.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:26:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.9 TDI ] problem z automatem
PostNapisane: 20.sie.2010 18:31:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 18:19:14
Posty: 9
a3 1.9 tdi
Witam. Od czerwca posiadam ww. autko i niestety od około 2 tyg. automatyczna skrzynia biegów zaczęła szwankować, tj. zmieniała biegi kiedy \"sobie przypomniała, że od tego jest?\" czyt. biegi nie przeskakują przy wysokich obrotach. po kłopotach na drodze (rzucanie autem, i klekot jakby w kołach or spod maski...) zaprowadziłam do mechanika. Zaproponował połowiczną wymianę oleju i uszczelek..próba tego poskutkowała(minimalny dolew oleju do skrzyni), więc wymieniamy ile zleci + uszczelki i gumy na koła,obok czy pod..nie wiem dokładnie - ponoć klekot i trzesienie niezwiązane ze sprzęgłem... aczkolwiek? i teraz pytanie do znawców:
Czy jeśli to rozwiąże problem zmiany biegów to ta robota na \"sztukę\" wystarczy? Czy może lepiej oddać skrzynie do renowacji (czyszczenie, wymiana częsci itd) Pozdrawia zielona w tych sprawach...
Anna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 18:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
tiptronik czy multi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 19:18:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 18:19:14
Posty: 9
To mnie zabiłeś..tą stroną auta zajął się znawca..szczerzepowiedziawszy nie wiem co za rodzaj...rok 98 110k - 3 biegi i stały zestaw DP itd...podpowiada coś ? ;) Wiem..żenujące ale po prostu samochód od strony technicznej to nie moja bajka...najwyżej proszę o podpowiedzi w obu alternatywach...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 19:41:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
My Ci tu na odległość nie pomozemy. Proponuję zabrać auto od znawcy i zaprowadzić do zakładu specjalizującego się naprawami automatów.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 19:55:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 18:19:14
Posty: 9
najprościej odesłać do serwisu albo do google i zamknąć temat ;) Zdecydowałam się na jedyny warsztat który w tak krótkim czasie mógł mi zaoferować pomoc w sprawdzeniu chociażby retorycznym co boli auto i chciałam poczytać neutralne wypowiedzi co do słuszności czy też nie, moich poczynań ale widzę Forum polega jedynie na wymianie zdań wszystkowidzących czy jak ? Ehh..no trudno...pozostają tomy lektur technik mechanik :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 20:39:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Kolezanko ! Jeśli ktoś wymienia olej metodą statyczną, nie wymienia całości, bo nie ma odpowiedniego sprzętu, umiejętności lub chęci a widząc wycieki ze skrzyni wymienia tylko uszczelki a filtra nie rusza ( tyle wnioskuję z Twojej wypowiedzi ) to im szybciej zabierzesz auto od niego, tym lepiej ( taniej ) dla Ciebie.
Zeby Ci pomóc musimy wiedzieć z jaką skrzynią mamy do czynienia.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 21:44:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wychodzi na to, że zwykły automat bez tipa, ale niestety jak ZiPi napisał na automatach nie zna sie byle pierwszy mechanik i trzeba dać to kumuś co sie w tym specjalizuje, na forum nie dostaniesz konkretne odpowiedzi bo to poważniejszy temat a nawet jeśli to i tak nic sama nie zrobisz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 22:37:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
a z kąt koleżanko jesteś jak co to postaram się pomoóc jeśli masz wycieki ze skrzyni to należało by je usunąć wymienić olej i filtr oleju a najpierw sprawdzić pozsiom i stan oleju /mam tu na myśli kolor i zapach oleju na być widoczny jego kolor albo zielonkawo zółty albo czerwonawy i nieśmierdzieć spalenizną
a czy przy lewarku miany biegów po jego prawej stronie jest jeszcze + i - czy wajcha daje się przełączyć w prawo

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 00:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 18:19:14
Posty: 9
Mam Tiptronika...koleś zlał z miski płyn (czarny :/) dolał nowego i wymienił uszczelki, gdyż był wyciek. Jest różnica znaczna ale generalnie i tak nie jest jak przed "awarią". W PL jestem na weekend i musiałam wydać na chociażby to niż stanąć gdzieś w szczerym polu bo nikt nie miał czasu, miejsca mnie przyjąć :| a Lubuskie nie jest zagłębiem specjalistycznych stacji. No i teraz czy sie kusić na dłuższą podróż żółtkiem czy niech grzecznie czeka na powrót pani i full service...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 00:03:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 18:19:14
Posty: 9
Do kolegi z Olsztyna - wajcha aby w zdłuż ;> symboli też nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 02:16:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
czyli zwykła skrzynia automatyczna a nie tiptronik a jeśli olej był czarny i pewnie śmierdzący to znak ze zoś sie przypala w skrzyni /tarczki/ a czy filterek też został wymieniony? jeśli nie to lipa straszna

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 07:58:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
czy tam kiedykolwiek wcześniej był olej zmieniany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 13:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 18:19:14
Posty: 9
Mam konsensus..skrzynia do Poznania do wymiany tarczki i co tam trzeba...koszt kolo 3 koła. Dzięki za wpisy. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.9 TDI ] problem z automatem
PostNapisane: 21.sie.2010 13:22:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
YellowAnja napisał(a):
a3 1.9 tdi
Witam. Od czerwca posiadam ww. autko i niestety od około 2 tyg. automatyczna skrzynia biegów zaczęła szwankować, tj. zmieniała biegi kiedy "sobie przypomniała, że od tego jest?" czyt. biegi nie przeskakują przy wysokich obrotach. po kłopotach na drodze (rzucanie autem, i klekot jakby w kołach or spod maski...) zaprowadziłam do mechanika. Zaproponował połowiczną wymianę oleju i uszczelek..próba tego poskutkowała(minimalny dolew oleju do skrzyni), więc wymieniamy ile zleci + uszczelki i gumy na koła,obok czy pod..nie wiem dokładnie - ponoć klekot i trzesienie niezwiązane ze sprzęgłem... aczkolwiek? i teraz pytanie do znawców:
Czy jeśli to rozwiąże problem zmiany biegów to ta robota na "sztukę" wystarczy? Czy może lepiej oddać skrzynie do renowacji (czyszczenie, wymiana częsci itd) Pozdrawia zielona w tych sprawach...
Anna


W Audi A3 1.9TDI z 1998r. montowane były skrzynki AG4 (01M) czterobiegowe. Dobrze byłoby znać przebieg autka, ponieważ skrzynki te powyżej 200 tyś. wymagają wymiany (regeneracji) sprzęgła hydrokinetycznego, co bardzo możliwe iż za takie zachowanie skrzynki odpowiedzialne jest właśnie sprzęgło.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 14:05:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 18:19:14
Posty: 9
jaki jest koszt tego sprzegła ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 15:43:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Nigdy nie kupowałem nowego (duży koszt), zawsze wysyłam do regeneracji. Cena za regenerację, od 750zł. do 1200zł. (uzależnione jest od cen części podlegających wymianie i od zakładu wykonującego usługę).

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 15:51:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
YellowAnja napisał(a):
Mam konsensus..skrzynia do Poznania do wymiany tarczki i co tam trzeba...koszt kolo 3 koła. Dzięki za wpisy. Pozdrawiam


Żaden szanujący się warsztat, zajmujący się naprawą automatycznych skrzyń biegów nie jest w stanie określić całościowych kosztów naprawy skrzyni bez jej rozbiórki i weryfikacji części.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 15:54:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 18:19:14
Posty: 9
Wstępnie mniej więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 16:01:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
To można znaleźć w necie:

W Polsce spotykamy się z niewielką znajomością zagadnień związanych z eksploatacją samochodu z automatyczną skrzynią biegów. Nieznajomość zagadnień przyczynia się do tego, że użytkownik mimo zauważenia nieprawidłowości w pracy skrzyni często dalej eksploatuje samochód. Takie postępowanie podyktowane jest również źle pojętą oszczędnością. Wielu klientów wychodzi z założenia, że skoro samochód jakoś tam jeszcze jeździ to naprawę można odłożyć na późniejszy termin. Skutkiem takiego postępowania jest pogłębianie się uszkodzeń i często lawinowy wzrost kosztów naprawy. Wielu klientów, którzy już decydują się na naprawę przy pierwszym kontakcie zadają pytanie: "a ile to będzie kosztowało?". Nawet najwyższej klasy specjalista bez przeprowadzenia testów kontrolnych i rozebrania skrzyni, jeżeli uszkodzenia są natury mechanicznej, nie jest w stanie określić faktycznych kosztów naprawy. Identyczne objawy złej pracy skrzyni w dwóch takich samych egzemplarzach mogą wymagać zupełnie innej procedury naprawczej. Przy naprawie, gros kosztów stanowią części. Tak więc od wartości elementów, które należy wymienić w procesie naprawczym zależy koszt całej naprawy. Żeby określić zakres potrzebnej naprawy w przypadku uszkodzeń mechanicznych niezbędne jest rozebranie skrzyni i weryfikacja elementów.
Na bazie doświadczenia związanego z wcześniejszymi naprawami danego modelu skrzyni na zadane pytanie : "a ile to będzie kosztowało?", można odpowiedzieć: "od... do...:, z tym że rozpiętość ceny może wynosić nawet kilka tysięcy złotych! Jeżeli użytkownik mimo zauważonych niedomagań w pracy skrzyni dalej eksploatuje samochód, to w konsekwencji mogą ulec uszkodzeniu dodatkowe elementy . Takie postępowanie na pewno przyczyni się do wzrostu kosztów naprawy. W wielu przypadkach konsekwencją eksploatacji samochodu ze skrzynią, w której wystąpiły uszkodzenia elementów wykonawczych jest zniszczenie płyty układu sterowania. W wyniku nieprawidłowej pracy elementów wykonawczych i tym samym ciągłego przegrzewania skrzyni płyta układu sterowania może ulec spaczeniu zachowując tzw. pamięć termiczną. Objawia się to zacinaniem określonych zaworów umiejscowionych w gniazdach płyty przy określonych temperaturach układu. Jeżeli wystąpiło tego typu uszkodzenie płyty układu sterowania nie jest możliwa jej weryfikacja w warunkach warsztatowych "na stole". Czy płyta układu sterowania będzie się zachowywała prawidłowo czy nie, można stwierdzić dopiero po naprawie elementów wykonawczych skrzyni, zamontowaniu skrzyni w samochodzie i przeprowadzeniu zestawu testów kontrolnych. Uszkodzenie elementów wykonawczych skrzyni i dalsza eksploatacja samochodu w wyżej opisanych warunkach powoduje również przedostawanie się do płyty układu sterowania opiłków mikroskopijnej wielkości, które powodują rysowanie gniazd i zaworów. Im dłużej samochód jest eksploatowany tym większa ilość opiłków powoduje większe zniszczenia gniazd i zaworów płyty układu sterowania. W konsekwencji mimo przeprowadzonej regeneracji polegającej na szlifowaniu gniazd i zaworów układ sterowania może nie pracować prawidłowo. W tym przypadku również weryfikacja płyty układu sterowania pod kątem jej prawidłowego funkcjonowania możliwa jest dopiero po naprawie elementów wykonawczych skrzyni, zamontowaniu skrzyni w samochodzie i przeprowadzeniu testów kontrolnych.
Tak więc płyta układ sterowania, w przypadku eksploatacji samochodu mimo powstania uszkodzeń w skrzyni jest elementem, o którego stanie i przydatności w dalszej eksploatacji po naprawie można zadecydować dopiero po wykonaniu naprawy elementów wykonawczych skrzyni. Jest to bardzo istotne, ponieważ koszt nowej płyty w zależności od modelu samochodu może wynosić od 700 zł. do 8000 zł.! Przy uszkodzeniach elektronicznego układu sterowania natychmiastowe dostarczenie samochodu do naprawy uchroni przed powstaniem mechanicznych uszkodzeń wewnątrz skrzyni. Jeżeli mimo odczuwalnych niedomagań samochód jest dalej eksploatowany, skończy się to koniecznością dodatkowej naprawy skrzyni, a tym samym koszty naprawy ogólnej będą znacznie większe.

Reasumując:
- Przy uszkodzeniach mechanicznych nie jest możliwe określenie kosztów naprawy skrzyni bez jej demontażu i rozebrania.
- Nie jest możliwa weryfikacja płyty układu sterowania bez przeprowadzenia naprawy elementów wykonawczych skrzyni.
- Eksploatacja samochodu z uszkodzoną skrzynią przyczynia się do powstawania dalszych uszkodzeń.
- Eksploatacja samochodu z uszkodzeniami w elektronicznym układzie sterowania powoduje mechaniczne uszkodzenie elementów skrzyni.
- Kontakt z serwisem natychmiast po zauważeniu niedomagań w pracy skrzyni może w znacznym stopniu zmniejszyć koszty naprawy.
Okresowa kontrola i regulacja (o ile regulacje są przewidziane dla danego modelu) skrzyni w wyspecjalizowanym warsztacie, kontrola stanu i jakości oleju , wymiana oleju i filtra w odpowiednim czasie zalecanym przez producenta skrzyni w znacznym stopniu przyczynia się do jej trwałości.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 16:22:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 18:19:14
Posty: 9
Dziękuję za cenne uwagi :) Wspomniał że całkowity koszt poda po rozbiorze a ta cena było dla jasności, że mówimy o 3 zerach i podał możliwość do zapłaty w okolicach tych 3 tyś. Ja sama mam nadzieję, że wiele nie wzrośnie ale zapewne się pomylę...W razie czego sprzedam auto za grosze lub na części...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: