.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:07:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 23:38:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 00:40:44
Posty: 12
Lokalizacja: Wielkopolska
Ciężko mi idzie to szukanie, ale powolutku do przodu..
Proszę jednak o małe ułatwienie i podanie ryzyka związanego z samodzielną wymiana termostatu, oraz jego dokładny symbol w celu zakupu. Naczytałem sie dużo o wielu rzeczach, i widzę że nawet mój mechanik przy wymianie filtra paliwa właściwie nie odpowietrzył systemu, tylko piłował rozrusznikiem dając ciosy mojej VP44....wolałbym uniknąć następnych takich ruchów i niespodzianek po nich mogących wystąpić, choćby sprawa sprowadzała sie do wymiany żarówki...
Co można zepsuć przy wymianie termostatu ? Czy od razu lepiej udać sie do warsztatu (pytanie jakiego) i jednocześnie skorygować złe ustawienie kąta wtrysku.

Gdyby według wcześniejszej diagnozy należało wymienić zawór N75, to na ile to skomplikowana ( może proste jak z przepływką ?) i kosztowne ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 00:34:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to auto ma zmodyfikowany sterownik - czyli jest po tzw. tuningu.
powinieneś powrócić do serii i dopiero wtedy zacząć usuwać usterki.
tuning ten jest powododem kopcenia - ktoś podniósł dawki nie podnosząc ciśnienia.

to, co można zaobserwować, to kompletny chaos grożący wypaleniem tłoków. gdyby to był mój samochód, to do czasu przywrócenia seryjnego programu nie jeździłbym nim.
do tego czasu nie wolno Ci nic wymieniać, gdyż może to okazać się zbędne.

uprzedzając pytanie o powrót do serii - aby to uczynić, powinieneś zdemontować ECU i wysłać go do Master's Tuning celem przywrócenia serii:
Wojciech Gołąbek
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44
GG: 1713699
biuro@tdituning.pl
http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm

polecamy Wojtka, gdyż pomógł już niejednemu forumowiczowi. koszt to ok. 300 PLN.
w Poznaniu też jest MT, lecz nie wiadomo nam nic o fachowości tego oddziału.


jakiej marki masz przepływomierz? oryginalny z ASO [Bosch], czy egzotyk za 350 PLN?



Carl, dlaczego o tym nie wspomniałeś?
[a już Ci zaufałem i nie sprawdzałem logów kolegi]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 06:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 00:40:44
Posty: 12
Lokalizacja: Wielkopolska
Coraz to lepsze wieści :-( , ale bardzo dziękuję za wyczerpujące informacje.
Przepływka oryginalna Bosch, kupiłem taka jak była włożona, chyba że także została podmieniona i jest obecnie niewłaściwa, nr 059 906 461 E, oryginalny nr bosch 0 281 002 429.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 07:07:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 00:40:44
Posty: 12
Lokalizacja: Wielkopolska
Najgorsze ja tak już jeżdżę od półtora roku...rozumiem że możliwe iż po przywróceniu programu auto będzie zupełnie inne, skontaktuję sie oczywiście z P. Wojtkiem, ale tak technicznie możliwe to jest do zrobienia na zasadzie pojechać do Katowic-wgrać program-i wrócić, czy to jakiś dłuższy proces ? Ja po prostu pracuję tym autem, wiec jakiekolwiek przerwy są niepożądane..

Zakładam że termostat to i tak do wymiany, niezależnie od złego-domorosłego tuningu, czy się mylę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 10:38:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Tomku,

oczywiście możesz podjechać do Wojtka - zmiana programu zajmie Wam góra 2h. proponuję jednak, byś wcześniej wysłał Wojtkowi logi grup 003, 008 i 011 - wtedy będzie miał on świadomość tego, co jest w Twoim ECU.

po przywróceniu programu i wykonaniu czynności, o których będę Ci sukcesywnie mówić auto będzie dużo szybsze. przestanie również kopcić.
warunkiem jest jest jednak, że krok po kroku będziesz korzystać z naszych [moich :D ] rad. poczytaj topik lukmat77, czy Marior - jak samemu można naprawić samochód przy wydaniu prawktycznie żadnych kwot. żaden warsztat Ci tego nie zrobi [są wyjątki... Piotr], a na pewno skasuje na grube PLN'y.

przepływomierz masz taki, który powinien być.
kąt wtrysku, jak również termostat powinieneś zrobić - to zupełnie niezależne od samego tuningu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 12:16:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl, dlaczego o tym nie wspomniałeś?
[a już Ci zaufałem i nie sprawdzałem logów kolegi]


Kiedyś mówiłeś, że dobrze jest jak kilka osób ogląda logi bo jednej może coś umknąć... To właśnie taka sytuacja, Meszrumie ;)
Przyznaję, przeoczyłem dawki...
Przykro mi, że zawiodłem Twoje zaufanie. :| :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 23:46:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witajcie w Nowym Roku ;) .

Odgrzewam kotleta ponieważ dopiero od dwóch dni Tomek jeździ naprawionym autkiem. Na okres "rezania" złożyło się kilka powodów, między innymi znacznie wydłużony czas regeneracji wałków w Firmie Świątek (nowa technologia z powodu nowego rodzaju dźwigni zaworowych) oraz "nieco ponadstandardowy" :): :-) zakres prac, które okazały się konieczne do wykonania ... :-) .
Nie będę się rozdrabniał na wszystkie "szczegóły" (czytaj: dwa tygodnie "dodatkowej" pracy po kilkanaście godzin na dobę :): ) - oto uogólniony, najistotniejszy zakres czynności, które pozwoliły tchnąć nowe życie do przedmiotowego silniczka:

- naprawa układu dolotowego
- wymiana "odmy" i uszczelki pod uchwytem filtra olejowego
- czyszczenie EGR
- naprawa układu podciśnienia sterującego pracą turbiny, EGR i klapy gaszącej
- wymiana kompletnej hydrauliki zaworowej
- regeneracja wałków rozrządu
- wymiana kompletnego napędu rozrządu (paski, rolki, napinacz z dźwignią, termostat, pompa wody)
- wymiana paska wielorowkowego, kompletu rolek i wiskozy
- przywrócenie własciwej synchronizacji pompy VP względem wału korbowego
- regulacja ciśnienia doładowania turbosprężarki
- wymiana kompletu świec żarowych

Szukając "rozsądnego środka" pomiędzy kosztem części zamiennych i oczekiwanymi wynikami podjętego działania wyszło nam "coś takiego" :-) :

I. STATYCZNE:

000
Obrazek

001
Obrazek

003
No niestety - tutaj coś z logami nie wyszło :/ ale uzyskane wyniki zawierały się mniej więcej w przedziale zbieżnych wartości (zadanych i otrzymanych) na poziomie od 230 do 232 mg/suw (czyli moim zdaniem bardzo fajnie :): ).

004
Obrazek

007
Obrazek

013 i 014
Obrazek Obrazek

018
Obrazek


II. BASIC SETTINGS:

000
Nie ma i już nie będzie :/ . Coś schrzaniłem podczas logowania ... :/ . Poniższe BSy powiedzą jednak prawie wszystko ;) .

003
Obrazek

004
Obrazek

011
Obrazek


III. DYNAMICZNE

Przepraszam - wiem, że logi są zdrutowane :/ ale starałem się jak mogłem ... :): .
Jak na człowieka przywykłego do pracy z typowym VAGiem ... :): ... .

Ponadto w samochodzie Tomka kick-down praktycznie nie działa , tzn. brak jest wyczuwalnego oporu przez co ustalenie własciwej pozycji pedału gazu nie należy do łatwych zadań ... .
To "częściowe" :): :-) zafałszowanie odczytów wynika wyłącznie z wyżej przedstwionego powodu. Próby powtarzane kilkakrotnie z VAGiem (bez logowania) wypadły całkiem prawidłowo ... . Pomimo "drżącej stopy" :P pokażę to co mam ... :

000
Obrazek Obrazek

001
Obrazek Obrazek

003
Obrazek Obrazek

004
Obrazek Obrazek

008
Obrazek Obrazek

010
Obrazek

011 ;)
Obrazek Obrazek

Wszelka dyskusja mile widziana, a być może Tomek też się dopisze i przedstawi pierwsze wrażenia z jazdy po naprawie :d .

Osobiście mam nadzieję, że oprócz odzyskanej mocy i zncznie łatwiejszego rozruchu - zużycie paliwa spadnie z wcześniejszych 14 l /100km do około 8 - 9 / 100 ... ale to musi nam potwierdzić (lub zaprzeczyć) - Tomek ;) . Ja zrobiłem tym autem tylko niecałe 100 km ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 02.sty.2008 01:19:12 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2008 23:54:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ślicznie... :we2: :sylwester:
Tyle z dyskusji ze mną (today)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 08:19:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Gratuluję Piotrze - czytałem cały wątek i nic więcej nie dodam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 10:55:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
O matko :peace:
Ależ się namęczyłeś drogie dziecko z tymi jpg-ami :):

Jedno pytanko:
Nie udało się osiągnąć niższego wysterowania pompy w poz.4 004 stat ?
Zauważ, że chwilami opiera się o granicę regulacji (99,4 - 100,2%).
Osobiście pchnąłbym ten kąt jeszcze dalej w stronę minusa (ATDC), nawet do 3,2* ATDC.
Przypominam, że miałem to samo i taki zabieg pozwolił na obniżenie wysterowania.

Tak wygląda to u mnie przy ustawieniu na 3,2* ATDC w BS-ach

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 12:38:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
:peace:

carlnova napisał(a):
O matko :peace:
Ależ się namęczyłeś drogie dziecko z tymi jpg-ami :):


Będę nieskromny i powiem, że moim zdaniem było warto :P - szczególnie w porównaniu do logów sprzed naprawy ... :-) .
Namęczyłem się dlatego, że kupiłem nieodpowiedni zasilacz (samochodowy) do swojego laptopa, a logowanie to nie jest mój priorytet (na codzień wystarcza mi VAG i to co widzą moje własne oczęta ;) ). Logi wykonałem i wstawiłem tylko dlatego, że jest to niunia klubowa (czyli przypadek sporadyczny - bo gdybym tak miał kończyć każdą naprawę, to rzeczywiście rozpacz... :( ).

carlnova napisał(a):
Jedno pytanko:
Nie udało się osiągnąć niższego wysterowania pompy w poz.4 004 stat ?


A Ty wiesz, że jesteś opętany i "zbłądzony" na tle kąta w(-y??)trysku :): :d :P ... ??
Czyżbyś szukał jakichś analogii w wysterowaniu własnej pompy ... :-) :P :P :?: :?:
Zloguj się - coś doradzimy ... :P :P :d :): :diabel: .... .

A teraz na serio:
Karol - ustawienie VP44 w samochodzie Tomka to jedna z rzeczy, która udała mi się najlepiej ... . I powiedziałbym tak samo, nawet gdyby "na late" w BS było "tylko" np. -0,1* (a więc po uzyskaniu absolutnego mimimum wymaganego przez producenta) !!!
W tej pompie (pomimo tego, że pół roku wcześniej była zregenerowana u Boscha) zawór regulujący początek wtrysku był kompletnie zatarty i tak naprawdę - nadawał się tylko do ponownej operacji na stole doktora Śmietany ... :/ .
Żeby w ogóle rozruszać tą pompę - straciłem conajmniej 20 godzin ... . Następne 10 godzin trwało dochodzenie "po kawałku" do wzorcowego i absolutnie idealnego kąta -2,4*.... .
W chwili logowania (BS i stat) - co wyraźnie wynika z logów - uzyskałem książkowe wyniki jak dla fabrycznie nowej pompki VP. O co Ci Człowieku chodzi ???
To jest AFB, w którym uzyskanie zadanych -2* ATDC przychodzi już teraz bardzo łatwo, a nawet z rezerwą 10% ... . Co tu niby miałoby być lepiej ????!!

Chwilowe wahnięcia wysterowania, nawet jeśli tylko jeden raz zbliżyło się do wartości maksymalnej, raz na pół minuty, to w moim przekonaniu całkowicie naturalne zjawisko. Ewentualnie, gdyby już tak bardzo szukać dziury w całym (ale tylko teoretycznie) - można domniemywać, że w tym momencie przeleciała jakaś zbłąkana i malusieńka bańka powietrza, którego w przewodach zasilających gołym okiem widać nie było ... . Więcej powiem - po zastosowaniu kilku sztuczek - jak w mało którym 2,5 - nawet podczas "przegazówki" nie poleciała ani jedna malusia banieczka ... !!!


carlnova napisał(a):
Zauważ, że chwilami opiera się o granicę regulacji (99,4 - 100,2%).


;) ... . Nie ma w ogóle tematu ... . Równie dobrze można przyjąć założenie, że w trakcie pomiaru nastąpiła zmiana ("przesunięcie") mapy ECU - np. związane ze wzrostem (lub ewentualnym spadkiem) temperatury paliwa ... .
Gdybamy dalej :): :?: :?:
Bo jak dla mnie pompa osiągająca około 90% wysterowania przy -2* stat, pomimo ustawienia BSów tylko o 0,4" - 0,6* "dalej" , ciągle pozwala traktować parametry jak dla części fabrycznie nowej ;) ... .

carlnova napisał(a):
Osobiście pchnąłbym ten kąt jeszcze dalej w stronę minusa (ATDC), nawet do 3,2* ATDC.


Więc spiknijcie się z Tomkiem i pchnij mu kąt jeszcze dalej w stronę minusa :): ;) ... . Po pierwsze - zupełnie nie wiem czemu miałoby to służyć :): , po drugie dobrze się zastanów czy chcesz podejmować zbędne ryzyko ... :| . Przypomnę Ci, że ja walczyłem z tą VP przez wieeeele beznadziejnych godzin i chyba tylko Cud Boski sprawił, że uzyskałem aż tak idealny wynik bez wizyty u pompiarza... .
Dla lepszego zrozumienia powiem Ci jeszcze tylko to, że pokazane w logach Tomka -4,8* ATDC - to nie jest rzeczywisty kąt z jakim ta pompa pracowała przez dłuuugi, dłuuugi czas ... . Ze względu na zupełnie inną usterkę, dużo głębiej w silniku, rzeczywisty kąt wykraczał znacznie dalej w stronę minusa (-4,8* w logach to jedynie koniec zakresu regulacji ... ale to nie znaczy, że "tylko" o tyle rozjechał się rzeczywisty kąt synchronizacji w stosunku do wału korbowego ...) .
Wiecej teraz nie "zdradzę". Sam potrzebuję nieco więcej czasu żeby zrozumieć ten szczególny przypadek, z jakim nigdy dotąd nie miałem do czynienia i który teoretycznie wydawał mi się niemożliwy ... dopóki nie zobaczyłem na własne oczy ... . Przeciez nie przez przypadek musiałem dwukrotnie rozkręcać cały rozrząd ... pomimo mega-idealnego ustawienia "jak książka" pisze i przy użyciu niemalże nowych blokad ... :/ .
Ale nauczyłem się czegoś calkiem nowego :) , tylko potrzebuję więcej czasu na poukładanie sobie wszystkiego w głowie "jeszcze raz" ... .

carlnova napisał(a):
Przypominam, że miałem to samo i taki zabieg pozwolił na obniżenie wysterowania.


Hameryki żeś Pan nie odkrył ;) ... . Sam tak czynię - bardzo często, szczególnie w samochodach z lekko przytartą VP :): , w których po ustawieniu idealnych -2* BS - wysterowanie w Stat po krótkiej chwili ucieka na 100,2% ... ;) ... .
Serio całkiem ... .

carlnova napisał(a):
Tak wygląda to u mnie przy ustawieniu na 3,2* ATDC w BS-ach

Obrazek


No to Ci współczuję :): :d ... . Pomimo tak późnego ustawienia wysterowanie ciągle ucieka w stronę 100% ... :): :-) . Na przykład w 4-tej i 35-tej sekundzie ... :): :D ... .

OT:

1. Karol - zabrałeś mi czas :): :| , który chciałem poświęcić na odpowiedź w ciekawszym wątku - dotyczącym Twojego pytania o korekcje ... :-) :peace:
Oczywiście odpiszę - tylko troszkę później ...

2. Baaardzo, baaardzo Ci/Wam :P dziękuję(-emy) za życzenia świąteczno-noworoczne :D .

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 13:07:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
1. Karol - zabrałeś mi czas :): :| , który chciałem poświęcić na odpowiedź w ciekawszym wątku - dotyczącym Twojego pytania o korekcje ... :-) :peace:
Oczywiście odpiszę - tylko troszkę później ...

2. Baaardzo, baaardzo dziękuję za przesłane mi życzenia świąteczno-noworoczne :D .

:diabel: :peace:


O matko :D po raz drugi...
Gdybym wiedział, że spowoduje to taką "lawinę" :) , w ogóle bym się nie odzywał w temacie... :jezor:
Grzecznie zapytałem, czy nie udało się bardziej obniżyć wysterowania - nie negując w żaden sposób Twojej fachowości...
Zresztą gdzie mi do Ciebie... :): :jezor:
Być może rzeczywiście na tym punkcie (wysterowanie) mam jakieś skrzywienie psychiczne.

Wiem, ile serca włożyłeś w odchwaszczenie tego auta i moja drobna uwaga nic w tym temacie nie zmienia, a celem nie było "znalezienie czegoś na Piotrusia" - szczere gratulacje dla Ciebie i dla właściciela zdrowiutkiego AFB - Tomka M :)
Wzorowa robota :peace:

PS. Jak masz mi tak "pojechać" również w temacie z korekcjami - bardzo proszę o wstrzymanie się od wypowiedzi - jakoś dam radę... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 14:42:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
O matko :D po raz drugi...
Gdybym wiedział, że spowoduje to taką "lawinę" :) , w ogóle bym się nie odzywał w temacie... :jezor:


A tam zaraz "lawinę" ... :): :P ... .
Za odzew serdeczne dzięki ;) :!!:
Wszak sam prosiłem o komentarze i dyskusję ... :-) .
Mam tylko nadzieję, że nie poczułeś się urażony w kwestii "pompki" ... :P :d , bo to był tylko żarcik, na który nie pozwoliłbym sobie wobec osoby, której nie znam tak dobrze jak Ciebie ... :P :D :peace:
W kazdym razie - sorry ... (ot tak, "na zapas") :peace:

carlnova napisał(a):
Grzecznie zapytałem, czy nie udało się bardziej obniżyć wysterowania - nie negując w żaden sposób Twojej fachowości...


Moja rzekoma fachowość nie ma żadnego znaczenia :) . Poprostu "dotknąłeś" tematu, który nigdy jeszcze nie był dla mnie taki trudny (najpierw w zdiagnozowaniu, a potem w likwidacji usterki) :/ .

carlnova napisał(a):
Zresztą gdzie mi do Ciebie... :): :jezor:


Nigdy więcej tak nie mów, nawet w żartach ... . Nikt tutaj nie pozjadał wszystkich rozumów świata ... . Jeśli tak zrozumiałeś moje słowa - to tym bardziej Cię przepraszam :!:
Miało być śmiesznie, a wyszło głupio ... :oops: :banghead: .

carlnova napisał(a):
Być może rzeczywiście na tym punkcie (wysterowanie) mam jakieś skrzywienie psychiczne.


To akurat ustaliliśmy już daaawno teeemu ... :): :P :): :P :) ... .

carlnova napisał(a):
Wiem, ile serca włożyłeś w odchwaszczenie tego auta i moja drobna uwaga nic w tym temacie nie zmienia,


Przecież wiem ... :peace:

carlnova napisał(a):
a celem nie było "znalezienie czegoś na Piotrusia"


A szkoda. Ja - calkiem na serio - chciałbym mieć jakiegoś Anioła Stróża (Ty nadawałbyś się do tej roli idealnie ... :-) :): :P ), który szepnąłby mi w porę do ucha: "Piotruś Ty druciarzu" - zanim poskładam silnik do kupy, założę pas i zderzak przedni i zanim napełnię układ chłodzenia płynem G12 ... :D :): :D ... .


carlnova napisał(a):
- szczere gratulacje dla Ciebie i dla właściciela zdrowiutkiego AFB - Tomka M :)
Wzorowa robota :peace:


:oops: :517: ... . ;) :peace:

carlnova napisał(a):
PS. Jak masz mi tak "pojechać" również w temacie z korekcjami - bardzo proszę o wstrzymanie się od wypowiedzi - jakoś dam radę... :)


Nie no ... spoko ... . Już nie będę ... :): . Graba na zgodę i po meczu.
Jeszcze raz przepraszam ... :< :oops: .

:spac: :giveup:

:d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 15:02:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
carlnova napisał(a):
mam jakieś skrzywienie psychiczne.


Carl - wiemy już o tym od dawien dawna - wiemy też, że jest to nieuleczalne i już do tego przywykliśmy. Ja też chciałbym coś znaleźć na Piotra - może zrobimy kiedyś wypad do niego na jakąś regulację albo coś i podłożymy mu świnię :?: :diabel: :peace: :):

[+]
ale się teraz naraziłem ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 15:20:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
Ja też chciałbym coś znaleźć na Piotra


Nie rozumiem ... . Przecież kto jak kto ale Ty znasz już kilka moich słabych punktów ... . Po co Ci więcej :/ :?:
:): :peace:


GrzesB napisał(a):
- może zrobimy kiedyś wypad do niego na jakąś regulację albo coś i podłożymy mu świnię :?: :diabel: :peace: :):


A wiesz o tym, Panie Mądraliński, że każdy kij ma dwa końce ... :P ... :?: :?:
;) :peace:

GrzesB napisał(a):
[+]
ale się teraz naraziłem ;-)


Tylko sie u mnie zjawisz, a natychmiast wyleję Ci jajko do kanałów ogrzewania ... :) .
Po kilku dniach odechce Ci się żartów z Piotrusia ... :): :diabel: :peace:

:P :d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 16:04:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Piotrze, gratuluje fantastycznej roboty :peace: ... i mam pytanie... czy nie chciałbyś się sklonować i umieścić swoje drugie ja gdzieś nad Naszym morzem? :D
Przydałby się nam tu taki doktor jak Ty...

Ale dość już tego podlizywania ;)
Zmartwiła mnie jedna rzecz:

Cytuj:
W tej pompie (pomimo tego, że pół roku wcześniej była zregenerowana u Boscha) zawór regulujący początek wtrysku był kompletnie zatarty i tak naprawdę - nadawał się tylko do ponownej operacji na stole doktora Śmietany ... .


Piotrze, dlaczego tak się stało :?:
Pytam ponieważ, jak pewnie pamiętacie sam niedawno wymieniałem VP44 i chciałbym teraz dbać o nią jak najlepiej...

A tak przy okazji...wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 16:39:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Boner napisał(a):
Piotrze, gratuluje fantastycznej roboty :peace: ... i mam pytanie... czy nie chciałbyś się sklonować i umieścić swoje drugie ja gdzieś nad Naszym morzem? :D


1. Nie ma żadnej sprawy :P . Dziękuję za propozycję :d :peace:
2. W niedługim czasie będę w Waszych cudownych stronach na okoliczność sprawdzenia hydrauliki zaworowej w autku Carlnovy :) .
:diabel: Yyyyeeesss, yyyeeesssss, yeeeeeesssssssssssss :diabel:

Boner napisał(a):
Przydałby się nam tu taki doktor jak Ty...

:oops: :oops: . Myslę, że są dziesiątki dużo lepszych ... ale ja naprawdę bardzo tęsknię za polskim morzem więc chętnie - możecie klonować :-) ... .
Nawet Prawo Jazdy robiłem w Świnoujściu ... .

Boner napisał(a):
Ale dość już tego podlizywania ;)

:517:
Boner napisał(a):
Zmartwiła mnie jedna rzecz:

Cytuj:
W tej pompie (pomimo tego, że pół roku wcześniej była zregenerowana u Boscha) zawór regulujący początek wtrysku był kompletnie zatarty i tak naprawdę - nadawał się tylko do ponownej operacji na stole doktora Śmietany ... .


Piotrze, dlaczego tak się stało :?:
Pytam ponieważ, jak pewnie pamiętacie sam niedawno wymieniałem VP44 i chciałbym teraz dbać o nią jak najlepiej...


Jeżeli po założeniu "nowej" VP nie pojawił Ci się błąd czujnika obrotów wału korbowego (u Tomka pojawił sie natychmiast po założeniu nowego "rozrządu" i paska pompy, więc tak samo by było gdybyśmy wymieniali tylko pompę ...), to nie szukaj jakichkolwiek analogii u siebie. Tym bardziej nie musisz się obawiać jeśli prawidłowe ustawienie kąta wtrysku nie spowodowało odmowy silnika do dalszej współpracy.
Jednym słowem - przypadek Tomka jest tak osobliwy i jednorazowy w swoim rodzaju, że najprawdopodobniej nikt z nas nigdy więcej się z czymś takim nie spotka ... . Oby ... :): ... .
W "normalnych układach" zabezpiecz się przed zdrutowanym polskim paliwem dolewając Mixola i to wszystko co możesz zrobić (ale też wystarczająco dużo żeby uniknąć następnego zonka ... ;) ) .

Boner napisał(a):
A tak przy okazji...wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)


A dziękuję, dziękuję :-) :peace: :peace:
Co oczywiste : WZAJEMNIE :!: :!:

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 20:26:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Nie no ... spoko ... . Już nie będę ... :): . Graba na zgodę i po meczu.
Jeszcze raz przepraszam ... :< :oops: .

:spac: :giveup:

:d :peace:


Wybaczyłem Ci, jeszcze zanim to napisałeś... :)
Grabula... :peace:

Ale jednak przyjedziemy do Ciebie z Grzesiem i przypomnę Ci tylko delikatnie przypowieść o Twoim pięknym czereśniowym sadzie i suchej gałęzi... :kosci:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 20:31:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
carlnova napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Nie no ... spoko ... . Już nie będę ... :): . Graba na zgodę i po meczu.
Jeszcze raz przepraszam ... :< :oops: .

:spac: :giveup:

:d :peace:


Wybaczyłem Ci, jeszcze zanim to napisałeś... :)
Grabula... :peace:

Ale jednak przyjedziemy do Ciebie z Grzesiem i przypomnę Ci tylko delikatnie przypowieść o Twoim pięknym czereśniowym sadzie i suchej gałęzi... :kosci:


Tylko o tym jajku mu nie przypominaj :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 22:27:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
O ranyyyyyyy :!: :064: Piotrze, przyjeżdasz nad morze :?: :)
i do tego do Carla :d i jeszcze do tego żeby zajrzeć mu w głąb jego mechanicznego serca :d ... :?: Super :diabel:
...powiem szczerze że marzyłoby mi się żebyś rzucił też okiem na mój wehikuł, tym bardziej w obecności Carla, ale niechciałbym zabierać Wam czasu ...z miłą chęcia przypałętałbym się żeby Was zobaczyć... tylko ciekawe co na to Carl :?: :)
A może macie w programie odwiedziny Trójmiasta? Zapraszam okrutnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: