/ )
Dla silnika AFB masz tolerancję od 0* do 4* ATDC n.OT (opóźniony - po gmp), czyli, żeby było miodzio powinieneś ustawić na 2* ATDC.

W logu 004 statycznym;
poz. 2 - kąt zadany przez ECU - 2* ATDC
poz. 3 - kąt rzeczywisty - 2* ATDC (+/- 0,2) czyli od 1,8 do 2,2* ATDC
poz. 4 - wysterowanie nastawnika, czy inaczej współczynnik wypełnienia impulsu 67 - 80 %

Co do termostatu - nie mam juz siły tłumaczyć po raz kolejny :/ - jego wymiana jest obligatoryjna razem z rozrządem, bo (po chłopsku) rozrząd wytrzymuje np. 100 tys. km, a termostat do pierwszego przycięcia np. 120 tys. km - a roboty przy wymianie jednego i drugiego jest tyle samo... :/
Tylko bogaci nie wymieniają termostatu razem z rozrządem :diabel:
Przy pierwszych mrozach będziesz osiągał temperaturę ok. 75* C, co nie jest ani dobre dla silnika i na 100% zwiększy spalanie.
Chyba nie trzeba więcej argumentów ? ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 02.cze.2007 12:42:17 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 12:41:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Ustawiałeś kąt wtrysku ?

Teraz są zupełnie inne wskazania...


Do "logów" KIFERa nie zaglądałem ale nie jest niczym dziwnym znacznie przyspieszony kąt wtrysku jeśli silnik nie był odpowiednio zagrzany (tym bardziej kiedy długo pracował na biegu jałowym).

PS: Brak niektórych parametrów dynamicznych powoduje, że sterownik korzysta z innej "mapy" programowej, traktując sytuację jako "nietypową" :): (czytaj: robi wielkie :galy: ).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 12:46:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
Ustawiałeś kąt wtrysku ?

Teraz są zupełnie inne wskazania...


Do "logów" KIFERa nie zaglądałem ale nie jest niczym dziwnym znacznie przyspieszony kąt wtrysku jeśli silnik nie był odpowiednio zagrzany (tym bardziej kiedy długo pracował na biegu jałowym).

:peace:


Witaj Piotrze :peace:
Jasne, że nie jest niczym dziwnym, ale...
...chyba nie 2,4 * BTDC na wolnych dla AFB ? ;)
Kiedyś była na forum długa dyskusja o artefaktach w starych wersjach VC (zauważonych przez Jozefa)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 13:03:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Witaj Piotrze :peace:


Ukłoniki :607: ;) .

carlnova napisał(a):
Jasne, że nie jest niczym dziwnym, ale...
...chyba nie 2,4 * BTDC na wolnych dla AFB ? ;)


Wolałbym nie "gdybać" zbyt dużo ale jak dla mnie nie jest dziwny kąt przyspieszony nawet o 6* na "prawiezimnym" silniku :galy: . Nie wszczynam polemiki :!: Zwykły głos w dyskusji ... :P ;) .

carlnova napisał(a):
Kiedyś była na forum długa dyskusja o artefaktach w starych wersjach VC (zauważonych przez Jozefa)


No właśnie ... :( . Z dyskusji dużo pamiętam i bark mi pełnego zaufania do VC :( . Między innymi dlatego bardzo rzadko zabieram głos w wątkach z analizą logów ... . Warto w tym miejscu zauważyć, że "pełna wersja" VC-PL też ma "jakieś problemy" z nazewnictwem - "mieszając" PGMP oraz ZGMP z ATDC i BTDC nawet w tym samym pomiarze ... .
Np. VAG1552 nie stwarza takich "dwuznaczności" :galy: :P .

:giveup: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 13:12:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
Więc reasumując koledzy....

1. Przepływka do wymiany
2. Termostat do wymiany
3. Ustawić kąt wtrysku
4. Usprawnić stangę kierownic

5. Zrobić dodatkowe logi do diagnozy


Dziękuję koledzy za pomoc , w następnym tygodniu myślę że wszystko będzie zrobione i "zloguję" jeszcze raz wszystko.

A na koniec pytanie z innej bajki... czy sprawcą całego zamieszania nie może być wadliwie ustawiony cały rozrząd lub/i np. pęknięta głowica w pompie wtryskowej :?: :diabel:

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 13:16:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Wolałbym nie "gdybać" zbyt dużo ale jak dla mnie nie jest dziwny kąt przyspieszony nawet o 6* na "prawiezimnym" silniku :galy: . Nie wszczynam polemiki :!: Zwykły głos w dyskusji ... :P ;) .



Zwykły, ale jakże wyczekiwany... :diabel: Obrazek
Ten "prawiezimny" silnik, przyjacielu ma jednak 83,7 *C więc raczej nie powinno być takiego kąta.
Według mnie po prostu VC pomylił BTDC z ATDC - to tłumaczyłoby także brak wystąpienia błędu 00550

KIFER napisał(a):
4. Usprawnić stangę kierownic



Co tam chcesz usprawniać ? :diabel:
To raczej turbinka do czyszczenia :/
Zrób najpierw porządek z trzema pierwszymi punktami a potem zastosuj tzw. regułę prawej stopy :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 13:24:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
OK Tak zrobię wielkie dzięki i od poniedziałku walka, a teraz do domku i na weselicho. Trzeba się trochę odstresować.

Pozdrawiam

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 14:20:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Zwykły, ale jakże wyczekiwany...


:oops: :oops: :galy:

carlnova napisał(a):
Ten "prawiezimny" silnik, przyjacielu ma jednak 83,7 *C więc raczej nie powinno być takiego kąta.
Według mnie po prostu VC pomylił BTDC z ATDC - to tłumaczyłoby także brak wystąpienia błędu 00550


Zgadza się ... . Cokolwiek by nie było - drażnią mnie takie "zgadywanki" :galy: , które odpuściłem całkowicie po zalogowaniu A6-tki znajomego -> przy pomocy PL-VC :

Obrazek

Chciałem wtedy wyregulować "zapłon" -> bezpośrednio po wymianie rozrządu w ASO ... :galy: ... i nie ukrywam, że dłuższą chwilę kombinowałem co znaczą otrzymane wyniki :P ;) ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 14:46:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

to było AKE [albo coś z póżniejszej fazy produkcji typu BDG etc], tak?

w pl VC wrócono do minusów przy jednoczesnym okteśleniu BTDC / ATDC. tam gdzie jest BTDC tam będzie minus [Before]...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 15:09:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):

Obrazek



He, he... Niezłe... :diabel:
Też bym zgłupiał ;)
BTDC (przyśpieszony - before)
ZGMP (opóźniony - za górnym martwym punktem)
no i jeszcze na minusie w dodatku...

Niezły ten Twój VAG, Piotruś... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 15:10:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
Piotr,

to było AKE [albo coś z póżniejszej fazy produkcji typu BDG etc], tak?


AKE, rok prod: 2002 ;) .


meszrum napisał(a):
w pl VC wrócono do minusów przy jednoczesnym okteśleniu BTDC / ATDC. tam gdzie jest BTDC tam będzie minus [Before]...


Niech szlag jasny trafi :/ takie oprogramowanie :!!:
Jeśli dobrze Cię rozumiem, to w PL-VC początek wtrysku zadany z wyprzedzeniem 2* -> będzie opisany jako " - 2 BTDC " :?: :?:
Zwariowac można, skoro pod rubryką BTDC widnieje określenie ZGMP ... :/ .
:507: :cry2: :foch: :banghead:
:peace:

carlnova napisał(a):
Niezły ten Twój VAG, Piotruś... :peace:


Uprasza się o precyzyjne wypowiedzi :): :P :!!: :!!:
VC rzeczywiście jest problematyczny ale nad moim VA :): -em ześliniłbyś się bardziej niż nad średnioatrakcyjną blondi :diabel: :diabel: :508: :jezor: ... :): .

:D :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 15:32:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Być może... ;)
Pod warunkiem, że jest przystawka do robienia lodów :diabel:
Mam nadzieję, że wypowiedź jest precyzyjna ? (he, he...) :jezor:

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 15:36:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
Niech szlag jasny trafi :/ takie oprogramowanie :!!:
Jeśli dobrze Cię rozumiem, to w PL-VC początek wtrysku zadany z wyprzedzeniem 2* -> będzie opisany jako " - 2 BTDC " :?: :?:


jeżeli kąt będzie:
- ATDC, wówczas wartosć będzie dodatnia - np.: 2*;
- BTDC, wówczas wartość będzie ujemna - np.: -2*.


________-2*BTDC___________0*___________+2*ATDC________

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 15:41:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
jeżeli kąt będzie:
- ATDC, wówczas wartosć będzie dodatnia - np.: 2*;
- BTDC, wówczas wartość będzie ujemna - np.: -2*.


________-2*BTDC___________0*___________+2*ATDC________


Wielkie dzięki :P :!!:
Respekt za czytelny i wyrazisty "schemat" :galy: :!!: :!!:

:D :peace:


carlnova napisał(a):
Mam nadzieję, że wypowiedź jest precyzyjna ? (he, he...) :jezor:


Nie wiem co Ci chodzi po głowie :galy: :/ :!: :?: :?: :jezor: :killer:

:oops: :): :diabel:

:okulary2: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 18:10:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wracając do merytoryki... ;)

Mam do Was pytanie.
Czy tylko ja zauważyłem błąd na stronie dieselschrauber.de w wartościach podanych dla kąta wtrysku dla AFB i AKN-a ?

Mianowicie - jest tam podane od 1,1* do 4,2* v.OT :!!:

Kąt dla AFB nie może być v.OT (vor) czyli wyprzedzony :/
v.OT czyli BTDC :!:
...przeciez na takim kącie od razu byłby tryb awaryjny i błąd 00550 :/

Według mnie tam powinno być n.OT (nach) czyli po OT.

Zastanawia mnie to tym bardziej, że nie ma tam danych dla AKE, a to właśnie ten motor powinien mieć kąt v.OT czyli BTDC.

Coś pomieszałem, czy przyznacie mi rację ?

Ja jeszcze bym to uzupełnił:

________-2*BTDC___________0*___________+2*ATDC________

_________vor OT___________OT___________nach OT_________

_________PGMP____________GMP___________ZGMP__________

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 18:33:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, carl - idealnie.
to pełny schemat oznaczeń rozrządu.

na dizelszrauber ktoś musiał się pomylić.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 21:16:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dzięki Mesz... :peace:
Czy ktoś zatem mógłby mi przypomnieć (lub zapodać link) jaka jest tolerancja dla AKE i nowszych motorków ?
...chodzi o kąt początku wtrysku... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: