.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:22:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 10:47:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Steinberg napisał(a):
028 906 283 FAPG
05/03 03T027
72189500 12V

Czy to ten element?

Ile kosztuje i co tam moge włożyć?
Co polecacie?

dzięki.


na początek proponuję podmiankę ,żeby się upewnić :)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2009 09:48:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Oczywiście N75 jeszcze nie wymieniłem, ale nasuwa mi sie kolejne pytanie:

Rura z dolotem do turbiny jest cały czas lekko mokra, tłusta.
- przy obejmie zaciskającej wlot do turbiny.

Czy to normalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 00:05:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Zanim wyciągne kase na przeplywkę -
czy przewwody z miernika masy powietrza biegną bezpośrednio do komputera pod nogami kierowcy? Pytam, bo chcę wyeliminować awarię przewodów.

Nadal szarpie... :(
PS. Przeczyszczony N75, wymienione przewody podciśnieniowe turbiny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 14:24:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
- potencjometr pedalu gazu(szarpanie) - sprawdz go VAG iem - Włącz zapłon(nie uruchamiaj silnika), podłącz VAGa, wybierz sterownik silnika (kanał 01) i wejdź w bloki wartości mierzonych. W grupie 000, w kolumnie nr 3 (pomijając time stamp) powinieneś zobaczyć wartość "0" (jeżeli będzie inna, to źle). Jeżeli odczytasz "0" - zacznij powoli naciskać pedał gazu aż do oporu - przy którym powinno się pojawić "255". "Odpuszczając" pedał wartość "255" powinna płynnie "powracać" w stronę "0". Jeżeli taki test wypadnie pozytywnie - masz problem z głowy. Jeżeli nie uzyskasz wartości "skrajnych" lub zauważysz "skokowe" zmiany wartości w 3 kolumnie - będziesz musiał zainteresować się "pedałem gazu".

- przeplywomierz - zachowuje sie w logach dziwnie - aczkolwiek odczyty w 008dN sa OK ale 003dN juz nie - latwo powiedziec trudniej zrobic - podmien przeplywomierz z innego auta.

- pompowtryski - zaloguj 018sN i 023sN

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 17:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Potencjometr sprawdzony oczywiście - sorki nie dałem znać.
Działa pięknie.

Dziś zrobię jeszcze raz grupę 018 i 023.
Z tego co pamiętam 023 wyświetla wartości bez jednostek.
I chyba nawet te wartości się nie zmieniają.

We will see..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: CIEKAWY REZULTAT POSZUKIWAŃ!!!
PostNapisane: 10.cze.2009 14:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
W sprawie spadku mocy:

Pomijając logi -
Sprawdziłem N75 - działa prawidłowo.
Sprawdziłem przepływomierz, włożyłem nowy - to samo; stary działa.
Sprawdziłem cały układ paliwowy; włącznie w gratamiw zbiorniku paliwa.
Przedmuchałem, przeczyściłem; odkręciłem filtr paliwa i okazało się,
ze był włożony ODWROTNIE, tzn. pompa zasysała plastikowy koniec
wkładu paliwa. Przy mocniejszych 'zasysnięciach' przerwy/nieszczelności
były zbyt małe i silnik nie miał paliwa.

Taka pierdoła i auto żyje!!!

Wytłumaczcie mi dlaczego komputer pokazywał uszkodzony przepływomierz?

PS. Wobec powyższego obyło się bez wycinania katalizatora itp.
Ale nauczyłem się wielu pożytecznych rzeczy: zmieniłem wszystkie wężyki, sprawdzilem turbinę, wszystkie połączenia ciśnienowe i podciśnieniowe.

Nie jest łatwo być mechanikiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 20:44:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2006 19:21:43
Posty: 64
Lokalizacja: Ciechanów
A sprawdzałeś filtr paliwa ? Ja ostatnio zalewałem środek Motula do czyszczenia zbiornika z syfu i przy minus 28 jak stała całą noc to rano nie chciała odpalić. Postała 2 godzinki w garażu i jak ręką odjął zapaliła za pierwszym razem. Pózniej w trasie to 2500 tys obrotów ok ale próbuje wyprzedzić tira na obrotomierzu 3000 tys obrotów spadek mocy i zaczyna się dławić. Po wymianie filtra paliwa wszystko wróciło do normy. Podrawiam

_________________
Audi A2 1.4 TDI (75 KM) AMF

Carpe diem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 20:19:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
Mam wrażenie jakbys nie przeczytał mojego ostatniego postu :)

Problemem był właśnie filtr paliwa. Włożony był odwrotnie - jego wkład.
Po prostu kawałek plastiku z wkładu zatykał wylot z obudowy filtra i
brakowało paliwa w ukadzie dochodzącym do silnika.

Poza tym - pisałem o tym w czerwcu. Wtedy temp wahała się od
23,5 do 35,7 stopni C.

PZDR :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: