.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 06:51:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 15:50:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
Jack napisał(a):
...Chip poznajesz po podwyzszonym doladowaniu, wiekszej dawce paliwa oraz przyspieszonym kacie wtrysku ale musisz wiedziec jakie sa wartosci nominalne przy seryjnym proste do odczytania...


Tak sie jeszcze zastanawiam ze jezeli przy chipie kat powinien byc specjalnie przyspieszony to czy dobrze zrobilem przestawiajac go z BTDC na ATDC? Bo jezeli dobrze rozumiem (co moze byc watpliwe ;) ) to go opoznilem?

dzieki z gory

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2008 22:01:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Tak sie jeszcze zastanawiam ze jezeli przy chipie kat powinien byc specjalnie przyspieszony to czy dobrze zrobilem przestawiajac go z BTDC na ATDC? Bo jezeli dobrze rozumiem (co moze byc watpliwe ;) ) to go opoznilem?

powiem Ci ze do podobnych przemyslen doszedlem.. ja akurat mam jakby w calej linii (takze "dynamicznie") kat o 1 przyspieszony wzgledem typowego AFB z tym, ze albo ten typ tak ma (jest n odmian sterownikow) albo poprzedni user to przestawil w adaptacjach (do ktorych za cholere wejsc nie moge) by zwiekszyc efekt boxa ktorgo uzywal
Moze to tez jest tajemnica tego, ze mi auto na chipa auto zareagowalo jak trzeba
W sumie nie wiem jak rozni sie praca 2 pomp dajacych 2 rozne dawki paliwa przy tych samych obrotach.. prawdopodobnie roznia sie trwaniem czasu wtrysku (bo cisnienie chyba to samo -> robi je w koncu tlok w pompie napedzanej paskiej) co by moglo sugerowac koniecznosc przyspieszenia wtrysku
Ciekawy jestem czy pompy np 150konnej wersji daje inne cisnienie na wtryski jak 180 kona? i czy moze 180 konna ma wtrysk przyspieszony (przy bucie .. wolne obroty nie istotne)
Gdzies tu jakies dywagacje na temat turbin z AFB do wersji 180konnej byly. Te z AFB w autach po chipach praktyacznie zawsze maja podniesione ogranicznik ladowania znacznie wyzej niz seryjny 180 koni wiec przy normalnej jezdzie (u mnie pewni z 90% tras jest przy obrotach silnika do 2 tys) nie ma to wielkszego znaczenia Osoboscie watpie, zeby mapy kompresora obu turbin roznily sie jakos specjalnie bo czarow nie ma i turbiny, ktore sprawnie laduja w wysokich cisnieniach raczej nie specjalnie radza sobie z malym cisnieniem spalin i odwrotnie - moze byc tk, ze turbina od wersji 180 jest po prostu lepsza (lepsza bo lepsza a nie lepsza bo do 180konnego silnika)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: