Cytuj:
Tak sie jeszcze zastanawiam ze jezeli przy chipie kat powinien byc specjalnie przyspieszony to czy dobrze zrobilem przestawiajac go z BTDC na ATDC? Bo jezeli dobrze rozumiem (co moze byc watpliwe
) to go opoznilem?
powiem Ci ze do podobnych przemyslen doszedlem.. ja akurat mam jakby w calej linii (takze "dynamicznie") kat o 1 przyspieszony wzgledem typowego AFB z tym, ze albo ten typ tak ma (jest n odmian sterownikow) albo poprzedni user to przestawil w adaptacjach (do ktorych za cholere wejsc nie moge) by zwiekszyc efekt boxa ktorgo uzywal
Moze to tez jest tajemnica tego, ze mi auto na chipa auto zareagowalo jak trzeba
W sumie nie wiem jak rozni sie praca 2 pomp dajacych 2 rozne dawki paliwa przy tych samych obrotach.. prawdopodobnie roznia sie trwaniem czasu wtrysku (bo cisnienie chyba to samo
robi je w koncu tlok w pompie napedzanej paskiej) co by moglo sugerowac koniecznosc przyspieszenia wtrysku
Ciekawy jestem czy pompy np 150konnej wersji daje inne cisnienie na wtryski jak 180 kona? i czy moze 180 konna ma wtrysk przyspieszony (przy bucie .. wolne obroty nie istotne)
Gdzies tu jakies dywagacje na temat turbin z AFB do wersji 180konnej byly. Te z AFB w autach po chipach praktyacznie zawsze maja podniesione ogranicznik ladowania znacznie wyzej niz seryjny 180 koni wiec przy normalnej jezdzie (u mnie pewni z 90% tras jest przy obrotach silnika do 2 tys) nie ma to wielkszego znaczenia Osoboscie watpie, zeby mapy kompresora obu turbin roznily sie jakos specjalnie bo czarow nie ma i turbiny, ktore sprawnie laduja w wysokich cisnieniach raczej nie specjalnie radza sobie z malym cisnieniem spalin i odwrotnie - moze byc tk, ze turbina od wersji 180 jest po prostu lepsza (lepsza bo lepsza a nie lepsza bo do 180konnego silnika)
Przemek