.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 04:21:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B7 BKN] Notlauf przy wchodzeniu na obroty(logi do oceny)
PostNapisane: 29.sie.2010 05:36:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2008 10:13:15
Posty: 24
3.0 TDI Tip.
Objawy: Tylko na rozgrzanym silniku podczas przyśpieszania z niskich obrotów silnik traci moc i włącza się notlauf. Czasem towarzyszy temu kontrolka Check Engine.
Dzieje mi się tak, powiedzmy średnio, raz w tygodniu. Czasem zatrzymanie, wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie usuwa problem, ale zdarza się również, że muszę zatrzymywać się kilka razy, bo mimo iż notlauf się wyłącza, przy kolejnym przyśpieszaniu robi się to samo.

Proszę o poradę co może być przyczyną problemu :/ i jak go rozwiązać. Oto log:

000565 - Boost Pressure: Regulation Range not Reached
P0235 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 17
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 2016 /min
Torque: 273.0 Nm
Speed: 50.4 km/h
Absolute Pres.: 2091.0 mbar
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Mass Air / Rev.: 475.9 mg/str
Temperature: 33.3°C

-----------------------
Aha, nie wiem czy to jest powiązane z powyższym, ale podczas kilkukrotnego uruchamiania silnika w krótkim okresie czasu (około 4-5 razy), nie gaśnie mi kontrolka Check Engine po uruchomieniu. Po 5-ciu kolejnych uruchomieniach, kontrolka gaśnie.
Oto 2 różne logi do tego samego problemu:
013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction
P3348 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 106
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 167.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 47.7°C
Duty Cycle: 80.9 %
Voltage: 12.16 V
Duty Cycle: 0.4 %

013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction
P3348 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 106
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 167.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 47.7°C
Duty Cycle: 80.9 %
Voltage: 12.16 V
Duty Cycle: 0.4 %

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2010 09:03:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wyglada na problem w kontrolerze sterowanie turbosprezarka

zacznij od sprawdzeniawtyczek/kabelkologi ... w najgorszym wypadku caly
kontroler do wymiany [choc sa one naprawilane domowymi sposobami]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2010 09:13:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2008 10:13:15
Posty: 24
spanky napisał(a):
wyglada na problem w kontrolerze sterowanie turbosprezarka

zacznij od sprawdzeniawtyczek/kabelkologi ... w najgorszym wypadku caly
kontroler do wymiany [choc sa one naprawilane domowymi sposobami]

Dzieki spanky.
Taką też diagnozę postawili w zakładzie, że jeden z serwomotorków sterujących turbiną trzeba wymienić. Ale to jest chyba tylko odnośnie drugiego problemu, przynajmniej tak mi się wydaje.

Kabelki i wtyczki sprawdzałem ja i jeszcze jeden koleś w zakładzie i wszystko wygląda ok.

Czy ten serwomotorek może wpływać na ten pojawiający się notlauf i problem z ciśnieniem doładowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2010 14:09:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mysle ze on nie wplywa... a jest przyczyną.... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2010 15:06:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2008 10:13:15
Posty: 24
przemik napisał(a):
Mysle ze on nie wplywa... a jest przyczyną.... :)

To byłoby dobrze.

Z kolei od jeszcze innego mechanika usłyszałem, że ten problem z doładowaniem to może być hacząca się turbina. Z tym, że nie mógł tego sensownie potwierdzić ani powtórzyć problemu na warsztacie... Możliwe to?

Wolałbym wymienić/naprawić serwomotorek niż całe turbo.

Spanky, możesz przybliżyć albo dać jakiś link opisujących domowe sposoby naprawy sterownika turbosprężarki? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2010 15:22:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dobrze by bylo wykonac logi dynamiczne grupy 011 zaobserwowalisbysmy jak zachowuje sie regulacja cisnienia doladowania.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 18:25:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2008 10:13:15
Posty: 24
przemik napisał(a):
Dobrze by bylo wykonac logi dynamiczne grupy 011 zaobserwowalisbysmy jak zachowuje sie regulacja cisnienia doladowania.

Spróbuję zrobić logi jak będę mógł, ale skoro 99% czasu jest ok, pytanie czy one coś pokażą?
Czy muszę polować na moment, kiedy to właśnie włączy się notlauf podczas robienia takich logów?

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: