.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 11:14:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:13:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
konrad_1977 napisał(a):
Czy jednak to czujnik? Przy okazji można było by go wymienić no ale jak to Piotr powiedział "stówka droga nie chodzi" a mi teraz każda sie przyda :)

Pozdrawiam
Konrad


Termostaty "siadają" we wszystkich V6 TDi i nie sądzę, żeby Twój stanowił wyjątek. Czujniki "padają" tylko niektórym. Na Twoim miejscu bezpośrednio po naprawie rozrządu i bezwzględnie koniecznej wymianie termostatu - zalałbym "na chwilę" starym płynem i sprawdził efekty. Jeśli wszystko będzie OK - wypuszczenie starego chłodziwa to dziecinnie prosta czynność, a zalanie świeżego jest jeszcze łatwiejsze. Dlatego z zakupem nowego czujnika warto się powstrzymać i nie będzie to "fałszywa oszczędność" a racjonalne działanie. Moim zdaniem ... .

PS: Wlej tylko tą część starego płynu, ktory wyglądem przypomina G12 - resztę uzupełnij wodą demineralizowaną (wypłuczesz tym sposobem trochę starych osadów). Po jeździe próbnej zastosuj G12 we właściwym stężeniu i po kłopocie.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:23:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
U mnie nowy czujnik okazl sie popsuty ;)

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:24:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z wymianą czujnika jest tak, że nie wypuszczamy płynu korkiem. Odciągamy ze zbiorniczka płyn wężykiem ewentualnie strzykawką tyle ile się da i spokojnie wciągamy czujnik. Praktycznie nic nie pocieknie :D Wkładamy nowy czujnik, wlewamy nowy płyn i ganiamy. W 10 min. :peace: idzie się wyrobić


Ostatnio edytowano 20.lut.2007 22:35:29 przez wowo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:27:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
Z wymianą czujnika jest tak, że nie wypuszczamy płynu korkiem. Odciągamy wężykiem ewentualnie strzykawką tyle płynu ile się da i spokojnie wciągamy czujnik. Praktycznie nic nie pocieknie :D Wkładamy nowy czujnik, wlewamy nowy płyn i ganiamy. W 10 min. :peace: idzie się wyrobić


z wyrównawczego?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:36:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Tak. Dziś wymieniałem tak czujnik. Jest oki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo, dzięki.
jeszcze jedno - wyciągnąłeś go po prostu do góry [po zdjęciu wtyczki], tak?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:51:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
1. Zdejmujesz wtyczke
2. Wyciągasz stalową zawleczkę z boku czujnika
3. Wyciągasz czujnik do góry
4. Wygrzebujesz z dziury :diabel: stary oring
5. Montujesz nowy czujnik z oringiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 22:56:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 23:05:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Mesz daj spokoj z czujnikiem. Wymien termostat bo wtopisz setunie ;)

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 23:22:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
meszrum napisał(a):
jak długo trwał stał stan, w którym "nie drgnęła"?
5, 10, 15 minut?

w AYM mam popsuty termostat;
w chłodne dni wskazówka zaczyna się podnosić po ok. 7-8 minutach.
[tak dla porównania]


Ona sobie drgnęła jak jechałem szybciej lub stałem w korku i po 5 - 10 minutach znowu opadała. A drgnąć to nie chciała nawet dłużej jak 10-015 minut.
Prawdopodobnie termostat się zawiesił na dużym otwarciu. Zobaczymy jak będzie na nowym.

G12 to jest ten różowawy płyn?

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 23:32:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, to jest czerwony plyn ;) .



Bilo, masz rację.
ale... :):


Piotruś, mam do Ciebie pytanie:
z racji, iż nie jest tejemnicą, iż [moje] AYM jest niedogrzane, to pomagam jednostce napędowej webasto'em. dzieki niemu temp. płynu osiąga 90*C. tutaj rodzi się pytanie - po wyłączeniu podczas jazdy wb'a, temp. płynu spada w przeciągu 2 minut do poziomu 80*C. czy to jest normalny objaw uszkodzonego termostatu, czy czegoś jeszcze?
i druga ciekawostka - gdy temp. płynu wynosi 80*C [zegary], to po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu [w przeciagu kilkudziesięciu sekund do kilku minut od wyłączenia silnika] wskazówka płynu stoi równo na 90*C. dopiero po uruchomieniu, w przeciągu ok. 2 minut wraca na 80*C...

:?:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 00:17:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
z racji, iż nie jest tejemnicą, iż [moje] AYM jest niedogrzane, to pomagam jednostce napędowej webasto'em.


Bardzo pożądane zachowanie dla zdrowia silnika.

meszrum napisał(a):
dzieki niemu temp. płynu osiąga 90*C.


To by znaczyło, że Twój termostat jest spieprzony tylko trochę, wszak webasto (wciąż uruchomione) przestaje podgrzewać po osiągnięciu temp. 75 C. Jak widać - to wystarczająca pomoc dla słabego termostatu w uzyskaniu własciwej temperatury całego układu (a przynajmniej wskaźnika temperatury w zegarach).

meszrum napisał(a):
tutaj rodzi się pytanie - po wyłączeniu podczas jazdy wb'a, temp. płynu spada w przeciągu 2 minut do poziomu 80*C. czy to jest normalny objaw uszkodzonego termostatu, czy czegoś jeszcze?


To najlepszy dowód, że pompka wspomagająca obieg przy włączonym zusatzheizung-u jest sprawna :P . Mówiąc po ludzku - jest to normalny objaw i jak widać - łatwy w logicznym uzasadnieniu. Jak dla mnie - taka "reakcja" czujnika temperatury dowodzi, że on sam jest prawidłoworeagujący :): .

meszrum napisał(a):
i druga ciekawostka - gdy temp. płynu wynosi 80*C [zegary], to po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu [w przeciagu kilkudziesięciu sekund do kilku minut od wyłączenia silnika] wskazówka płynu stoi równo na 90*C. dopiero po uruchomieniu, w przeciągu ok. 2 minut wraca na 80*C...

:?:


W moim rozumieniu to kolejny dowód, że masz spieprzony termostat ... ale wciąż "prawiedobry". Silnik po zatrzymaniu oddaje temperaturę - zazwyczaj "do góry", czyli w pierwszej kolejności w kierunku rurki z czujnikiem :D (grawitacyjnie jak w domowym CO). Po odpaleniu niszczelny termostat "dopuszcza" zimnego G12 z dużego obiegu, a czujnik natychmiast zauważa zmianę i żywiołowo Cię o tym informuje.
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 09:53:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
1. Zdejmujesz wtyczke
2. Wyciągasz stalową zawleczkę z boku czujnika
3. Wyciągasz czujnik do góry
4. Wygrzebujesz z dziury :diabel: stary oring
5. Montujesz nowy czujnik z oringiem


Piękny opis ;)
Miałeś się podzielić wrażeniami, czy po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy, wowo...
Nie dawaj szans i argumentów do ręki "radykalnym przeciwnikom" tuningu... :diabel:
Czekamy zatem...

konrad_1977 napisał(a):
Podłącze sie do tematu i jak kupiłem autko i jechałem do Polski to wskazówka tem na desce nawet nie drgnęła przez dłuższy czas tylko czasami sie ruszyła do około 75 stopni. Termostat jest wymieniany przy okazji wymiany paska. Zmienie także płyn na nowy. Czy to powinno pomóc?


Pomoże na 100 % - miałem te same objawy - ustąpiły zupełnie po wymianie termostatu na nowy (oczywiście oryginalny) przy okazji wymiany rozrządu

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 10:10:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
:przytul2:
wszystko jasne, dziękuję.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 10:19:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
carlnova napisał:
Cytuj:
Miałeś się podzielić wrażeniami, czy po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy, wowo...
Nie dawaj szans i argumentów do ręki "radykalnym przeciwnikom" tuningu...
Czekamy zatem...


Na razie jest spoko. Na VAGu błędów brak, temperatura oki. Podbijanie obrotów zniknęło.
Celowo nie pisałem o rezultatch od razu, bo w zasadzie jeszcze zbyt mało pojeździłem. Jestem na etapie obserwacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 14:32:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Rozszerzając ten temat.
Czy ktoś wie gdzie na forum są kody klimatronika przetłumaczone ale do wersji C5, Audi A6 1999 i nowsze ?
Znalazłem tylko do A4, C4 ...

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 14:52:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
klimacodes
Systemfehler

...słownik w rękę i do dzieła.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 15:07:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
klimacodes
Systemfehler

...słownik w rękę i do dzieła.


OK :)
Gdyby to był angielski jeszcze .... ten niemiecki jest koszmarny (te ich dłuuuuugie wyrazy) :)

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 23:58:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
A jaka jest pojemność układu chłodzenia w AKN?

Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 00:11:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
10 l
używasz tylko G12 [VW/Audi-TL-774-D] w proporcji 40% G12 i 60% woda [ale nie z kranu :): ].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: