.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 20:20:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKE] Problem z podciśnieniem
PostNapisane: 06.maja.2010 20:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w nawiązaniu do wątku: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1368725 .


otóż spotkaliśmy się z Piotrem i zVAGowaliśmy jego AKE [@q/tip]. samochód jest generalnie w dobrym stanie, z tym, że:
- do wymiany WS;
- nie działał EGR [nie działał, gdyż teraz nie działa w ogóle podciśnienie].


odnośnie tej drugiej przypadłości - postanowiłem podmienić N18, gdyż nie widać było blaszki zaślepiającej rurę, ani też przewód N18<->EGR nie wydawał się być zaślepiony. po podmianie N18 AKE utraciło zupełnie podciśnienie:
- brak jest sterowania T, jak również EGR [948mbar/sztanga w spoczynku na 011BS - brak podciśnienia na przewodzie do T];
- nie występują błędy w sterowniku;
- instalacja podłączana i rozłączana czterokrotnie.

z racji, iż byliśmy pozbawieni narzędzi bardziej specjalistycznych aniżeli chusteczki higieniczne, to poza poprawnością podłączenia i drożnością węży nie sprawdziliśmy nic. moje domysły typy, to:
- paproch, który skutecznie osadził się w jednym z trójników [nie sprawdziliśmy ich drożności];
- brak prądu we wtyczkach [choć wówczas byłyby błędy];
- przypadkiem odłączył się przewód od zbiornika podciśnienia.

każda inna sugestia będzie mile widziana.

pamiętam jak nasz kolega magicos miał identyczny problem - w jego przypadku wystarczyło rozebranie układu i przedmuchanie wszystkiego kompresorem - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=.


pomimo, że coś takiego zdarzyło mi się pierwszy raz, to nieźle się popisałem...
:|

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2010 20:38:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
zaskoczeniem dla mnie był spadek mocy po samej wymianie N18 :(
oby to był tylko paproch, tak czy inaczej dziękuję za wsparcie i przekazanie ogromnej ilości wiedzy :peace:

dodam, że pompa podciśnienia jest ok bo nie zauważyłem abym stracił moc hamulców...

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2010 21:23:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Nie pozostaje nic innego jak "iść po wężu" od pompy podciśnienia i sprawdzać obecność podciśnienia na kolejnych odcinkach. Masz tam po drodze m.in. zawór jednokierunkowy (może nie jeden) piszę teraz z pamięci. Nigdy tego nie robiłem bo nie musiałem ale "toto" wygląda jak inne zawory jednokierunkowe.
Może ten zawór się zatkał w obie strony ?
Do tego jakiś trójniczek (mały) od którego już idzie wężyk do zaworów.

Jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz ;)

Do sprawdzenia czy podciśnienie w ogóle jest wystarczy przytykać palec, wakuometr potrzebny dopiero gdybyś chcial określć jego wartość. Ale bylby dobry do sprawdzenia szczelności układu. Ja używam do takich celów pompki z vakuometrem przewidzianej do odpowietrzania ukladu paliwowego.

Watpliwe raczej aby obydwa elektrozawory padły, tym bardziej że robiliście próbę podmiany na inny

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2010 22:02:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
schemat

schemat 2

RomanS, masz rację.

zatem sprawdzimy odcinek od 15 [schemat] / 6 [schemat 2].
skoro hamulce są OK, to pompa generuje podciśnienie, zatem zanika ono za zaworem zwrotnym 15/6.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2010 22:37:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Jeszcze przemyślenia, może się przydadzą ;) :

1. Jesli przed zaworem 15/6 bedzie podciśnienie to podłączyłbym je bezpośrednio na zawór EGR oraz gruszkę turbiny. Powinny działać
2. Może być tak, że w wezykach (poza zasilaniem serwa hamulcowego) nie ma podciśnienia bo cos sie zatkało lub nie ma bo jest gdzieś nieszczelnośc.
W tym drugim przypadku w czasie pracy silnika pompa podciśnieniowa sądzę, że dałaby wystarczajace ciśnienie aby działało serwo. Mozna zrobic próbe, po wyłączeniu silnika podciśnienie istniejące dzieki zbiornikowi wystarcza na kilkakrotne (2-3 razy) zadziałanie serwa hamulcowego. Jesli układ bedzie nieszczelny to po wyłączeniu silnika raczej serwo nie zadziała i pedał hamulca będzie stawiał opór.

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2010 12:55:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
podciśnienie przywrócone [samochód zaczął jeździć].

przyczyna braku podciśnienia pozostanie jednak chyba tajemnicą. wiadomo już, że:
- podciśnienie było za zaworem zwrotnym [spięta T z tym zaworem na krótko powodowała podniesienie się sztangi];
- podciśnienie było u wejścia [vak] do elektrozaworów N18 i N75;
- elektryczne sterowanie zaworami było prawidłowe.
...pomimo tego nie było podciśnienia na wyjściu [out] elektrozaworów.

przedmuchaliśmy węże, trójniki oraz elektrozawory [kompresorem] a także uszczelniliśmy gumowe kolanka łączące elektrozawory z trójnikami - podciśnienie wróciło.
zatem sprawę rozwiązało bądź przedmuchanie N18/N75, bądź ich uszczelnienie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: