.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:07:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4/A6 AEL] Metaliczna praca silnika
PostNapisane: 14.sty.2011 20:01:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 19:41:21
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
[ Audi A6 C4 2.5 TDI AEL 1997r] witam panowie, jestem nowy i nie bardzo jeszcze sie tutaj orientuje co i jak. Powiem tak, w moim audi problem polega na tym, że wcześniej miałem wyciek ropy spod pompy wtryskowej... pojechalem do pompiarza, noi jak zwykle skasowal, niby uszczelnil, wyciekow nie ma. Jednak problem polega na tym, że odkad odebralem auto to zaczelo chodzic tak bardziej metalicznie... nie ma zadnego bledu katu wtrysku, pompa vacum idealna, jeszcze jestem w trakcie wymiany hydrosztosów. Autko też na zimnym silniku jest slabe , jak sie nagrzeje do 90s to innaczej chodzi, jest mocniejsza... dodam ze auto mi nie kopci ani nie bierze oleju . wczesniej byl problem z napinaczem, ze tez glosne stuki , napinacz caly az skakal, ale ta sprawe mam zalatwiona, napinacz wymieniony. Problem polega na tym, co wczesniej juz pisalem, auto metalicznie mi chodzi, a przed ustawieniem przez pompiarza katu wtrysku tak nie chodzilo, kupilem hydrosztosy i napisze czy problem zniknal, czy tez nie. Szukam filmiku , gdzie jest slychac silnik jak powinien chodzic w ael 'u , jakby ktos mogl podac linka, lub wrzucic na meila to bylbym wdzieczny. Dzieki panowie za pomoc , pozdrawiam Krzysiek

_________________
wysokie obroty:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2011 21:13:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
myślę że problem lęży po stronie dawki paliwa

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2011 22:17:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Za wczesny kąt statyczny wtrysku.
Pompiarz po włożeniu pompy ponownie pod machę źle ustawił.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 12:31:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Podłacz VAG.
Zamiesc logi statyczne grup: 000 w trybie Basic Settings oraz 001,004 i 007.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 16:40:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
1. za wczesny kąt statyczny (popieram kolegę Cygaro-avant) - ja ustawiam na jałowym 4-4.5 BTDC dla ciepłego silnika,
2. zbyt mała dawka mechanicznie ustawiona na pompie (brak dymu i bardzo słaby na zimno) - przy aktualnych temperaturach dla ciepłego silnika powinno być ~5 na wolnych (bez klimy i innych obciążeń typu światła itp.)
3. mechanik mógł zaślepić EGR, bądź zablokował się w pozycji zamkniętej - mniejsza ilość sadzy będzie szlifować cylindry...

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: metaliczne stukanie
PostNapisane: 15.sty.2011 23:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 19:41:21
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
tak jak pisałem, auto stoi u mechanika, we wtorek bede mial wymieniane hydrosztosy, bo nie ma odpowiedniego cisnienia na zimnym silniku, co da katu wtrysku mowil mi ze pompiarz dobrze ustawil i nie ma zadnego bledu, ale zjawie sie u niego w pon i podpowiem mu zeby jeszcze raz podlaczyl pod komputer i sprawdzil, u mnie niestety hydroszstosy to złomem sie okazaly , ale jeszcze problem polega na glowicy, i bedzie zmienial ja , poniewaz jest troszke uszkodzona mechanicznie w tych miejscach gdzie wchodza hydrosztosy, nie ktore pracowaly dobrze a nie ktore wyzej, i wlasnie te otwory ( sory ale nie pamietam tej nazwy gdzie w glowice wchodza hydrosztosy) powinno byc gładkie jak lustereczko, a tam niestety sa momentami takie mocne zadrapnia, tzn. twierdzil ze ktos wczesniej jakis pseudo mechanik musial grzebac i mowil ze to wyglada tak jakby ktos walil mlotkiem, no coz wykosztuje sie ale mysle ze bedzie odrazu lepiej samochod chodzil... myslalem ze slabszy to ze wina bedzie po stronie turbiny, ale mowil ze egr jak i turbina jest ok. bylem zdziwiony troszke, bo jeszcze jakos we wrzesniu jak sie przejechalem autostrada to twardo jechala 220km/h i to jeszcze nie byl jej koniec. jak zrobie autko to umyje i postaram sie dodac jakies fotki, dodam ze zalozylem ostatnio xenony i auto naprawde az milo wieczorkiem sie prowadzi.... :) Apropo filmiku odnosnie pracy silnika, ma może ktoś? Pozdrawiam

_________________
wysokie obroty:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: metaliczne stukanie
PostNapisane: 19.sty.2011 23:30:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
kris-audia6c4 napisał(a):
tak jak pisałem, auto stoi u mechanika, we wtorek bede mial wymieniane hydrosztosy, bo nie ma odpowiedniego cisnienia na zimnym silniku

Yyyyyy....a dlaczego wymiana szklanek ma poprawić kompresję?
Tego mój techniczny umysł nie ogarnia.
Poza tym jeśli masz ewidentne ślady grzebania w głowicy, to nie wiem, czy wymiana szkla - o, przepraszam: hydrosztosów - coś tu pomoże.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 23:45:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Ja miałem metaliczne odgłosy, jak mi się koło pasowe po wymianie rozrządu posypało.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 22:43:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2011 19:41:21
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
wymieniam cala glowice, nowe popychacze, i mysle ze zamykam temat:) kolo jest dobre, takze to nie to, to idzie dzwiek spod pokrywy a nie spod spodu, takze zobacze efekt jak to zrobie:) narazie szukam 2tydzien glowicy, na allegro sa moze 2 , ale wole na miejscu, maja niby jedna ale brakuje im jakiegos dekielka czy cos tam , i musze jeszcze chwile poczekac. Pozdrawiam

_________________
wysokie obroty:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: