Piotruś napisał(a):
Witaj Carl.
Profesjonalny chiptuning polega na tym, że poprawa parametrów nie odbywa się kosztem trwałości silnika ani jego osprzętu, a emisja spalin zostaje utrzymana na dotychczasowym (lub i niższym) poziomie. Ponieważ tak postawione kryteria wzajemnie się wykluczają - "dostęp" do pełnej mocy bywa ograniczony
programowo przez tunera-profesjonalistę
do momentu, w którym silnik osiągnie wszystkie wymagane parametry pracy.
Obserwując osiągnięte przez Ciebie wyniki
oraz fakt, że
pomimo tak wielkiego przyrostu Nm-ów - skrzynia biegów nadal pracuje prawidłowo (a uwierz - naprawdę "nie powinna" tego wytrzymać
) - sądzę / przypuszczam, że
posiadane przez Ciebie oprogramowanie to nie jest byle co .
Dlatego moja hipoteza, że pełna moc Twojego AFB jest dostępna dopiero po osiągnięciu kompletnych parametrów pracy (gdzie temperatura pełni rolę nadrzędną) - wydaje się uprawniona (??)
.
Piotruś, przyjacielu
Ty to potrafisz lać miód na moje serce
Serdecznie dziękuję kolego
Ja równiez zastanawiam sie od wczoraj się jak to możliwe, że tiptronic wytrzymuje przy tak wysokim momencie obrotowym.
Muszę przyznać, że wprawiło mnie to w osłupienie.
Zacząłem coś podejrzewać od czasu przejechania się zchipowanym podobno do 215 PS AKE - różnica naprawdę jest niewielka, może inaczej bardzo mało wyczuwalna.
Ewidentnie był korygowany soft tiptronica - tylko to może tłumaczyć podniesienie momentu obrotowego aż o 126 Nm w stosunku do serii...
Piotruś napisał(a):
W mojej ocenie bardzo dużo wskazuje na to, że zarówno soft silnika jak i skrzyni biegów - zostały napisane indywidualnie "pod" Twój egzemplarz samochodu i "komputerów sterujących".
Typowe (dla większości tunerów)
zwizualizowanie niektórych "sekwencji" seryjnego oprogramowania na monitorze komputera i podniesienie ich wartości kosztem np. czystości spalin) -
nie przyniosłoby aż takich efektów.
Manipulacja wartościami limitera skrzyni biegów (a uwierz - na nic więcej np. polskich tunerów "nie stać"
) - generowałaby wpadanie tipa w tryb awaryjny (bez zapisywania błędów w sterowniku
) polegający na włączeniu czwartego biegu hydraulicznego przy każdym mocniejszym "depnięciu" ... .
Nic takiego "nie zgłaszasz" i dlatego właśnie sądzę, że oprogramowanie dla Twojej niuni - najprawdopodobniej pochodzi z "tuningowni" z dostępem do danych "skrywanych" przez producenta samochodu, a to już niebywała rzadkość
.
Nie ma żadnych niepokojących symptomów - tip przełącza biegi płynnie i chodzi wręcz rewelacyjnie, cały czas monitoruję zawartość pamięci sterownika skrzyni - nie zgłaszam problemów bo po prostu ich nie ma.
O jakości tejże roboty może świadczyć również fakt, że sam Aligator nie mógł odczytać zawartości moich eepromów jak ECU było u niego. Nie mam podstaw twierdzić, że ściemniał, mówiąc mi o zabezpieczeniu zawartości chipów i braku możliwości odczytu map. Być może w ten właśnie sposób firma tuningowa skrywa swoje tajemnice przed niepowołanym dostępem. Dodam, że z informacji które pozyskałem ostatnio, wcale nie wynika, że chipowali go Włosi, tylko raczej niemiecka firma. Taki przyjechał juz do Włoch !!!
Nie mam pojęcia, czy można tzw. "pracę tunera" zabezpieczyć przed odczytem, ale Aligator to przecież guru w tej kwestii i chyba wie co mówi...
Piotruś napisał(a):
Taka jest moja hipoteza, a ponieważ rzekomo mamy demokrację - pozwoliłem sobie ogłosić ją publicznie
... .
I za to jestem Ci wdzięczny, prezesie...
Piotruś napisał(a):
Kiedyś próbowałem nakłonić do dyskusji na ten temat najbardziej aktywnych (i reklamujących swoje usługi) na naszym Forum - tunerów, ale niestety moja prośba pozostała bez jakiejkolwiek odpowiedzi. Ciekawe dlaczego (to już pytanie z gatunku retorycznych ... ) ??? .
Czyżbym wygadywał aż takie bzdury, że nie warto ich zweryfikować Ja wiem dlaczego tak się dzieje, z całym szacunkiem do kolegów, którzy się tym zajmują. Oni nie zajmują się tym hobbystycznie tak jak my - tylko jest to dla nich sposób zarabiania na życie i nie są zainteresowani tym, aby się z nami dzielić ważnymi informacjami. To potrafię zrozumieć do czasu, jak nie ma z ich strony tzw. pokazywania co to nie ja, jaki to ja jestem najmądrzejszy i tylko ja to potrafię zrobić nikt inny
Wtedy carlnova reaguje bardzo spontanicznie
Darzę ogromnym szacunkiem ludzi, którzy posiadają wiedzę, ale nie cierpię cwaniactwa, zwalczając to na każdym kroku.
Dzisiaj właśnie przyjechał do mnie taki "pseudomechanik" z pretensjami, że wykasowałem mojemu dobremu kumplowi za FREE błędy z A "szóstki" podczas gdy on mógł za to skasować 100 PLN. Skończyło sie to dla niego bardzo nieprzyjemnie
i sądzę, że już więcej nie przyjedzie...
Piotruś napisał(a):
Równiez o tym słyszałem, nawet z profesjonalnych hamowni inercyjnych i przenośnych, że na tipie można odczytać niższą moc (moment) niz jest w rzeczywistości....
Piotruś napisał(a):
I za to masz u mnie całą skrzyneczkę najlepszego browara...
...za to, że nie zwątpiłeś