carlnova napisał(a):
O matko
Ależ się namęczyłeś drogie dziecko z tymi jpg-ami
Będę nieskromny i powiem, że moim zdaniem było warto
- szczególnie w porównaniu do logów sprzed naprawy ...
.
Namęczyłem się dlatego, że kupiłem nieodpowiedni zasilacz (samochodowy) do swojego laptopa, a logowanie to nie jest mój priorytet (na codzień wystarcza mi VAG i to co widzą moje własne oczęta
). Logi wykonałem i wstawiłem tylko dlatego, że jest to niunia klubowa (czyli przypadek sporadyczny - bo gdybym tak miał kończyć każdą naprawę, to rzeczywiście rozpacz...
).
carlnova napisał(a):
Jedno pytanko:
Nie udało się osiągnąć niższego wysterowania pompy w poz.4 004 stat ?
A Ty wiesz, że jesteś opętany i "zbłądzony" na tle kąta w(-y??)trysku
... ??
Czyżbyś szukał jakichś analogii w wysterowaniu własnej pompy ...
Zloguj się - coś doradzimy ...
.... .
A teraz na serio:
Karol -
ustawienie VP44 w samochodzie Tomka to jedna z rzeczy, która udała mi się najlepiej ... . I powiedziałbym tak samo, nawet gdyby "na late" w BS było "tylko" np. -0,1* (a więc po uzyskaniu absolutnego mimimum wymaganego przez producenta) !!!
W tej pompie (pomimo tego, że pół roku wcześniej była zregenerowana u Boscha) zawór regulujący początek wtrysku był kompletnie zatarty i tak naprawdę - nadawał się tylko do ponownej operacji na stole doktora Śmietany ...
.
Żeby w ogóle
rozruszać tą pompę -
straciłem conajmniej 20 godzin ... . Następne 10 godzin trwało dochodzenie "po kawałku" do wzorcowego i absolutnie idealnego kąta -2,4*.... .
W chwili logowania (BS i stat) -
co wyraźnie wynika z logów -
uzyskałem książkowe wyniki jak dla fabrycznie nowej pompki VP. O co Ci Człowieku chodzi ???
To jest AFB, w którym uzyskanie zadanych -2* ATDC przychodzi już teraz bardzo łatwo, a nawet z rezerwą 10% ... .
Co tu niby miałoby być lepiej ????!!Chwilowe wahnięcia wysterowania, nawet jeśli tylko jeden raz zbliżyło się do wartości maksymalnej, raz na pół minuty,
to w moim przekonaniu całkowicie naturalne zjawisko. Ewentualnie, gdyby już tak bardzo szukać dziury w całym (ale tylko teoretycznie) - można domniemywać, że w tym momencie przeleciała jakaś zbłąkana i malusieńka bańka powietrza, którego w przewodach zasilających gołym okiem widać nie było ... . Więcej powiem - po zastosowaniu kilku sztuczek - jak w mało którym 2,5 - nawet podczas "przegazówki" nie poleciała ani jedna malusia banieczka ... !!!
carlnova napisał(a):
Zauważ, że chwilami opiera się o granicę regulacji (99,4 - 100,2%).
... . Nie ma w ogóle tematu ... . Równie dobrze można przyjąć założenie, że w trakcie pomiaru nastąpiła zmiana ("przesunięcie") mapy ECU - np. związane ze wzrostem (lub ewentualnym spadkiem) temperatury paliwa ... .
Gdybamy dalej
Bo jak dla mnie pompa osiągająca około 90% wysterowania przy -2* stat,
pomimo ustawienia BSów tylko o 0,4" - 0,6* "dalej" , ciągle pozwala traktować
parametry jak dla części fabrycznie nowej ... .
carlnova napisał(a):
Osobiście pchnąłbym ten kąt jeszcze dalej w stronę minusa (ATDC), nawet do 3,2* ATDC.
Więc spiknijcie się z Tomkiem i pchnij mu kąt jeszcze dalej w stronę minusa
... . Po pierwsze - zupełnie nie wiem czemu miałoby to służyć
, po drugie dobrze się zastanów czy chcesz podejmować zbędne ryzyko ...
. Przypomnę Ci, że ja walczyłem z tą VP przez wieeeele beznadziejnych godzin i chyba tylko Cud Boski sprawił, że uzyskałem aż tak idealny wynik bez wizyty u pompiarza... .
Dla lepszego zrozumienia powiem Ci jeszcze tylko to, że pokazane w logach Tomka -4,8* ATDC - to nie jest rzeczywisty kąt z jakim ta pompa pracowała przez dłuuugi, dłuuugi czas ... . Ze względu na zupełnie inną usterkę, dużo głębiej w silniku, rzeczywisty kąt wykraczał znacznie dalej w stronę minusa (-4,8* w logach to jedynie koniec zakresu regulacji ... ale to nie znaczy, że "tylko" o tyle rozjechał się rzeczywisty kąt synchronizacji w stosunku do wału korbowego ...) .
Wiecej teraz nie "zdradzę". Sam potrzebuję nieco więcej czasu żeby zrozumieć ten szczególny przypadek, z jakim nigdy dotąd nie miałem do czynienia i który teoretycznie wydawał mi się niemożliwy ... dopóki nie zobaczyłem na własne oczy ... . Przeciez nie przez przypadek musiałem dwukrotnie rozkręcać cały rozrząd ... pomimo mega-idealnego ustawienia "jak książka" pisze i przy użyciu niemalże nowych blokad ...
.
Ale nauczyłem się czegoś calkiem nowego
, tylko potrzebuję więcej czasu na poukładanie sobie wszystkiego w głowie "jeszcze raz" ... .
carlnova napisał(a):
Przypominam, że miałem to samo i taki zabieg pozwolił na obniżenie wysterowania.
Hameryki żeś Pan nie odkrył
... . Sam tak czynię - bardzo często, szczególnie w samochodach z lekko przytartą VP
, w których po ustawieniu idealnych -2* BS - wysterowanie w Stat po krótkiej chwili ucieka na 100,2% ...
... .
Serio całkiem ... .
carlnova napisał(a):
Tak wygląda to u mnie przy ustawieniu na 3,2* ATDC w BS-ach
No to Ci współczuję
... . Pomimo tak późnego ustawienia wysterowanie ciągle ucieka w stronę 100% ...
. Na przykład w 4-tej i 35-tej sekundzie ...
... .
OT:
1. Karol - zabrałeś mi czas
, który chciałem poświęcić na odpowiedź w ciekawszym wątku - dotyczącym Twojego pytania o korekcje ...
Oczywiście odpiszę - tylko troszkę później ...
2.
Baaardzo, baaardzo Ci/Wam dziękuję(-emy) za życzenia świąteczno-noworoczne .