.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 03:48:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: V6 czy R4Turbo ??
PostNapisane: 18.sie.2010 07:35:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Witam wszystkich !!!
Może pytanie wyda się niektórym dość dziwne, ale proszę o poważne odpowiedzi.
Czym tak naprawdę silnik V6 jest taki super?
Osobiście posiadam 1.8T+ wirus. Oglądając rozkład momentu obrotowego w V6 np 3.0 V6 w A6 i w przykładowym 1.8T nie ma jakiś miażdżących różnic. Oczywiście moc większa w V6 ale max moment dostępny jest wcześniej w uturpionej wersji i tu pytanie. Czy jest sens dopłacać do kolejnych dwóch cylindrów? Dodatkowe koszty w postaci np dwóch głowic, dwie uszczelki 2 świece więcej nie wspominając o spalaniu.
Dodam, że nawet przeróbka na LPG na niekorzyść V6.
Czy nie lepiej rzędowa czwórka z turbiną?? (nie mówie że akurat 1.8T)
Chciałbym być dobrze zrozumiany i nie chodzi mi tu o porównanie akurat tych dwóch motorów ale V6 jako takiego i oraz rzędowej czwórki z Turbo.
Oczywiście całość w kontekście Audi. Tak na marginesie nie wiem czemu koncern zrezygnował z 2.2T

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 09:09:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Jeździłem V6 i R4Turbo i jak dla mnie pomruk V6 to poezja, lepszy może być tylko bulgot V8. A R4 Turbo jedzie przyjemnie, ale brakuje mu tego czegoś....

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 09:10:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jeszcze zależy dokładnie, który 1.8T brać pod uwage? V6 ma lepszy dźwięk silnika, lepiej wygląda jak maske otworzysz :D i wydaje mi sie, że będzie miał lepszą elastyczność na wysokich biegach niż fabryczne 1.8T 150KM no i prędkosć maksymalna będzie większa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 09:16:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Firmy motortzacyjne montują teraz małe silniki z doładowaniem, bo tak im nakazuje mafia ekologiczna w dodatku wciskają nam propagandowy kit, ze mały silnik z wielką turbiną jest fajny.
Gdyby nie było tej presji, to jezdzilibyśmy jak w Ameryce w latach 60 - tych - to jest fajne.

Kto by kupił 1.4 T, czy 1.8T gdyby alternatywą było V8 i benzyna po 1,5 PLN :?:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 09:22:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
NO i jeszcze jeden minus uturbionych motorów. Turbina, jak się wysypie to są spore koszta dodatkowe. W wolnossaku nie ma tego problemu.
I faktycznie, V ma "coś" czego nie ma R4, nawet uturbione.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 09:29:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Klax napisał(a):
Turbina, jak się wysypie to są spore koszta dodatkowe.


Dobrze, że V-ki to kompletnie bezawaryjne auta. ;) Powielacie mity z tą turbiną panowie. :D

V-ka fajniesza, turbo ekonomiczniejsze. Taka jest moja opinia.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 09:30:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Co do zmniejszania pojemności to się zgodzę dla mnie przegięcie. Z tym, że mnie chodziło o porównanie technologii a nie konkretnych pojemności.
Jeśli już to bliżej dwóch litrów i turbo kotra 2,4 lub 2,8 czy wreszcie 3.0 V6. - Jeśłi już potrzebny jest przykład

Jeśli chodzi o koszty turbiny - no nie wiem czy są takie duże ostatnio znajomy regenerował z FV i gwarancją 600zł więc kontra V6 gdzie jednak koszty użytkowania są znacznie wyższe ( wiecej oleju 6 świec dwie uszczelki itd) to może się okazać że koszt naprawy turbo nie jest problemem.
A jeśli ktoś twierdzi że 600zł za naprawę to dużo to chyba tym bardziej nie stać go na V6 czyż nie??

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 09:37:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Są tez uturbione V-ki :peace:
Co do technologi, to jest to technologia elektroniczna. W mechanice od czasów II Wojny Swiatowej z wyjątkiem lepszego ( dokładniejszego) spasowania elementów nic się nie zmieniło.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 09:40:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
sebolec napisał(a):
Klax napisał(a):
Turbina, jak się wysypie to są spore koszta dodatkowe.


Dobrze, że V-ki to kompletnie bezawaryjne auta. ;) Powielacie mity z tą turbiną panowie. :D

V-ka fajniesza, turbo ekonomiczniejsze. Taka jest moja opinia.


Pewnie że tez się sypią. Ale nie tak jednorazowo i na większą kwotę.
Zresztą jedna V drugiej też nierówna w utrzymaniu bo jest ich kilka i ceny też różne.

EDIT :
Jak regeneracja turbo to koszt 600 stów, to zmienia postać rzeczy trochę, bo myślałem że to droższa impreza.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 09:48:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
regeneracja turbo za 600zł i niby ma jeździć tyle co fabryczne? i mi :056:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 10:01:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Dużo pewnie zależy od rodzaju Turbiny ale nie są to jakieś mega tysiące za naprawę.

A może z innej beczki - co sądzicie o ver 3.0 V6 Czy ktoś z was ma tą wersje? Jest dość niewiele modeli z tym motorem. Czy jest coś przełomowego w tej wersji w stosunku do np 2.8 czy 2.4 skoro ten silnik pojawił się zdaje mi się w 2002 czy 2003 roku. Jak z awaryjnością takiego motoru i spalaniem. Czytałem że jest ekonomiczniejszy w stosunku do poprzedników.
Nieukrywam, że w tej chwili mam 1.8T i w przyszłości niedalekiej chciałbym przesiąść się na V6 3.0. Silnikiem z Turbo już jeżdziłem teraz chce V-ki zasmakować. Zastanawiam się tylko czy jest sens. Dodam jeszcze, że na wakacje jeżdże z kempingiem więc też możecie mi coś podpowiedzieć jak V-ki się sprawują jako holowniki.

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 11:43:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
asteclik 3,0 nie ma nowego wolnossaka, byl 2,8 FSI w D3 A8 & 3,0 T nastepca 2,7 biT. 3,0 V6 Skonczył się na etapie C5 ~2005R. A nie generalnie byl wsadzany do 2010r w D3, ale czy mial jakies zmiany nie wiem moc 232ps, kosmetka pewno bo co tam poprawiać 3,0 V6 to coś ala 3,0 V6 w camry pod wzdgledem awaryjności czyli tyran.

z ostatnich odczytów for zwiazanych z motorami sarszymi i nowszymi VAG jestem przerazony silnikami R4T (usterowośc, mala wytrzymalość)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 18.sie.2010 11:55:52 przez grejf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 11:55:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Widzę że Ty korzystasz z 2,5TDI wypowiedź się na ten temat- Bez obrazy ale gdzie bym nie czytał wszyscy krzyczą że tylko 2,5 TDI. Jak u Ciebie ze spalaniem i kosztami użytkowania. Dodam że dużo czytałem o wycierających się wałkach itd Podobno usterka została zlikwidowana z nadejściem 2,5 TDI oznaczonych BKcostam. Generalnie B z przodu jeden był z normoEURO 3 a potem szybko pojawiły się ver EURO4 i filtrem cząstek stałych.
Wiem jednak że najwięcej o tych diesel'ach mają do powiedzenia ludzie którzy nigdy nie mieli ropniaka. Chciałbym usłyszeć opinie od użytkownika.
Z góry dzięki za wszystkie wpisy
p.s.
Pozatym nie mówiłem że chodzi mi o nowe 3.0 v6. Raczej dyskusja w wersji modelowej C5

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 12:26:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
w 2,5 V6 trzeba robić predzej czy pozniej walki po 2004 są rowkowe lecz zdarzaja sie ich pekniecia, sam stan motoru jest ok, jezeli sie nie wrzuca softów po ~ 220ps. To udupia pompe, T, wycieki...lecz na serii, poza pompą wtryskowa VP44 i walkami+ hudraulika co sred ~ 240tkm - koszt okolo 5 tys (regeneracja) + robocizna. Po zabiegu lata dalej b.dobrze, wiadomo trzeba miec vagcoma i badać czasem, nie jest to raczej motor dla kogos co wsiada i sie "sciga na swiatlach" to motor na trasy, lub rodzinny diesel dla ulozonej osobowosci. Najdrozsza i najbardziej przykra sprawa jest wymiana rozrzadu cena w ASO ~ 3tpln, wiec majac A6 z 98r to troche glupie co do ceny calego auta.
Wszystko zakladam, ze auto ma oryg przebieg udokumentowany w bazie ASO (lub serisowane u kogos kto wie co i jak), a nie po 2 handlarzach i 500tkm bo kupujac takiego możesz się załamać co do kosztów odchwaszczenia tzw... dlatego sa takie rozbierzne opinie na temat tych motorów. Ludzie potrawią jezdzić nie zmieniac oleju co 30-40tkm i walki wygladają jakby je bóbr obgryzł, lub pekaja i robia kipisz totalny

Stosujesz się do ewent wymian co ~ 200tkm (sa takie co maja 300tkm i nie robily tego) nie powinieneś mieć takich przygód, kupując dobrego 2,5 V6 rok 2003 -2005, lecz jest ich b.mało, ale zimna krew i mozna wyszukac. Moj obecnie po wymianie w/w rzeczy ma 250tkm, logi jak w nowym. Nie wymieniam samochodu.

Spalanie 2 tonowego allroada w 3 osoby i bagaże sred~ 10,2 L nie cyckając się z gazem. Chilowe spalanie przy 100km/h pokazuje 6,7L na 6ce manual... lecz to na trasy auto kusi wcisnac i poczuć V6 licz 8-9 trasa. Aftomaty pala wiecej srednio 1,5 - 2,0L wygoda, lecz awarie tiptronów sa także nagminne w Pb.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 12:35:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
to co grejf napisał jest na plus dla V-ki czyli dłuższe życie niż w przypadku 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 12:53:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Nie zrozumcie mnie źle bo jakoś strasznie się nie upieram przy tych TURBO. Tyle że jak 3tyś wałki plus reszta szpargałów to zbiera się całkiem niezła suma. W przypadku 1.8T skoro o nim mowa to na allegro kupisz taki za kwote kolo 1-2tyś część na pewno poprzekładasz ze starego jakś rozrząd na dzień dobry i suma sumarum wyjdzie chyba taniej. Więc argument że TDI dłużej wytrzymają wg mojej opinii ma znaczenie w firmach a nie dla użytkownika prywatnego, który jeździ do pracy i na wakacje. Większość z nas pozbywa się auta gdy to zaczyna sprawiać większe problemy a nie pakuje 5 czy 8tyś zł.
Oczywiście gdy auto nie przekracza kwoty 20tys zł

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 14:05:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
asteclik napisał(a):
Nie zrozumcie mnie źle bo jakoś strasznie się nie upieram przy tych TURBO. Tyle że jak 3tyś wałki plus reszta szpargałów to zbiera się całkiem niezła suma. W przypadku 1.8T skoro o nim mowa to na allegro kupisz taki za kwote kolo 1-2tyś część na pewno poprzekładasz ze starego jakś rozrząd na dzień dobry i suma sumarum wyjdzie chyba taniej. Więc argument że TDI dłużej wytrzymają wg mojej opinii ma znaczenie w firmach a nie dla użytkownika prywatnego, który jeździ do pracy i na wakacje. Większość z nas pozbywa się auta gdy to zaczyna sprawiać większe problemy a nie pakuje 5 czy 8tyś zł.
Oczywiście gdy auto nie przekracza kwoty 20tys zł


mi bardziej chodziło o V-ki benzynowe bo od tego się tamat zaczął, grejf pierswsze napisał o 3.0 V6, później zacząłeś o 2.5 TDi i sie bałagan robi jak zawsze poza tym czytając Twoje posty widać, że nie jesteś bezstronny i faworyzujesz jak możesz 1.8T i niby w czym te V-ki lepsze?, przejedź się jakimś V6 ja wczoraj miałem okazje sobie pośmigać ACK w A4 quattro co prawda w automacie ale to jest inny śiwat niż R4, inna kultura pracy, sam jeżdże czterocylondrówką na codzień to mam porównanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 14:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Silniki V6 czy to 2,8 czy 3,0 ma "15x" wieksza kulture pracy... cyferki to nie wszystko... wazne kiedy sa i po ilu. :diabel:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 14:34:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Myślę, że nie chodzi o faforyzowanie 1.8T bo i tak się przymierzam do V6 (co już napisałem wcześniej) Więc użycie w moim kontekście słowa faforyzowanie to nadużycie. Chodziło mi bardziej o to żeby ktoś jednym ciosem przekonał mnie że V6 są fajniejsze. (Argument przydałby się w rozmowach z żoną - Po co nam taki duży silnik :D )

Kolega grejf rzucił konkretami a co do reszt wypowiedzi to raczej osobiste odczucia- bez obrazy.

Powtórzę się ale ciągam od czasu do czasu karawan i tu upatruje poprawy komfortu po przesiadce na V6. Diesel Wplątany został bo też V6- Chyba nie zostałem dobrze zrozumiany ale cały czas poszukuje odpowiedzi co takiego super jest w ustawieniu 6 cyilindów pod takim kontem.
Przecież są rzędowe 6 -patrz BMW . Czy ktoś się kiedyś zastanawiał - Wiem od V6 leprsza jest tylko V8 :D

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 14:57:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
rzedowki bez wzgledu na to ile maja cylindrow, maja inna kulture pracy np. sa bardziej drapierzne i wymagaja wyzszych obrotow, aby oddala moc od polowy do konca RPM Pb. V6 w dieslu ma rozwarcie 90* az, w Pb sred 32* maja kulture o tyle inna, ze slyszysz pomruk od 1,5 RPM i czujesz wieksza moc [odczowac moc mozesz chwilowo, lub przez dluzszy czas na jednym biegu] V6 ma dol, ma srodek, ma wysoko moc... po prostu jest Nm i moc w szerokim zakresie obrotow.
Czuc moc od 1,9 rpm na ruszenie gazu, az do 6 rpm to jedna nie konczaca sie opowiec . Oddaje moc mocniej wolniej w sensie narastajacych obr/min i to trwa dluzej. Czyli banan na twarzy. :D Nie przecze, ze Np. buma R6 3,0 nie ma mocy, ale to silnik z typu "rezaczy" trzeba krecić zeby bylo ok. Ciagasz karawan, dla V6 to miód na serce, wyprzedzanie, nie grzeje sie tak, nie wymaga mocniejszego krecenia RPM.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: