.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 17:59:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 22:33:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli masz wykres z hamowni wklej go tutaj albo wyślij mi na maila. Może w nim będzie podpowiedz...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 14:48:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Mam ale nie mam gdzie zeskanować, więc spróbuję go narysować w exelu i wstawić zrzut.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 17:41:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Grzes napisał(a):
Mam ale nie mam gdzie zeskanować, więc spróbuję go narysować w exelu i wstawić zrzut.


Jak obiecałem tak i robię.
Wykres jest na stronce http://www.grzesdan.fotosik.pl
Widać przed dołkiem momentu przeładowanie turbiny a później zbyt mocne ściągnięcie kierownic i ciśnienia oraz znowu powrót ciśnienia do normalnego poziomu.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 17:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Co to za wykres :?: A gdzie przebieg mocy :?: na tej własnie kresce mi najbardziej zależało...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 17:51:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Już dorysowuję.

Dodany przebieg mocy do wykresu.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 08:50:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
A masz wykres po modyfikacji :?: po tym wykresie także niewidać żeby był problem z pompą...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 17:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Mam wykres tylko po włożeniu boxa i zaraz go dorysuję.

Już wprowadzony wykres boxa na poprzedni wykres. www.grzesdan.fotosik.pl

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 14:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Wczoraj przeżyłem chwilę grozy jak mi wogóle turbina nie pompowała po odpaleniu auta.
Dodam że mam dwa takie same zaworki N18.
Nie wiem czy coś nie łączyło czy zaczyna wysiadać mi zaworek sterujący turbiną bo wszystkie wężyki były OK.
Zamieniłem N18 z N18 miejscami i dalej nie pompowała, a jak znowu zamieniłem to już było OK.
Więc nie wiem czy ten drugi jest padnięty ( bo EGR nie otwiera), czy wtyczka mi nie łączyła.
Ale parę razy ściągałem i zakładałem wtyczkę i nie pomagało.

Teraz zastanawia mnie co będzie się działo jak padnięty jest zaworek od EGRa?

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 11:17:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
No i jestem po sprawdzeniu chyba wszystkiego i po zapodaniu programu.
Zostały jeszcze sprawdzone popychacze i wałek (ideał), zaślepiony EGR i przed chipem w serii wyszło 182Nm przy 1950 obr, i 89 KM przy 4150 obr. :/ A to przecież AFN. :cry2:
Po chipie 246Nm przy 2300 obr i 105KM przy 4050 obr.
Na chwilę był włożony chip gdzie wyszło 276Nm przy 2150obr i 107KM przy 4400 obr, ale z dołu już bardzo dymił ale co ciekawe powyżej 3000 obr nie było już tragicznie.
Był też włożony jeszcze drastyczniejszy ale koło 3000 obr wpadał w notlauf z powodu opierania się nastawnika o ściankę.
Wykresy serii, chipa i chipa dymiącego są na stronie www.grzesdan.fotosik.pl.

Niestety nie podmieniliśmy pompy wtryskowej bo ktoś mnie ubiegł i ją kupił.
Ale to chyba nie ona bo skoro z dołu tak do 2500 kopcił bardzo a wyszło 276 Nm, a przy programie w którym wpadał w awarię było około 285Nm, to i tak brakuje do normalnego tuningu 60Nm gdzie jego podejrzewam że zasłony dymnej nie robi.

Co może go więc trzymać?
Wydech? Opory na silniku? Sprężarka od klimy,alternator?

Po chipie jeździ o wiele lepiej. Czas od 80-120 na 4 biegu zmalał z 9,5-10s do 7-7,3s, a na 3 biegu od 60-100 zmalał z 6,4-6,6 do 5,1-5,3. :peace:

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 11:33:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Grzes napisał(a):
Wydech?

Pozbądź się profilaktycznie katalizatora, dodatkowo dla spokoju sumienia pomierz ciśnienie sprężania, będziemy mieli komplet materiałów do analizy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 11:55:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
W tym problem że nie ma kata a zamiast niego wstawiona jest rura.

Kompresję odpuściłem bo na wolnych korekcje są maksimum 0,5 a jeżdżę na syntetyku i nie bierze go "ani grama". Zrobiłem 4000 od wymiany i nic nie ubyło.
Może faktycznie zrobię jeszcze kompresję, ale 50Nm i 20KM przez kompresję gdzie autko chodzi jak zegarek i pali super?

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 12:08:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czyli problem kata odpada.
Pomiar ciśnień wykonaj dla spokoju sumienia i pełnego obrazu stanu silnika, to 20 minut pracy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 21:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
HUUURRRRAAAAAAA!!!!!!!!!!!
Konie wróciły!!!!!!!!!!!
Jestem po wstawieniu pompy z seata toledo z 98r. z silnika takiego jak mój czyli AFN. Zajęło mi to 2 godziny roboty bo robiłem to pierwszy raz.
Odpaliłem, ustawiłem dawkę, kąt wtrysku, silniczek popracował trochę na jałowym i pojechałem się przejechać.
Zagrzałem olej do 80 stopni i gaz w podłogę. O rany. :galy: :galy: :galy:
Toczyłem się na jedynce mając z 1500 obrotów, wciskam gaz w podłogę a ten mi zostawił dwa czarne pasy. Na dwójce całkiem nie zerwał, ale opony miałczały.
A teraz najlepsze. Opony mam o prawie 10% za duże (185/65/15, powinny być 195/50/15), więc czasy na normalnych będą jeszcze lepsze. Od 80-120 na starej pompie około 8,5s, na tej 6,6s.
Auto wróciło do życia.
Wielkie dzięki wszystkim za wszelkie podpowiedzi i porady.

_________________
AUDI A4 B6 AVANT AVF+ S-LINE
VW GOLF GT TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: