A więc tak przedstawię wam mój problem. Po zakupie auta zobaczyłem, że cieknie z EGR więc go rozmontowałem przeczyściłem moczył się całą noc (nie był tak bardzo zawalony od środka ) poskręcałem oczywiście z nowym oringiem i uszczelką i nie cieknie już ale... Po pewnym czasie przestała gasnąć kontrolka Emission control system (ta żółta) i jak podpiąłem 1 raz vaga wyskoczył błąd
1 Fault Found:
19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 - 35-10 - - - Intermittent
więc zrobiłem kolejny krok logi
na wolnych obratach
oraz BS
Jeszcze próbowałem przeczyścić ten zawór n239 popsikałem go wd40 a później wyskoczyły mi dwa błędy
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -
ale przynajmniej nie było tego z EGR pokasowałem je i już więcej się nie pokazały. Ale za to 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded powrócił
Wyczytałem gdzieś że może membranę gdzieś uszkodziłem w EGR więc ponownie go wyciągnąłem i pomoczyłem w WD40.
Gdy dmuchałem w wężyk (jest widoczny na fotce) to powietrze uciekało tymi otworami gdzie pokazuje śrubokręt i czy tak powinno być?
oraz czy ten zaworek w EGR od spalin na dole tak ciężko chodzi? u mnie aby się poruszył trzeba było mocno naciskać.
A oto zawór w całości
a po zamontowaniu z powrotem zrobione zostały logi.
na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu
tutaj próba w bs
nadal nie zmieniają się wartości gdy EGR jest otwarty i zamknięty. Przepływomierz przeczyściłem sprężonym powietrzem.
Elektrozawór n239 ma 34 ohmy oporu.
a tutaj znów na wolnych obrotach po próbie bs
Błąd dalej wyskakuje pomimo kasacji Podejrzewam, że może membranę uszkodziłem choć są to moje tylko przypuszczenia. Nie wiem czy wymieniać EGR na nówkę czy szukać gdzieś indziej rozwiązania? Macie jakieś pomysły bo mi się pomału kończą
pozdro
![n :/](./images/smilies/005.gif)