.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 01:39:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.8 ADR]Wymiana hydraulicznych popychaczy ?
PostNapisane: 09.lut.2010 22:39:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Witam niestety okazuje się że zaczyna klepać jeden z popychaczy na rozgrzanym oleju. Klepie już po ostrej przejażdżce , gdy silnik pracuje na wolnych obrotach po dodaniu gazu niechętnie ustępuje.
Czy przetrzymanie terminu wymiany o ok pól roku może spowodować zużycie walka rozrządu ?

Czy przy okazji wymiany uszczelniaczy należy:
-bezwzględnie wymienić uszczelkę pokrywy zaworów (wymieniana 3 miesiące temu na erlinga)
- wymienić olej na nowy (termin wymiany w marcu ale zastanawiam się czy po wymianie uszczelniaczy nie powinien pochodzić na oleju po czym wymieniamy dopiero na nowy czy od razu na nowym oleju powinienem jeździć)
Pytam bo utopiłem w nowe sprężyny i amorki już troszkę pieniędzy w tym miesiącu ale obawiam się że nie kasowany luz na popychaczach może u mnie spowodować wycieranie się wałka rozrządu.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 23:35:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Dla wałka rozrządu nic się nie stanie.
Jak zalozysz starą uszczelke, to najwyzej będziesz mial nieszczelnosci.
Jeśli wymieniasz olej w prawidłowych odstępach, to ze względu na nowy popychacz nie musisz go znowu wymieniać.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 00:16:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Sprawa stanęła na tym , że mechanik stwierdził , że nie wymieni mi popychaczy bo niestety nie będzie umiał ustawić wałków z łańcuchem. Podpowiedział mi żeby zmienić olej z mobil1 10w-40 na castrola 10w-40 magnetic. Posłuchałem wymieniłem i szklanki na razie ucichły. Cały czas jednak myślę nad wymianą popychaczy mimo tego że sprawa odwlekła się na jakieś kilka miesięcy może rok, muszę znaleźć jakiś zakład najlepiej w Zgierzu lub Łodzi który wykona mi taką usługę szybko i fachowo. Myślałem o Sołtyszewskim ale u tego pana będzie pewnie drogo , może zna ktoś kogoś godnego polecenia ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 19:09:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2008 11:55:01
Posty: 10
Lokalizacja: Pomorze
Wymień popychacze i to jak najszybciej, żadne oleje, lepiki, ulepszacze na dłuższa metę nic nie dadzą.
Sprawa z ustawieniem wałków jest prosta jak budowa cepa. Nie jedź już więcej do tego mechanika, niech psuje inne samochody.
Patrzać od przodu, po zdjęciu pokrywy zaworów, z tyłu auta masz zębatki wałków połązcone łańcuszkiem. Na łożyskach wałka rozrządu i na zębatkach są strzałki, musisz je zgrać, ot wielka tajemnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 20:28:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Biorąc pod uwagę że może mieć zmienne fazy rozrządu w tym silniku, to procedura ustawiania wałków jest inna.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 00:19:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
1.8 ADR 20V miało zmienne fazy rozrządu ?
Tak na marginesie jeżdżę od kilku dni na Castrolu i nie słyszałem jeszcze puknięcia.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 12:16:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A miało, miało zmienne fazy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 15:35:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
O kurde człowiek uczy sie całe życie :). A gdzie z ciekawości jest mechanizm przesunięcia faz rozrządu ? Jak możesz zaznacz na rysunku.
Obrazek

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 15:44:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
W silnikach ze zmiennymi fazami rozrządu napinacz łańcucha z tyłu głowicy był zarazem przestawiaczem faz rozrządu.
Można go poznać po tym, że ma złącze elektryczne i jego zaworek jest sterowany przez ECU.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 16:41:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Część nr 4 występowała zamiennie z nr 20 tzn czy były bez zmiennych?
:peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 10:03:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2009 09:10:38
Posty: 80
Lokalizacja: Szczecin
Auto: było a4 B5 1.8 ADR
nie zakładając nowego kontynuuje temat
Co myslicie o tych popychaczach?
http://motoallegro.pl/popychacz-popycha ... 61744.html
http://motoallegro.pl/popychacz-popycha ... 61570.html
Dodam, że nie zamierzam zrobic autem więcej niz 10k


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 13:10:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Jeżeli nie zamierzasz więcej niż 10K zrobić tym autem to szkoda kasy ,zostaw te popychacze w spokoju. Oprócz popychaczy musisz włożyć komplet uszczelek, czasami rozrząd. W twoim przypadku wogóle sie nie kalkuluje. Ja znowu wymieniłem cały komplet popychaczy na oryginały INA i dalej stukało, a okazało się żę przyczyną była pompa oleju. Wymieniłem pompę i jeżdżę już 5 miesiąc .

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: