.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 07:50:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 11:54:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Ty masz w swojej V1, z tego co pokazałeś na logach, 16% :| ...
...i tym bym się martwił.

;)


[+]
agresywaność N75 zaczyna się poniżej 30-35%.
im niższa wartość, tym więcej agresji.


Gdzie masz te 16%, przyjacielu ? :D :jezor:
Czy agresywaność to to samo co agresywność ? :) :D :peace:

Miłego weekendu :peace:

Logi i wykresy
PRZED CZYSZCZENIEM:

Obrazek Obrazek

PO CZYSZCZENIU:

Obrazek Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 12:12:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
hmm...
agresywaność niebywałą [12%] zapamiętałem z czasów przed regeneracją turbiny, Mój Drogi...
...lecz po regeneracji, i tak, masz tam niezły przeciąg :D .

Carl, pamiętaj by ją zawsze studzić zaraz po tym, jak ją wypałujesz :P .
[choć mniemam, że wolno nigdy nie jeździsz]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 12:45:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
ale mi narobiliście stracha Neutral myslałem że kupię w miarę swieże rocznikowo auto i będę się nim długo cieszyła a tu wielka dupa...

piszecie że wałki , że pompa ... kur... a miało być tak pięknie...

Powiedzcie mi co mam teraz zrobić? Muszę jechać na servis ASO do Bełtowskiego czy w kraku są jacyś lepsi fachowcy jeśli chodzi o V6 ?

Jakie to mogą być koszty jeśli wyszłoby że to rozrząd? Orientujecie się?
To samo pompa ...

Od czego mają zacząć?

Neutral Sad Sad Sad

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 13:04:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Trzeniu,


napisałem Ci, byś zrobił zdjęcia [jak i czego].
zamieść je najpierw.
nic złego, jak na razie, przecież się nie dzieje.

pozwolę sobie zauważyć po namyśle, że gdyby pompę toczyła niemoc, to widać byłoby to w dawkowaniu dynamicznym. zatem, tutaj układ wtryskowy nie odpowiada za dynamikę.
Piotr, co Ty na to?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 14:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Piotruś napisał(a):
Trzeniu - pokaż nam resztę logów i odczyt błędów. Nie denerwuj się, ja ciągle obstawiam pompkę lub wtryski (ewentualnie jakiś fatal error w sterowniku silnika, czego niekoniecznie uda nam się zdiagnozować na Forum).


Też to obstawiam :)

Ciekawe czy to o czym dzisiaj gadaliśmi Meszrum może mieć coś wspólnego ??

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Ostatnio edytowano 12.paź.2007 14:56:20 przez lukaszr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 14:49:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Piotruś napisał(a):
Pytanie zasadnicze: problem masz od chwili nabycia czy wcześniej hulało jak malina ??? :


Piotruś fura cały czas chodzi tak samo , zreszta mam ją chyba 5 czy 6 dzień bo przywiozłem ją z D

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 16:23:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
pozwolę sobie zauważyć po namyśle, że gdyby pompę toczyła niemoc, to widać byłoby to w dawkowaniu dynamicznym. zatem, tutaj układ wtryskowy nie odpowiada za dynamikę.
Piotr, co Ty na to?


Wodzu ;) :!:
Sterowanie pompy wtryskowej to zagadnienie równie skomplikowane (albo niewiele się różniące stopniem zaawansowania) jak sterowanie np. tiptronika . Jedynie pomiar wartości mierzonych pozwoli na wydanie "wyroku" co do faktycznej kondycji VP44 ... . Słowem - brak jest jednoznacznej odpowiedzi na Twoją (logiczną) hipotezę. A szkoda .... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 16:43:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

skoro diesel jest tak prostą konstrukcją, skoro dynamiczny [w próbie D] kąt jest poprawny, skoro dawki są typowo 180konne, skoro ciśnienie doładowania jest generowne poprawnie [czyli spaliny też są], skoro masa zasysanego powietrza jest OK, to...
...co u diabła hamuje to auto?
przecież ono musi poruszać się jak BDH



Trzeniu,

wymień filtr powietrza i paliwa - kup obydwa marki Knecht.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 17:25:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Dzięki Panowie za sugestie . W następnym tygodniu zrobię duży przegląd to powymieniam płyny , oleje, filtry etc. Zobaczymy czy to coś poprawi. Szkoda że osoby z tak wielką wiedzą mieszkają tak daleko od Krakowa bo chętnie któremuś z Was bym udostępnił auto żeby sam zobaczył na żywo jak chodzi...

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2007 21:19:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
Piotr,

skoro diesel jest tak prostą konstrukcją,


;) ... :): :peace:

meszrum napisał(a):
skoro dynamiczny [w próbie D] kąt jest poprawny, skoro dawki są typowo 180konne,


Mistrzu !! Nie przechylam szali w żadną stronę ale wiem jedno - bez odczytów ze sterownika VP44 (których co oczywiste nie dostaniemy) to możemy sobie kombinować tak do rana albo jeszcze dłużej. Roztaczanie "czarnych wizji", dotyczących przede wszystkim "strony mechanicznej" silnika i/lub pompy wtryskowej moim zdaniem mogłoby pogrążyć "Pytającego" i nic poza tym. Dyskusja z oczywistymi faktami, które przytoczyłeś - stawia mnie na "przegranej pozycji" :): ale ja i tak uparcie "wiem swoje" :): (pod warunkiem, że mechaniczna strona silnika jest w porządku).

Jednym słowem - za dużo niewiadomych, za dużo pytań na które Kolega Trzeniu
nie był łaskawy odpowiedzieć
:/ . I co najważniejsze - moim zdaniem jest to zbyt trudny przypadek do wyjaśnienia na odległość, ponieważ nawet jeśli dostaniemy resztę logów z których będą wynikały np. wadliwe korekcje, to zatrzymamy się nad kolejnym aspektem - co jest faktyczną przyczyną zmierzonego stanu rzeczy.

Wodzu Przemiłościwy - ja poprostu wymiękam (z wielkim żalem). Moim zdaniem ten silnik wymaga wszelkich możliwych pomiarów, począwszy od zalogowania VASem do sterownika pompy, poprzez pomiary kompresji, mechaniczne sprawdzenia rozrządu (jak sam słusznie zauważyłeś), do najprostszych czynności polegających na wymianie filtrów, sprawdzeniu multimetrem tej cholernej przepustnicy i założeniem wtryskiwaczy do urządzenia pomiarowego. Ciągle nie wiemy czy soft jest ori, jakie (ewentualne) błędy odnotowało ECU i co pokazuje reszta brakujących logów.

Statystycznie (ale tylko hipotetycznie) stawiam (nieustannie) na "efekty" po dłubaninie jakiegoś quasitunera (VP) lub przytarcie tłokorozdzielacza (fatalne określenie w przypadku VP44) albo wtrysków. Przecież nie uderzę od razu z grubej rury i nie zawyrokuję podziurawionych tłoków ... .
Wałki/rozrząd stawiam na dalszym planie. To na podstawie obserwacji silników z literką "A" na początku, które pracują całkiem regularnie (naprawdę !!) nawet kiedy część dźwigni od dawna leży na dnie głowicy i kilka zaworów nie pracuje ... .

Kończąc powiem tylko to, że przepraszam za przydługawy i bezsensowny wywód ... . Lubię takie przypadki ale "w realu" ... .

Masz Wodzu Świetą Rację z tym, że należy zacząć od podstaw, czyli od wymiany filtrów - to może poprawić dynamikę ale na pewno nie usunie drgawek biegu jałowego ... . Szkoda, że Trzeniu tak bardzo skąpi nam wiedzy o którą prosiłem kilka postów wcześniej ... :(: .

:cry2: :banghead: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2007 13:07:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2007 11:38:17
Posty: 49
Lokalizacja: Kraków
A moze te drgawki na jalowcu , nie mowie tu o falowaniu obrotow , sa spowodowane przez wywalone poduchy pod silnikiem ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2007 18:26:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Piotruś na wszystkie te pytania odpowiem na początku następnego tygodnia. Pojadę do servisu i po prostu zrobię duży przegląd. Co do błędów o które pytałeś to tez muszę się spotkać z kimś kto ma Vag`a bo sam osobiście go nie posiadam. Jak będę miał te informacje to je tutaj zamieszczę. Jak sądzicie , powinienem jechać na hamownie i sprawdzić rzeczywista moc auta?

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2007 18:46:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Trzeniu napisał(a):
Piotruś na wszystkie te pytania odpowiem na początku następnego tygodnia. Pojadę do servisu i po prostu zrobię duży przegląd. Co do błędów o które pytałeś to tez muszę się spotkać z kimś kto ma Vag`a bo sam osobiście go nie posiadam. Jak będę miał te informacje to je tutaj zamieszczę. Jak sądzicie , powinienem jechać na hamownie i sprawdzić rzeczywista moc auta?



tak, zdecydowanie.
będziesz wiedzieć ile to auto ma PS/Nm.

może być tak, że porównywałeś z modyfikowaną jednostką, a teraz szukasz nieistniejącej usterki.

...i kup sobie interface diagnostyczny [90PLN]. każdy powinien to mieć.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2007 18:53:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
meszrum dzięki za radę , kupię w najbliższym czasie. Co do dugiej jednostki to właściciel twierdzi że jest seria. U mnie przy przyspieszaniu nie czuć takiego momentalnego kopa tylko przyspiesza równo cały czas tak samo bez tego efektu kopa.

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 01:45:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Dzisiaj zrobiłem duży przegląd. Auto zdecydowanie chodzi równiej na wolnych obrotach lecz nie ma idealnie równej pracy. Zostały również sprawdzone wałki - podobno są w idealnym stanie.

Teraz pytanko

Jak sprawdzić V44 oraz czy sterownik jest ok? Bo chyba tylko już to zostało do sprawdzenia.

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 10:57:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
A masz jakies objawy wskazujace na to, ze VP44 zachorowala?

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 12:31:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Michał - za nierówną pracę silnika może lecz nie musi być odpowiedzialna V44 ( jeśli nie jest tak, to mnie poprawcie) . Chcę również sprawdzić sterownik bo któraś z mądrych głów tego forum stwierdziła że może kiedyś siedział tam jakiś box , lub była próba nieudolnego wirusowania (czip tjuniku) :d dlatego chcę sprawdzić również to.

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 12:45:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
A byles u tego swojego speca od tunningu co to Ci chcial zrobic 240PS i 500nm? :):

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 13:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
nie 240 a góra 220 to po pierwsze a po drugie to nie wybieram się nigdzie póki nie doprowadzę mojej laleczki do ideału ;)

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 14:50:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie będzie 220PS, nie będzie nawet 200, ani 195.
masz limiter na pompie i z tuningu nici.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: