.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 20:25:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI] prośba o analizę logów - smocze spalanie+dym
PostNapisane: 25.kwi.2010 22:01:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Jak w tytule - OGROMNA PROŚBA
Auto kupiłem miesiąc temu (A6 C5 2,5 tdi 150 KM).
Auto jeździ nibY OK ale dymi na wolnych i przy mocnym przyspieszaniu.
Spalanie to już całkowita makabra - do 15 litrow !!! Fakt , że jeżdzę b. krótkie trasy w zakorkowanym Wrocłaiu ale czy to nie za dużo?

Dlatego moja prośba o analizę logów. Od tego muszę zacząć zanim dam się wydoić "fachowcom"

W błędach silnika był numer 00757 ale po usunięciu nie wrócił, nie wiem jak długo tam tkwił (sprawdzałem sztangę turbiny - chodzi płynnie)
Moje wątpliwości budzi zwłaszcza grupa 004BS ( odczyty w stanie LATE chyba za niskie? ), grupa 003 (za bardzo rozjechane poz 2 i 3?) oraz 014 (poz 1 chyba dziwna?)

A może się mylę (oby!). Prosze o uwagi i ewentualne wskazania co robić.

ponize j linki i prośba o uwagi, będzę wdzięczny:

000 bs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c2 ... e8f75.html

003 bs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/927 ... 18e21.html

004 bs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/780 ... e014c.html

011 bs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/130 ... ffaf2.html

000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/175 ... df051.html

001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db9 ... ff63b.html

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8d ... c12cb.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d21 ... 30563.html

007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7bb ... 4616d.html

013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6f ... ca30d.html

014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b5 ... 2e5b0.html

018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c32 ... 66b0c.html


Ostatnio edytowano 26.kwi.2010 13:19:10 przez kkominek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 10:42:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Czy ten samochód mial zmieniany rozrząd ?
Termostat kuleje.
Dobrze by bylo zweryfikowac stan wałków i hydrauliki zaworowej.

Popraw nazwe tematu.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 11:48:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Tak, rozrząd wymieniony, ma ok 10 tys.
Wałki są nowe robine w tym samym czasie.
Pompa ma podobno 2 lata więc chyba jet OK
Przebieg wg licznika ok 215 tys
Termostat tez mi sie nie podoba chciaż chyba był wymieniony, zreszta mógł być jakiś "lewy".
Odma była czyszczona (nie wymieniona) więc też trzeba wymienic.

Wiem , że musze zrobic logi dynamiczne ale padła mi bateria i musze kupic zasialcz. Zrobię to jak najszybiej.

Na teraz zależy mi bardzo na jakichś pierwszych wnioskach, mam sie martwić czy tylko szukać mechanika?

(OK, temat zmieniłem - chyba teraz dobrze)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 14:19:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pomimo tego ze statyczny kąt wtrysku jest ustawiony w normie to nastawnik nie moze sie ustawic tak aby osiagnąć zadany kat wtrysku. Widac to w 004 stat.
Mozna sprobowac przyspieszyc zapłon tak na 2* ATDC i sprawdzic czy cos sie poprawi w 004 stat. Jesli niewiele to trzeba bedzie ustawic od nowa rozrzad na blokadach i ponownie wyregulowac kat wtrysku.
Termostat wypadało by zmienic.
EGR - wygladna na niedokladnie zaslepiony. Proponuje uruchomic.
Odma - obowiązkowo do wymiany.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 14:29:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
przemik napisał(a):
EGR - wygladna na niedokladnie zaslepiony. Proponuje uruchomic.


dzieki, ale co to znaczy? że nie działa normalnie tylko go ktoś "zatkał"? mam od "odslepić" ? podłączyć? wymienic? wyczyścic?

A co z grupą 14 - pozycja "Diff cyl 6 vs cyl 2". Te wyniki mocno odbiegaja od podobnie oznaczonych w grupie 13 i 14, czy tak ma byc?

z góry dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 15:44:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
przemik napisał(a):
Odma - obowiązkowo do wymiany.




Przemik, a powiedz mi po czym poznales, ze odma jest do wymiany??



kkominek napisał(a):
mam od "odslepić" ? podłączyć? wymienic? wyczyścic?


do EGRa biegnie czarny gumowy wezyk, sprawdz czy jest podlaczony do EGRa, czy moze zatkany czym na koncu, jesli tak wyciagnij to czym jest zatkany i wloz go do EGR.



kkominek napisał(a):
A co z grupą 14 - pozycja "Diff cyl 6 vs cyl 2". Te wyniki mocno odbiegaja od podobnie oznaczonych w grupie 13 i 14, czy tak ma byc?



Kolego Kłoniej, w moim 2.5 tdi takie wartosci, jakie Ty zamiesciles w logach mialem przy wytartych walkach i bardzo kiepskiej hydraulice.

Jestes pewny ze waleczki i hydro masz nowe?

Ponizej zostawiam Ci link do moich logow juz na nowych walkach, zobacz - porownaj.


Po wymianie walkow i hydrauliki
http://zegar.eu.interii.pl/akp_audi/2010-03-28.xls

Przed wymiana walkow i hydrauliki
http://zegar.eu.interii.pl/logi/n13.jpg
http://zegar.eu.interii.pl/logi/n14.jpg

kkominek napisał(a):
.
Spalanie to już całkowita makabra - do 15 litrow !!! Fakt , że jeżdzę b. krótkie trasy w zakorkowanym Wrocłaiu ale czy to nie za dużo?



EE to mysle ze to norma.... moje TDI w miescie na krotkich, bardzo krotkich odcinkach pali do 14 litrow (2.5 Q. Tiptronik AKE 180 PS)
chyba do najoszczedniejszych nie naleza :/


pozdr. :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 19:45:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Przemek pisze o wymianie odmy pewnie dlatego, że ja napisałem że byłą tylko czyszczona. Z logów chyba tego akutrat się nie wyczyta?

Wężyk do EGRa sprawdzę i natychmaist go podłączę ( o ile jest zaślepiony). Przy okazji pytanie - jaki jest cel jego zaślepiania?

Pewna to jest śmierć niestety
Bazuję na tym co usłyszałem kupując auto, raczej z pewnych rąk. Mam też pudełko z garścią dźwigienek zaworowych i siłowniczków wymienionych przy tej okazji. Silnik chodzi bardzo ładnie, nie klekocze, nie stuka. Zresztą nie wiem jak rozpoznać starte wałki, na logikę biorąc pewnie hałasują?

O czym informują grupy 13 i 14 ? O hydraulice? Myślałem, że o wtryskach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 20:40:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
13 i 14 wskazuje roznice w dawkowaniu danego cylindra wzgledem cylindar 2giego (to w naglowku logu jest wyraznie napisane). W zasadzie korekcja cylindra 6tego (tego pod wlewem oleju) jest na tyle wysoka (2x wieksza niz norma) i na tyle rozna wzgledem pozostalych cylindrow (bedacych w normie), ze jest to powod do zmartwien
Wartosci sa wypadkowa stanu walkow, cylindrow, wtryskow, pompy itp (nie jest to jeden czynnik)
EGR moze byc przybrudzony (do wyczyszczenia) a nie zaslepiony.
Odme sprawdzic bardzi latwo: zapalic i reka przytkac wlew oleju (czuc cisnienie - zle.. nie czuc - dobrze)
Kat wtrysku ustawiony na granicy normy (znaczy sie na pale zapewne) wiec obstawiam, ze mechanik, ktory to skladal raczej wirtuozem w swoim fachu nie jest (dlatego odme trzeba sprawdzic, moze warto podniesc pokrywe zaworow cylindra z wlewem oleju - moze cos sie rozwalilo z hydraulika, moze zle zregenorane krzywki zaczely sie wycierac/nie napisane ze walki so nowe, moze wtrysk uwalony itp)
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2010 22:25:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
dzięki za jasny opis.
Wałki są regenerowane (nie pamiętam u kogo, ale jakieś znane nazwisko, chyba na "J", podobno robi to super dobrze). Chciałbym wirzyć, że wałek jest OK. A czy zakładając dobry wałek najbardziej prawdopodobny jest wtrysk? Sam tego chyba nie sprawdzę? Trzeba jechać do jakiegoś pompiarza czy "normalnego" mechanika?

Czy po ustawieniu pompy może się coś poprawić?

Sprawdzę też EGR, jeżeli jest brudny to wyczyszczę, jeżeli zaśepiony to ktoś chciał coś ukryć? Jezeli tak to co?

Co do odmy to po lekturze forum sprawdazałem i ciśnienia moim zdaniem nie czuć. Przypomniałem sobie, że po kupieniu stwierdziłem za wysoki stan oleju - ubrałem prawie litr. To chyba też nie wychodzi silnikowi na dobre?

Może jutro zrobię logi dynamiczne bo inne robótki wykonam chyba dopiero w sobotę.
Oczekuję na kolejne uwagi i odpowiedzi, za wszystkie dziękuję i pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 15:18:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
kkominek napisał(a):
Wałki są regenerowane (nie pamiętam u kogo, ale jakieś znane nazwisko, chyba na "J", podobno robi to super dobrze).


już sobie przypomniałem wałki są od Świątka, czyli powinny być OK? No nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 16:06:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
obstawiam, ze nawet jakby Ci te krzywki regenerowal kowal przy pomocy narzedzi kupionych na wyprzedazy w castoramie to by pewnie 10tys wytrzymaly. Moze rozsypal sie jakis element hydrauliki , przyczyna moze byc zupelnie inna - np. cos sie stalo w cylindrze/pekl pierscien (i auto wcina olej wiec dymi), zacial sie zawor w prowadnicy a moze dziwnym trafem ten jeden wtrysk sie zrabal?)
Moze turbina karmi olejem dolot? (a nie dolewasz przypadkiem tak raz na tysiaczka z pol literka oleju do silnika?) - a jak turbo pompuje (log 011D)?
Zapewne przez robieniem auta logow nie robiles ani od razu po takze... jakbys mial mozna by zobaczyc czy na tym cylindrze ponadnormatywna korekcja byla juz przed naprawa, co bylo od razu po naprawie....
Dzmi bo zle spala czy dymi bo olej spala?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 20:50:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Już sięb boję.
Wałki robił poprzedni właściciel, dla siebie więc chyba starał się dobrze?

Jak mam zacząć sprawdzenie tego cylindra nr 6? Od sprawdzenia wtrysku? Chyba najprościej, czy się mylę? Czy pad jednego wtrysku jest bardzo mało prawdopodobny? prosze o wskazówke.

Logów dynamicznych jeszcze nie zrobiłem, bateria laptopa mi umarła i czekam na zasilacz. Zrobię niebawem i załączę.

Nie wiem niestety jak z dolewką oleju bo autem przejechałem dopiero 1200 km od kupienia. Na oko nic nie ubyło.
Zresztą to dymienie to raczej nie olej. Dym ma zapach niedopalonej ropy. Nie dymi stale ale np jak postoi na wolnych obrotach trochę dłużej no i jak się mocno depnie to potrafi zostawić sporą chmurę widoczną najlepiej w światłach aut jadących z tyłu.

Wysłałem też prośbę do poprzedniego właściciela o logi, może coś ma to mi podeśle.
Z góry dzięki za jakieś słowa otuchy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2010 11:13:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
- a jak turbo pompuje (log 011D)?


Czy robienie logów dynamicznych w sytuacji, kiedy nie wiadomo co sie dzieje w 6 cylindrze jest bezpieczne? Kolega DIDO zwrócił mi na to uwagę. Może lepiej jechac fizycznie sprawdzić wtrysk? Przy okazji mozna będzi obejrzeć wałki i dzwigienki bo bedą na wierzchu? Dobrze mi się wydaje czy gadam głupoty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2010 09:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Patrzyłem wczoraj na kompie na ta grupę 014 ponownie i na wolnych na 6 cylindrze jest ok -3,0 a jak dodaje gazu to wartość rosnie prawie do -1,5. Gdzieś czytałem, że mocno ujemne wartości wskazują raczej na wtrysk więc jakieś swiatełko w tunelu jest. Ale oczywiście dopóki nie sprawdzę to tylko gdybanie.

Cos ostatnio sam ze soba gadam. Pewnie dlatego, że nic istotnego nowego nie przedstawiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: