.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 15:40:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 10:39:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Carlnova - postaraj się żeby podczas pomiarów temperatura oleju silnikowego przekraczała 106 C .



Dlaczego ma przekraczać 106*C, prezesie ?
Cholera, czekamy jeszcze na tego VAG-a, Poczta Polska pracuje rewelacyjnie :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 21:40:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
[
No i jak :galy: :?: :?:
Połączyłeś się :galy: :?: :?:
Niech zgadnę :): ... . 405 - 420Nm :P :?: :?:



He, he... :diabel:
Będziesz się nabijał, ale dzisiaj zmierzyłem moment na skrzyni i wyszedł mi szokujący :): :galy: wynik...
Mam Nm-y tylko na skrzyni i chyba tylko tak mierzy się tiptronica, na ABS-ie w grupie 003 nie mam nic - w każdym razie nie pomiar momentu.
Otóż zlogowałem auto kilka razy na czwartym biegu w całym zakresie użytecznych obrotów (od 1500 do 4200 rpm) i wyszedł mi wynik od którego zaniemówił mój kumpel - mechanik (właściciel oryginalnego Hexa)

Wynik to:

436 Nm / 3360 rpm !!!

:peace:

Zajebiście ładnie :diabel:

Co Wy na to ??? :diabel: :peace:
Mówiłem, że to auto śmiga jak bolid F1, ale nikt mnie nie słuchał :/

Idę się napić :D :we2:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 15:08:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Dlaczego ma przekraczać 106*C, prezesie ?


Witaj Carl.

Profesjonalny chiptuning polega na tym, że poprawa parametrów nie odbywa się kosztem trwałości silnika ani jego osprzętu, a emisja spalin zostaje utrzymana na dotychczasowym (lub i niższym) poziomie. Ponieważ tak postawione kryteria wzajemnie się wykluczają - "dostęp" do pełnej mocy bywa ograniczony programowo przez tunera-profesjonalistę -> do momentu, w którym silnik osiągnie wszystkie wymagane parametry pracy.

Obserwując osiągnięte przez Ciebie wyniki :D oraz fakt, że pomimo tak wielkiego przyrostu Nm-ów - skrzynia biegów nadal pracuje prawidłowo (a uwierz - naprawdę "nie powinna" tego wytrzymać :): ) - sądzę / przypuszczam, że posiadane przez Ciebie oprogramowanie to nie jest byle co ;).
Dlatego moja hipoteza, że pełna moc Twojego AFB jest dostępna dopiero po osiągnięciu kompletnych parametrów pracy (gdzie temperatura pełni rolę nadrzędną) - wydaje się uprawniona (??) :P .

W mojej ocenie bardzo dużo wskazuje na to, że zarówno soft silnika jak i skrzyni biegów - zostały napisane indywidualnie "pod" Twój egzemplarz samochodu i "komputerów sterujących". Typowe (dla większości tunerów) zwizualizowanie niektórych "sekwencji" seryjnego oprogramowania na monitorze komputera i podniesienie ich wartości kosztem np. czystości spalin) - nie przyniosłoby aż takich efektów.

Manipulacja wartościami limitera skrzyni biegów (a uwierz - na nic więcej np. polskich tunerów "nie stać" :/ ) - generowałaby wpadanie tipa w tryb awaryjny (bez zapisywania błędów w sterowniku :!: ) polegający na włączeniu czwartego biegu hydraulicznego przy każdym mocniejszym "depnięciu" ... .
Nic takiego "nie zgłaszasz" i dlatego właśnie sądzę, że oprogramowanie dla Twojej niuni - najprawdopodobniej pochodzi z "tuningowni" z dostępem do danych "skrywanych" przez producenta samochodu, a to już niebywała rzadkość :P .

Taka jest moja hipoteza, a ponieważ rzekomo mamy demokrację - pozwoliłem sobie ogłosić ją publicznie :galy: :): ... .

Kiedyś próbowałem nakłonić do dyskusji na ten temat najbardziej aktywnych (i reklamujących swoje usługi) na naszym Forum - tunerów, ale niestety moja prośba pozostała bez jakiejkolwiek odpowiedzi. Ciekawe dlaczego (to już pytanie z gatunku retorycznych ... ) ??? . :galy: :/
Czyżbym wygadywał aż takie bzdury, że nie warto ich zweryfikować
:?: :?:


Carl - ciesz się autkiem, bo według aktualnego poziomu mojej wiedzy :): :okulary2: - moc odczytana ze sterownika skrzyni biegów - jest niższa od mocy nominalnej uzyskiwanej przez silnik jeszcze "przed" konwerterem przekładnika momentu obrotowego :diabel: :diabel: :!!:


carlnova napisał(a):
Wynik to:

436 Nm / 3360 rpm !!!

:peace:

Zajebiście ładnie :diabel:

Co Wy na to ??? :diabel: :peace:
Mówiłem, że to auto śmiga jak bolid F1, ale nikt mnie nie słuchał :/

Idę się napić :D :we2:


Zmyślasz :/ :): . Ja oczekiwałem takich wyników, bo ciągle pamiętam czym jeździłeś poprzednio... . Na tej podstawie przypuszczałem, że Twój zachwyt nie bierze się z niczego :508: :!!: :!!:

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 20:06:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Witaj Carl.

Profesjonalny chiptuning polega na tym, że poprawa parametrów nie odbywa się kosztem trwałości silnika ani jego osprzętu, a emisja spalin zostaje utrzymana na dotychczasowym (lub i niższym) poziomie. Ponieważ tak postawione kryteria wzajemnie się wykluczają - "dostęp" do pełnej mocy bywa ograniczony programowo przez tunera-profesjonalistę -> do momentu, w którym silnik osiągnie wszystkie wymagane parametry pracy.

Obserwując osiągnięte przez Ciebie wyniki :D oraz fakt, że pomimo tak wielkiego przyrostu Nm-ów - skrzynia biegów nadal pracuje prawidłowo (a uwierz - naprawdę "nie powinna" tego wytrzymać :): ) - sądzę / przypuszczam, że posiadane przez Ciebie oprogramowanie to nie jest byle co ;).
Dlatego moja hipoteza, że pełna moc Twojego AFB jest dostępna dopiero po osiągnięciu kompletnych parametrów pracy (gdzie temperatura pełni rolę nadrzędną) - wydaje się uprawniona (??) :P .


Piotruś, przyjacielu :peace:
Ty to potrafisz lać miód na moje serce :diabel:
Serdecznie dziękuję kolego ;)
Ja równiez zastanawiam sie od wczoraj się jak to możliwe, że tiptronic wytrzymuje przy tak wysokim momencie obrotowym.
Muszę przyznać, że wprawiło mnie to w osłupienie.
Zacząłem coś podejrzewać od czasu przejechania się zchipowanym podobno do 215 PS AKE - różnica naprawdę jest niewielka, może inaczej bardzo mało wyczuwalna. ;)
Ewidentnie był korygowany soft tiptronica - tylko to może tłumaczyć podniesienie momentu obrotowego aż o 126 Nm w stosunku do serii...

Piotruś napisał(a):

W mojej ocenie bardzo dużo wskazuje na to, że zarówno soft silnika jak i skrzyni biegów - zostały napisane indywidualnie "pod" Twój egzemplarz samochodu i "komputerów sterujących". Typowe (dla większości tunerów) zwizualizowanie niektórych "sekwencji" seryjnego oprogramowania na monitorze komputera i podniesienie ich wartości kosztem np. czystości spalin) - nie przyniosłoby aż takich efektów.

Manipulacja wartościami limitera skrzyni biegów (a uwierz - na nic więcej np. polskich tunerów "nie stać" :/ ) - generowałaby wpadanie tipa w tryb awaryjny (bez zapisywania błędów w sterowniku :!: ) polegający na włączeniu czwartego biegu hydraulicznego przy każdym mocniejszym "depnięciu" ... .
Nic takiego "nie zgłaszasz" i dlatego właśnie sądzę, że oprogramowanie dla Twojej niuni - najprawdopodobniej pochodzi z "tuningowni" z dostępem do danych "skrywanych" przez producenta samochodu, a to już niebywała rzadkość :P .


Nie ma żadnych niepokojących symptomów - tip przełącza biegi płynnie i chodzi wręcz rewelacyjnie, cały czas monitoruję zawartość pamięci sterownika skrzyni - nie zgłaszam problemów bo po prostu ich nie ma.
O jakości tejże roboty może świadczyć również fakt, że sam Aligator nie mógł odczytać zawartości moich eepromów jak ECU było u niego. Nie mam podstaw twierdzić, że ściemniał, mówiąc mi o zabezpieczeniu zawartości chipów i braku możliwości odczytu map. Być może w ten właśnie sposób firma tuningowa skrywa swoje tajemnice przed niepowołanym dostępem. Dodam, że z informacji które pozyskałem ostatnio, wcale nie wynika, że chipowali go Włosi, tylko raczej niemiecka firma. Taki przyjechał juz do Włoch !!!
Nie mam pojęcia, czy można tzw. "pracę tunera" zabezpieczyć przed odczytem, ale Aligator to przecież guru w tej kwestii i chyba wie co mówi... :):

Piotruś napisał(a):

Taka jest moja hipoteza, a ponieważ rzekomo mamy demokrację - pozwoliłem sobie ogłosić ją publicznie :galy: :): ... .



I za to jestem Ci wdzięczny, prezesie... :diabel:

Piotruś napisał(a):

Kiedyś próbowałem nakłonić do dyskusji na ten temat najbardziej aktywnych (i reklamujących swoje usługi) na naszym Forum - tunerów, ale niestety moja prośba pozostała bez jakiejkolwiek odpowiedzi. Ciekawe dlaczego (to już pytanie z gatunku retorycznych ... ) ??? . :galy: :/
Czyżbym wygadywał aż takie bzdury, że nie warto ich zweryfikować
:?: :?:


Ja wiem dlaczego tak się dzieje, z całym szacunkiem do kolegów, którzy się tym zajmują. Oni nie zajmują się tym hobbystycznie tak jak my - tylko jest to dla nich sposób zarabiania na życie i nie są zainteresowani tym, aby się z nami dzielić ważnymi informacjami. To potrafię zrozumieć do czasu, jak nie ma z ich strony tzw. pokazywania co to nie ja, jaki to ja jestem najmądrzejszy i tylko ja to potrafię zrobić nikt inny :/ :(
Wtedy carlnova reaguje bardzo spontanicznie :kosci:
Darzę ogromnym szacunkiem ludzi, którzy posiadają wiedzę, ale nie cierpię cwaniactwa, zwalczając to na każdym kroku.
Dzisiaj właśnie przyjechał do mnie taki "pseudomechanik" z pretensjami, że wykasowałem mojemu dobremu kumplowi za FREE błędy z A "szóstki" podczas gdy on mógł za to skasować 100 PLN. Skończyło sie to dla niego bardzo nieprzyjemnie :wpysk: i sądzę, że już więcej nie przyjedzie... :peace:


Piotruś napisał(a):

Carl - ciesz się autkiem, bo według aktualnego poziomu mojej wiedzy :): :okulary2: - moc odczytana ze sterownika skrzyni biegów - jest niższa od mocy nominalnej uzyskiwanej przez silnik jeszcze "przed" konwerterem przekładnika momentu obrotowego :diabel: :diabel: :!!:



Równiez o tym słyszałem, nawet z profesjonalnych hamowni inercyjnych i przenośnych, że na tipie można odczytać niższą moc (moment) niz jest w rzeczywistości.... ;)

Piotruś napisał(a):

Zmyślasz :/ :): . Ja oczekiwałem takich wyników, bo ciągle pamiętam czym jeździłeś poprzednio... . Na tej podstawie przypuszczałem, że Twój zachwyt nie bierze się z niczego :508: :!!: :!!:

:peace:


I za to masz u mnie całą skrzyneczkę najlepszego browara... :piwo:
...za to, że nie zwątpiłeś :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 21:55:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Ja równiez zastanawiam sie od wczoraj się jak to możliwe, że tiptronic wytrzymuje przy tak wysokim momencie obrotowym.
Muszę przyznać, że wprawiło mnie to w osłupienie.


Tip "jako taki" jest bezpieczny do 508 Nm. Jednak program seryjny "nigdy" nie "wpuści" takich parametrów, jakie uzyskuje Twoje AFB. Mówiąc potocznie - gdyby oprogramowanie nie było zmodyfikowane (i to nader fachowo !!), to już "krótko" powyżej 340 Nm-ów sterownik ze strachu, że coś pie...lnie odłączyłby zasilanie, a skrzynia ustawiłaby się na 4-tym hydraulicznym :D .

carlnova napisał(a):
Zacząłem coś podejrzewać od czasu przejechania się zchipowanym podobno do 215 PS AKE - różnica naprawdę jest niewielka, może inaczej bardzo mało wyczuwalna. ;)


Czyli co ? Zwykły tuning w AKE kontra profi-modyfikacje w AFB :diabel: ?


carlnova napisał(a):
Ewidentnie był korygowany soft tiptronica - tylko to może tłumaczyć podniesienie momentu obrotowego aż o 126 Nm w stosunku do serii...


Tak jest. Nie ma innej możliwości :!!:
Dodajmy - wyjątkowo profesjonalna modyfikacja ... .


carlnova napisał(a):
Nie mam pojęcia, czy można tzw. "pracę tunera" zabezpieczyć przed odczytem, ale Aligator to przecież guru w tej kwestii i chyba wie co mówi... :):


Można zabezpieczyć na kilka sposobów - np. wcale nie wiadomo, czy Twoje ECU współpracowałoby z innymi "podstawkami" ... .
Poza tym przypuszczam, że Twój sterownik też jest "stunowany" i w stosunku do serii - potrafi przerobić dużo większy strumień informacji (przypomnij sobie moje wątpliwości, które zgłaszałem Ci na PW :): ).
A Pan Wojtek - coż :): ... . Pewnie jest profesjonalistą ale ilekroć bym do niego nie podjechał (chcę pogadać), to zawsze "rozbijam" się o zamknięty garaż :galy: :): ... . (potrafię korzystać z telefonu ale nigdy nie wiem naprzód, kiedy będę w tamtej okolicy ... :): :galy: ).

carlnova napisał(a):
Piotruś napisał(a):

Kiedyś próbowałem nakłonić do dyskusji na ten temat najbardziej aktywnych (i reklamujących swoje usługi) na naszym Forum - tunerów, ale niestety moja prośba pozostała bez jakiejkolwiek odpowiedzi. Ciekawe dlaczego (to już pytanie z gatunku retorycznych ... ) ??? . :galy: :/
Czyżbym wygadywał aż takie bzdury, że nie warto ich zweryfikować
:?: :?:


Ja wiem dlaczego tak się dzieje, z całym szacunkiem do kolegów, którzy się tym zajmują. Oni nie zajmują się tym hobbystycznie tak jak my


Carl - ja nie zajmuję się samochodami hobbystycznie ... :galy: :P .

carlnova napisał(a):
- tylko jest to dla nich sposób zarabiania na życie i nie są zainteresowani tym, aby się z nami dzielić ważnymi informacjami.


To co napisałeś jest logiczne ale w moim odczuciu - nieprawdziwe ... .
Oto jedna z takich osób "uparcie" głosi (tutaj - na Forum) teorię, że samochody z tipem elegancko przyjmują wzrost mocy i korekcja oprogramowania jest zupełnie niepotrzebna (no comments ... :): :galy: :P :diabel: ...), a druga osoba (również znana :): ) mówi odwrotnie - czyli to, że nie ma problemu z "chipowaniem" softu skrzyni. Wszystko "fajnie" - tylko że po dokładnym zgłębieniu tematu (osobistym !!) okazało się, że najbardziej popularni tunerzy w PL - modyfikują wyłącznie ustawienia limitera. A to jest do d..py, bo taka skrzynia - owszem - przyjmuje wzrost mocy ale zmiana biegów jest "twarda i nerwowa" (czyli w moim odczuciu - wyniszczająca).
Co jednak najciekawsze - nikt nawet nie piśnie, że profesonalny tuning skrzyni biegów - wymaga nie tylko wymiany softu ale również ingerencji "w elektroniczną" część sterownika.
Sam się domyśl dlaczego tak jest ... :): .
Carl - mówiąc wprost - do profesjonalnego chiptuningu potrzebna jest dokumentacja fabryczna, odpowiedni symulator (i to nie taki, za kilkanaście tysi, tylko duuużo droższy) oraz kilka innych warunków koniecznych ... .

Zastanów się również dlaczego chyba każdy tuner w PL propaguje fałszywą teoryjkę, że bezpieczny tuning dla V6 180PS kończy się w okolicach 205PS i 450Nm. Gdyby to była prawda - Twoje AFB dawno rozpadłoby się na kawałki :): :D ... .


carlnova napisał(a):
I za to masz u mnie całą skrzyneczkę najlepszego browara... :piwo:
...za to, że nie zwątpiłeś :peace:


Twój entuzjazm mówił sam za siebie więc jak mogłem zwątpić :?: :?: :diabel:

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 22:24:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

zrób w chwili wolnej, wieczorkiem, dynamiczne 008, 010 i 011.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 22:33:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

zrób w chwili wolnej, wieczorkiem, dynamiczne 008, 010 i 011.

;)


Nie zrobię... :diabel:
...bo znowu mi będziesz kazał zakopać moje kości na pustkowiu, przyjacielu... ;) :peace:

Piotruś napisał(a):
[Carl - ja nie zajmuję się samochodami hobbystycznie ... :galy: :P .



To tym bardziej dobrze o Tobie świadczy... ;)
Jesteś użytkownikiem komercyjnym i dzielisz się z nami swoim doświadczeniem.
Godne pochwały... :galy: :peace:

Dla wszystkich zainteresowanych wczorajszy screen z mojego VAG-a.
Pozycja druga - cały czas była stałą wartością 508 Nm i wskazuje prawdopodobnie koniec wytrzymałości tipa, tak jak mówi Piotruś ;)

Obrazek

Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
Zacząłem coś podejrzewać od czasu przejechania się zchipowanym podobno do 215 PS AKE - różnica naprawdę jest niewielka, może inaczej bardzo mało wyczuwalna. ;)


Czyli co ? Zwykły tuning w AKE kontra profi-modyfikacje w AFB :diabel: ?



Nie tak do końca, AKE też podobno był chipowany w DE

Piotruś napisał(a):

Dodajmy - wyjątkowo profesjonalna modyfikacja ... .


:diabel: :diabel: :diabel: :peace:

Piotruś napisał(a):

Zastanów się również dlaczego chyba każdy tuner w PL propaguje fałszywą teoryjkę, że bezpieczny tuning dla V6 180PS kończy się w okolicach 205PS i 450Nm. Gdyby to była prawda - Twoje AFB dawno rozpadłoby się na kawałki :): :D ... .



To fakt... Cały czas własnie myślałem o tamtych stwierdzeniach i zastanawiam się dlaczego moje AFB jeszcze jeździ ? :diabel:
Coś mi tu nie gra... :/
Zastanawiam się, czy nie zostanę posądzony o podrobienie odczytu momentu obrotowego ? :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 23:18:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl, brutalu;

troszczę się o Ciebie, wszak długa droga przed Tobą...
i jeszcze dodaj do tej trójki 004 na jałowym...

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 23:30:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl, brutalu;

troszczę się o Ciebie, wszak długa droga przed Tobą...
i jeszcze dodaj do tej trójki 004 na jałowym...

;)


Podroczyć się nie można, czy co ? :diabel: :peace:
Oczywiście, że zrobię logi jutro po południu... ;)
Chcę być pewny autka przed wyjazdem.
Dzięki za troskę, meszrumie... :D

Z innej beczki:

Otóż moc jest to nic innego jak iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej, przy czym moment jest wyrażony w Nm, prędkość obrotowa w rad/s a moc w watach. Mimo iż są to jednostki podstawowe znacznie częściej używa się obr/min oraz KM – wtedy ta zależność wygląda następująco:

MOC = Moment x obroty / 7022

idać dalej tym tokiem rozumowania:

436 Nm x 3360 rpm / 7022 = 208,62 PS :!!: :!!: :!!:

Przeginam ? :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 23:35:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Jesteś użytkownikiem komercyjnym i dzielisz się z nami swoim doświadczeniem.


Taki bardzo komercyjny to chyba nie jestem :): - nie uprawiam żadnej autoreklamy, kryptoreklamy ani nawet nie precyzuję publicznie profilu zawodowego :galy: :D ... .

carlnova napisał(a):
Dla wszystkich zainteresowanych wczorajszy screen z mojego VAG-a.


Prawdziwy konkret :diabel: . Mnie zastawia jednak inna sprawa - dlaczego nie udało Ci się odczytać Nm-ów z ABSu (byłoby jeszcze więcej). Czyżby cała grupa 003 była "celowo" niedostępna :): :?: :?:
Poniżej zrobiony specjalnie dla Ciebie screen z dzisiejszego vagowania Passata 1.9 (rok 2000) - jak widać na biegu jałowym:

Obrazek

carlnova napisał(a):
Nie tak do końca, AKE też podobno był chipowany w DE


Zależy jeszcze przez kogo :galy: ;) ... (??).

carlnova napisał(a):
To fakt... Cały czas własnie myślałem o tamtych stwierdzeniach i zastanawiam się dlaczego moje AFB jeszcze jeździ ? :diabel:
Coś mi tu nie gra... :/
Zastanawiam się, czy nie zostanę posądzony o podrobienie odczytu momentu obrotowego ? :diabel: :peace:


Skoro tip nie protestuje, to można być prawie calkowicie pewnym, że modyfikacje są naprawdę profi. Nie jest wiarygodne, że tylko soft skrzyni jest wysokich lotów ... :galy: :P .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 00:03:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
Jesteś użytkownikiem komercyjnym i dzielisz się z nami swoim doświadczeniem.


Taki bardzo komercyjny to chyba nie jestem :): - nie uprawiam żadnej autoreklamy, kryptoreklamy ani nawet nie precyzuję publicznie profilu zawodowego :galy: :D ... .



Zaraz to z Ciebie wyciągniemy (profil)
Uważaj, bo mnie z racji wykonywania obowiązków zawodowych często szkolą panowie psycholodzy (a może są to psychiatrzy - sam już nie wiem... :diabel: )

Piotruś napisał(a):

Prawdziwy konkret :diabel: . Mnie zastawia jednak inna sprawa - dlaczego nie udało Ci się odczytać Nm-ów z ABSu (byłoby jeszcze więcej). Czyżby cała grupa 003 była "celowo" niedostępna :): :?: :?:


Też się nad tym zastanawiam... :|
Myślisz, że to celowe działanie w moim ECU ?
Jak znajdę chwilę sprawdzę na autach kolegów jak to wygląda.
Powoli układam sobie to wszystko w logiczną całość - za cholerę nie mogę wejść żadnym loginem w 01 - engine do adaptacji kąta wtrysku i dawek paliwa.
Do tej pory myślałem, że to kabel, a może jednak nie ?... ;) :/ :(

Dobranoc, prezesie :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 08:15:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wynik naprawdę ładny, że aż niewiarygodny.
Zarzuć logi wg Meszruma, a dla pewności wstaw oryginalne kości i odczytaj ponownie moment. Zobaczymy jak to sie ma do serii.
Niestety w moim manualu ta opcja VAG jest niedostępna. W ABS grupa 003 tez nie mam Nm :/

Nie wiem jak to jest, ale wyliczenie mocy troche mi nie pasuje. Nie chce mi sie szukać mojego wykresu, wiec skorzystam z SebMis
380,9Nm*2531obr/7022 = 137PS co ma się nijak do wyniku otrzymanego na hamowni :/
Chyba że coś źle przeliczam...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 08:48:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
Cytuj:
380,9Nm*2531obr/7022 = 137PS co ma się nijak do wyniku otrzymanego na hamowni

przy tych obrotach tyle mniej więcej jest (odczytane z wykresu)
ale przy 4000rpm mam jakieś 315Nm więc wtedy wychodzi 179KM czyli mniej więcej OK :)
przecież max mocy nie jest w tym samym miejscu co max. momentu :peace:
idąc dalej tym rozumowaniem, gdyby carl zdradził nam ile ma Nm przy 4000rpm, bo w tamtych okolicach pominien być max mocy to ciekawe ile wtedy mu wyjdzie :?:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 09:03:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kurde, faktycznie jakiś tępy dzisiaj jestem :diabel: Wszystko już kumam.

Tak czy inaczej z tego wychodzi,że moc 208PS ma przy 3300obr/min :galy: mi tu jednak coś nie pasuje, choć taki wynik byłby rewelacyjny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 09:36:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Też się nad tym zastanawiam... :|
Myślisz, że to celowe działanie w moim ECU ?
Jak znajdę chwilę sprawdzę na autach kolegów jak to wygląda.


Zależnie od generacji sterownika (rok produkcji) i np. wyposażenia smochodu (sądzę, że Twoje AFB nie posiada ESP ?) niektóre funkcje diagnostyczne nie są dostępne. :galy: :|

carlnova napisał(a):
Powoli układam sobie to wszystko w logiczną całość - za cholerę nie mogę wejść żadnym loginem w 01 - engine do adaptacji kąta wtrysku i dawek paliwa.
Do tej pory myślałem, że to kabel, a może jednak nie ?... ;) :/ :(


A w tej sprawie wydaje mi się, że problem leży w ch...ym :): :P oprogramowaniu i "kiepskim" fejsie :): :galy: . To normalne, że większość tego typu funkcji otwiera się VASem ... . Czy pełna wersja VC z ori fejsem Ross-Techa wystarczy - nigdy nie sprawdzałem (myślę że tak - pod warunkiem, że będzie określony numer serwisu zamiast kilku zer :): ). I pomimo tego, że wiedziałbym jak tego dokonać - wolałbym skorzystać (w razie potrzeby) z usług wysoko specjalistycznego i doświadczonego serwisu :galy: ... . (Potraktuj to jako serdeczną i koleżeńską przestrogę ;) - Twój samochód jeździ rewelacyjnie, zużywa normalne ilości paliwa ... i moim zdaniem powinno Ci to wystarczyć. Ty i tak zrobiłeś z silnikiem więcej dobrego, niż wiele druciarskich "serwisuff" w całym okresie istnienia :diabel: . Jednak "igraszki" z adaptacją sterowników nie są - moim zdaniem - bezpieczne).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 30.maja.2007 09:41:19 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 09:38:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Zarzuć logi wg Meszruma, a dla pewności wstaw oryginalne kości i odczytaj ponownie moment.



Wowo, nie mam zamiaru przekładać dla Ciebie kości, bo po prostu nie mam na to czasu, a po drugie cały czas pamiętam, że Ty nie miałeś czasu dla mnie jak prosiłem o logi po chipach.

wowo napisał(a):

Nie wiem jak to jest, ale wyliczenie mocy troche mi nie pasuje. Nie chce mi sie szukać mojego wykresu, wiec skorzystam z SebMis
380,9Nm*2531obr/7022 = 137PS co ma się nijak do wyniku otrzymanego na hamowni :/
Chyba że coś źle przeliczam...?


Maksymalny moment obrotowy nie jest równoznaczny z maksymalną mocą silnika, wowo - ale to juz wiesz :diabel:
7022 - stosujesz do przeliczenia jednostek...
Co tu może nie pasować ?

SebMis napisał(a):
Cytuj:
380,9Nm*2531obr/7022 = 137PS co ma się nijak do wyniku otrzymanego na hamowni

przy tych obrotach tyle mniej więcej jest (odczytane z wykresu)
ale przy 4000rpm mam jakieś 315Nm więc wtedy wychodzi 179KM czyli mniej więcej OK :)
przecież max mocy nie jest w tym samym miejscu co max. momentu :peace:
idąc dalej tym rozumowaniem, gdyby carl zdradził nam ile ma Nm przy 4000rpm, bo w tamtych okolicach pominien być max mocy to ciekawe ile wtedy mu wyjdzie :?:


SebMis, zaskoczyłeś mnie :diabel:
Ale poskładałeś to lepiej od inżyniera :diabel:
Oczywiście, że carlnova Wam zdradzi ile ma przy 4000 rpm.
Ma 376 Nm :!!: :diabel:
Wykres opada łagodnie i bardzo długo utrzymuje płaską charakterystykę...

MOC = Moment x obroty / 7022

376 Nm x 4000 rpm / 7022 = 214,18 PS :!!: :!!: :!!:

Wowo zadowolony ? :peace:

Piotruś napisał(a):
(Potraktuj to jako serdeczną i koleżeńską przestrogę ;) - Twój samochód jeździ rewelacyjnie, zużywa normalne ilości paliwa ... i moim zdaniem powinno Ci to wystarczyć. Ty i tak zrobiłeś z silnikiem więcej dobrego, niż wiele druciarskich "serwisuff" w całym okresie istnienia :diabel: . Jednak "igraszki" z adaptacją sterowników nie są - moim zdaniem - bezpieczne).

:peace:


Piotr ;) nie chciałem nic tam grzebać, tylko tak z czystej ciekawości :622:
Nie sprawdzałem, czy jest tam dostęp na oryginalnym kablu.
Może jest tak jak np. z VP44, z którą połączyć się może tylko boschowski KTS ?

Co do odczytu z ABS - rzeczywiście nie mam ESP tylko ASR - może dlatego mam co innego w tym logu ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 10:15:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Może jest tak jak np. z VP44, z którą połączyć się może tylko boschowski KTS ?


Kto Ci tak powiedział :galy: ?
Funkcje diagnostyczne i parametry nastawne są dostępne po "otwaciu" VASem. Jeśli nie zgasisz silnika - można "przełączyć się" na "zwykłego" VAGa i dokonać odpowiednich pomiarów (oraz adaptacji) w próbie dynamicznej. Wyłączenie silnika powoduje "zamknięcie sesji" :P ;) .

carlnova napisał(a):
Co do odczytu z ABS - rzeczywiście nie mam ESP tylko ASR - może dlatego mam co innego w tym logu ?


To raczej logiczne - pomiar Nm-ów przez sterownik ABSu jest "zbędny" skoro takie parametry "nie są potrzebne" ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 10:21:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
Może jest tak jak np. z VP44, z którą połączyć się może tylko boschowski KTS ?


Kto Ci tak powiedział :galy: ?


Twój kolega - maxtdi :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 12:05:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Carl -> nie wiem czemu do mnie pijesz. Czyżby odzywała się Twoja kultura?
Wynik bardzo ładny. Gratuluje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 12:29:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Carl -> nie wiem czemu do mnie pijesz. Czyżby odzywała się Twoja kultura?
Wynik bardzo ładny. Gratuluje.


Wowo, obiecuję Ci, że moja kultura będzie na nienagannym poziomie, pod warunkiem, że Ty zrezygnujesz z prowokacji i "wydawania mi poleceń" oraz negowania wszystkiego co napisze carlnova. To jest przykre... :/
Nie mam potrzeby niczego Ci udowadniać, czy moje auto ma 214 PS, czy też nie... Wystarczy mi wynik momentu obrotowego.
A za gratulacje serdecznie dziękuję... ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: