.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:09:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B6, 1.9tdi, AVF] Błąd EGR i kontrolka emisji spalin-Pomocy?
PostNapisane: 20.lip.2009 00:57:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2009 23:24:52
Posty: 9
Lokalizacja: Londyn
A więc tak przedstawię wam mój problem. Po zakupie auta zobaczyłem, że cieknie z EGR więc go rozmontowałem przeczyściłem moczył się całą noc (nie był tak bardzo zawalony od środka ) poskręcałem oczywiście z nowym oringiem i uszczelką i nie cieknie już ale... Po pewnym czasie przestała gasnąć kontrolka Emission control system (ta żółta) i jak podpiąłem 1 raz vaga wyskoczył błąd
1 Fault Found:
19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 - 35-10 - - - Intermittent
więc zrobiłem kolejny krok logi
na wolnych obratach

Obrazek

oraz BS
Obrazek

Jeszcze próbowałem przeczyścić ten zawór n239 popsikałem go wd40 a później wyskoczyły mi dwa błędy
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -
ale przynajmniej nie było tego z EGR pokasowałem je i już więcej się nie pokazały. Ale za to 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded powrócił

Wyczytałem gdzieś że może membranę gdzieś uszkodziłem w EGR więc ponownie go wyciągnąłem i pomoczyłem w WD40.
Gdy dmuchałem w wężyk (jest widoczny na fotce) to powietrze uciekało tymi otworami gdzie pokazuje śrubokręt i czy tak powinno być?

Obrazek

oraz czy ten zaworek w EGR od spalin na dole tak ciężko chodzi? u mnie aby się poruszył trzeba było mocno naciskać.

Obrazek

A oto zawór w całości

Obrazek
a po zamontowaniu z powrotem zrobione zostały logi.
na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu

Obrazek

tutaj próba w bs

Obrazek

nadal nie zmieniają się wartości gdy EGR jest otwarty i zamknięty. Przepływomierz przeczyściłem sprężonym powietrzem.
Elektrozawór n239 ma 34 ohmy oporu.

a tutaj znów na wolnych obrotach po próbie bs

Obrazek

Błąd dalej wyskakuje pomimo kasacji Podejrzewam, że może membranę uszkodziłem choć są to moje tylko przypuszczenia. Nie wiem czy wymieniać EGR na nówkę czy szukać gdzieś indziej rozwiązania? Macie jakieś pomysły bo mi się pomału kończą
pozdro :< :/ :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6, 1.9tdi, AVF] Błąd EGR i kontrolka emisji spalin-Pom
PostNapisane: 22.lip.2009 08:24:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
kzyss napisał(a):
Wyczytałem gdzieś że może membranę gdzieś uszkodziłem w EGR więc ponownie go wyciągnąłem i pomoczyłem w WD40.
Gdy dmuchałem w wężyk (jest widoczny na fotce) to powietrze uciekało tymi otworami gdzie pokazuje śrubokręt i czy tak powinno być?


Oczywiście nie powinno tak być. Coprawda membranka EGRa działa na podciśnienie (czyli pownines ją sprawdzać zasysając a nie tłocząc powietrze) ale stawiam 99,99% , że zawór EGRa podziękował za współpracę ... .

kzyss napisał(a):
oraz czy ten zaworek w EGR od spalin na dole tak ciężko chodzi? u mnie aby się poruszył trzeba było mocno naciskać.


Tak, zaworek pracuje relatywnie ciężko ale membranka - o ile tylko jest sprawna ... - pokonuje ten opór bez problemu. Zaworek EGRa czasem musi pracować niebywale szybko, a tego bez odpowiednio silnej sprężyny nie dałoby się uzyskać ... .

kzyss napisał(a):
nadal nie zmieniają się wartości gdy EGR jest otwarty i zamknięty. Przepływomierz przeczyściłem sprężonym powietrzem.


Czyszczenie przepływomierza "za bardzo" sprężonym powietrzem jest równie groźne dla jegio sprawności jak mycie go pędzelkami i "innym papierem ściernym" .
Element pomiarowy jest pokryty cieniutką warstwą tzw. ciepłego filmu, którą możma delikatnie przemywać (im rzadziej tym lepiej) specjalnie do tego przeznaczonym płynem CRC - a w najgorszym przypadku wysokogatunkowym kontaktsprayem.

Reasumując uważam że powinieneś:
1. Pożyczyć od kogoś na próbę sprawny przepływomierz i ponownie zalogować 003 (statycznie ale przede wszystkim w nastawach podstawowych).
2. Jeżeli nic się nie zmieni - dla spokojności sumienia sprawdź jak reaguje membrana EGRa na podciśnienie, ale ponieważ wynik łatwo przewidzieć to :
3. Załatw sobie nowy (a przynajmniej 100% sprawny) zawór EGRa, co miejmy nadzieję - ostatecznie zakończy Twoją przygodę ;) ... .

O zaślepieniu EGRa nawet nie myśl - to stara sztuczka druciarskich chiptunerów - przynosząca więcej szkody niż pożytku ... .

Co oczywiste - wykonanie punktów od 1 do 3 pozwoli też wstępnie ustalić szanse (lub brak) odratowania przepływki ... .

Powodzenia, Piotr :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 12:02:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2009 23:24:52
Posty: 9
Lokalizacja: Londyn
Ok dzięki za radę.
Dziwi mnie jedna rzecz ten błąd skąd się wziął? Gdy kupiłem auto wymienieniem kompletny rozrząd+pompa, olej, wszystkie filtry wszystko oryginalne z salonu. Zawór EGR był cały upaćkany ciekło już z tymi dziurkami z boku więc wyczyściłem i poskładałem z oryginalnymi uszczelkami wymieniłem jeden wężyk ten co idzie od zaworu na górze bo był przetarty. Zrobiłem ponad tysiąc km i zawór suchutki nie ma problemu z mocą ani dynamiką auta a ciągle pojawia się błąd 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded. Wpływ na to może mieć przepływomierz? Z nim nic nie robiłem tylko ostatnio właśnie sprawdziłem jak wygląda w środku ale czyściutki a błąd dużo wcześniej się pojawił?
Posprawdzam jeszcze ten EGR i opisze dalszą walkę z błędem :/ Jak zasysam powietrze przez zawór EGR to mogę zasysać i zasysać bez problemu i wydaje mi się ze to idzie tymi dziurkami z boku
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2010 22:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Witam podłacze sie troche pod temat gdyz w tym samym aucie kolegi pojawil sie ten sam blad-czyli
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
za nic w swiecie nie idzie go skasowac,pojawia sie ponownie.
Chcielibysmy zlikwidowac ta usterke-ale nie wiem jak sie do tego zabrac. Czytajac ten topik wnioskuje ze powinno sie przeczyscic EGR.
Prosze o podpowiedz.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: