No i jestem po sprawdzeniu chyba wszystkiego i po zapodaniu programu.
Zostały jeszcze sprawdzone popychacze i wałek (ideał), zaślepiony EGR i przed chipem w serii wyszło 182Nm przy 1950 obr, i 89 KM przy 4150 obr.
A to przecież AFN.
Po chipie 246Nm przy 2300 obr i 105KM przy 4050 obr.
Na chwilę był włożony chip gdzie wyszło 276Nm przy 2150obr i 107KM przy 4400 obr, ale z dołu już bardzo dymił ale co ciekawe powyżej 3000 obr nie było już tragicznie.
Był też włożony jeszcze drastyczniejszy ale koło 3000 obr wpadał w notlauf z powodu opierania się nastawnika o ściankę.
Wykresy serii, chipa i chipa dymiącego są na stronie
www.grzesdan.fotosik.pl.
Niestety nie podmieniliśmy pompy wtryskowej bo ktoś mnie ubiegł i ją kupił.
Ale to chyba nie ona bo skoro z dołu tak do 2500 kopcił bardzo a wyszło 276 Nm, a przy programie w którym wpadał w awarię było około 285Nm, to i tak brakuje do normalnego tuningu 60Nm gdzie jego podejrzewam że zasłony dymnej nie robi.
Co może go więc trzymać?
Wydech? Opory na silniku? Sprężarka od klimy,alternator?
Po chipie jeździ o wiele lepiej. Czas od 80-120 na 4 biegu zmalał z 9,5-10s do 7-7,3s, a na 3 biegu od 60-100 zmalał z 6,4-6,6 do 5,1-5,3.