KIFER napisał(a):
Carl: co do Vag-a to jakoś sobie ubzdurałem ze w logach pokazane jest w górnych zapiskach z jakiej wersji są robione. Mój błąd mogłem zaznaczyć.
Co do kąta wtrysku to sprostuj mnie jeśli się mylę, nalezy poluzować trzy śruby na kole pasowym lewej głowicy i tam delikatnie go przestawiać a następnie odczytywać wartości z Vag-a ? Który blok ? czy 004 trzecia i czwarta kolumna czy moze w bloku 000 w drugiej kolumnie ? Jakie konkretnie powinny być wartości ? W bloku 004 w kolumnie trzeciej ma wyć nie więcej niż 0,2*, a kolumna czwarta powinna mieć około 70% ? Dobrze piszę
Zaznaczmy że wersja VAg-a 3...
Co do logów dynamicznych drogi było dość ale auto powyżej 3900 obrotów przestawało z nami współpracować. Chyba że pojechał bym na autostradę, wtedy po upływie 2 minut może by uzyskało 4200 obr.
Co do sztan kierownic VTG to obserwowałem je zgodnie z twoim filmikiem instruktażowym i jak dla mnie poruszają się OK, jednak niezaszkodzi tego rozebrać i zreanimować.
A i powiedz mi czy konieczna jest wymiana termostatu przy wymianie rozrządu, na co to ma wpływ ??? Bo nierozumiem
Tutaj masz ładnie napisane jak to zrobić:
Temperatura przy ustawianiu powinna być robocza (powyżej 85*C na VAG-u - Ty nawet tyle nie osiągniesz
)
Dla silnika AFB masz tolerancję od 0* do 4* ATDC n.OT (opóźniony - po gmp), czyli, żeby było miodzio powinieneś ustawić na 2* ATDC.
W logu 004 statycznym;
poz. 2 - kąt zadany przez ECU - 2* ATDC
poz. 3 - kąt rzeczywisty - 2* ATDC (+/- 0,2) czyli od 1,8 do 2,2* ATDC
poz. 4 - wysterowanie nastawnika, czy inaczej współczynnik wypełnienia impulsu 67 - 80 %
Co do termostatu - nie mam juz siły tłumaczyć po raz kolejny
- jego wymiana jest obligatoryjna razem z rozrządem, bo (po chłopsku) rozrząd wytrzymuje np. 100 tys. km, a termostat do pierwszego przycięcia np. 120 tys. km - a roboty przy wymianie jednego i drugiego jest tyle samo...
Tylko bogaci nie wymieniają termostatu razem z rozrządem
Przy pierwszych mrozach będziesz osiągał temperaturę ok. 75* C, co nie jest ani dobre dla silnika i na 100% zwiększy spalanie.
Chyba nie trzeba więcej argumentów ?