.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 02:27:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pompa VP44
PostNapisane: 21.paź.2010 18:57:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2005 22:31:34
Posty: 28
Witam
Zamierzam kupić A6 Allroad 2,5TDI AKE z końca 2001r (model 2002r po zmianach)aktualny przebieg 238tyś (ostatni potwierdzony w serwisie Audi to 183tyś w 2007r)
Auto na ostatnim serwisie w 2007 roku miało wymienione Poduszki przedniego zawieszenie, niestety jeszcze starego typu z literką "B".
Dużo czytam o tym samochodzie wiec wiem czego można się spodziewać po silniku i zawieszeniu jednak chciałbym się dowiedzieć więcej o pompie VP44

Z racji mojej pracy (Pracuje w InterCarsie ) mam dostęp do programu Bosch w którym możemy rozłożyć cała pompę na poszczególne podzespoły (prawie wszystkie można z łatwością kupić).
Wiem ile kosztuje jej regeneracja w serwisie Bosch.
Mam zatem takie pytanie, wiadomo że ta pompa nie ma zadnej regulacji wszystkim steruje elektronika za pomocą dwóch zaworów.
Dlaczego wiec nie można przeprowadzić samemu jej naprawy ?
W przypadku wymiany całej elektroniki łącznie z zaworami to kwota ok 1500zł - rabat :)
części mechaniczne w zależności co się zepsuło od 100-3000
Wiadomo ze wszystko nie mogą się nagle popsuć a serwisy Bosch nie zawsze są na tyle uczciwe aby liczyć tylko za wyminę uszkodzonej części. Przewaznie biorą jedna stawkę niezależnie od uszkodzenia czyli ok 3000-3500.
O ile w przypadku uszkodzenia elektroniki VP44 w celu stwierdzenia usterki wystarczy podłaczyć VAG , to w przypadku elementów mechanicznych nie jest to już takie proste.
Proszę osoby mające doświadczenie lub wiedzę o naprawie tych pomp o wypowiedź odnośnie mechanicznej ich strony a dokładniej o tym co sie w nich od strony mechanicznej psuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 19:56:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2010 13:43:56
Posty: 9
Lokalizacja: Szczecin
Po wymianie elektroniki Pompa muci byc wyregulowana lub ustawiona na stole Bosch EPS 815 jak sie nie myle. Jak sam napisales Sterowana elektronika. Reszte mozesz zrobic sam jak bedziesz wiedzial co ale szczerze nie polecam bo mozna ominac wazne rzeczy ktore na stole wyjda a w oku ich nie widac.

_________________
AUDI A6 AVANT Quattro 2.5 TDi 180km AKE.
SEAT LEON 1P 2.0 TDi 140km BMM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 21:13:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
nie wiem dlaczego pytasz o pompe skoro kupujesz model 2002 :D
to akurat najbardziej udany element w tym silniku ktory zrobi 400tys. bez problemu :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 07:54:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
pompy sie nie reguluje (w senie jakas srubka od wolnych obrotow czy cos takiego - jak regulacja LPG w duzym fiacie) - ja sie kalibruje (czyli zaprogramowujesz parametry dla tej elektroniki do pracy z ta konkretna/Twoja pompa). Do tego trzeba miec sprzet ktorego wiekszosc pompiarzy w tym kraju nie ma
Jednym slowem cena wynika nie z ilosci roboczogodzin i cen czesci ale nął chał
Ostatnio przez pompiarza bez sprzetu itp z okolic Klodzka ktos wymienial pompe na regenerowana (o ile pamietam za okolo 2 kola - zdal swoja i odebral regenerowana)- fizycznie pompa byla od jakiegos serwisu boscha w Czechach
Chlop sie nie znal nic na autach wiec jedynie na prv przekazal mi informacje ze mechanik, ktory mu ja zakladal stwierdzil ze jest dobra
Poza "zuzyciem mechanicznym" neka te peirwsze VP44 przepalanie sie tranzystorka w elektronice co niektoryz naprawiaja wymieniajac tranzystorek (czasem sie udaje a czasem nie) a niektorzy ida w opcje wymiany elektroniki (i wtedy konieczna kalibracja) - neka czasem to znaczy srednio raz na cale zycie auta
Generalnie opcja szukaj...
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 08:36:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Witaj,

Cena 3000-3500 PLN to trochę dużo. Są serwisy Bosch-a które robią to w rozsądniejszych pieniądzach z kalibracją i gwarancją. Tak czy tak - to ciągle nie są niskie kwoty.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 12:13:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
karazim15 napisał(a):
Cena 3000-3500 PLN to trochę dużo. Są serwisy Bosch-a które robią to w rozsądniejszych pieniądzach z kalibracją i gwarancją. Tak czy tak - to ciągle nie są niskie kwoty.

ktory serwis w PL zrobi powiedzmy za max 2,5 patyka pompe wraz z mechanika pompy (czyli nie mam na mysli wymiane elektroniki z kalibracja)?
- piszac mechanika nie mam na mysli tylko wymiane/rozruszanie zatartego "dzyndzla" przestawiacza kata wtrysku

W kwestii formalnej: jezeli serwis naprawia pompe i na 100 czesci w niej wymienia 3 + kalibracja to gwaranja dotyczy tych 3 czesci, uslugi ich wymiany i uslugo kalibracja - gdy gdzien po walnie 4ta ze 100 czesci serwis skasuje ponownie
jezeli serwis sprzedaje nam pompe regenerowana to nawet jakby ja tylko szmatka wyczyscili dla picu to gwarancja jest na pompe - to spora roznica przy reklamacji...
Ja osobiscie szedlbym ta droga
Jak sie da to lepiej zrobic to z usluga montazu i demontazu pompy - utnie sie potencjalne watki "bo pompiarz zle zalozyl" - bierzemy rachunek albo przynajmniej placimy na konto by w razie czego postraszyc zgloszeniem do urzedu skarbowego faktu nieodprowadzenia podatku vat (zakladajac ze rachunek = umowiona cena + vat)...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pompa VP44
PostNapisane: 22.paź.2010 18:31:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kazuk napisał(a):
Witam
Zamierzam kupić A6 Allroad 2,5TDI AKE z końca 2001r (model 2002r po zmianach)aktualny przebieg 238tyś (ostatni potwierdzony w serwisie Audi to 183tyś w 2007r)
Auto na ostatnim serwisie w 2007 roku miało wymienione Poduszki przedniego zawieszenie, niestety jeszcze starego typu z literką "B".
Dużo czytam o tym samochodzie wiec wiem czego można się spodziewać po silniku i zawieszeniu jednak chciałbym się dowiedzieć więcej o pompie VP44

Z racji mojej pracy (Pracuje w InterCarsie ) mam dostęp do programu Bosch w którym możemy rozłożyć cała pompę na poszczególne podzespoły (prawie wszystkie można z łatwością kupić).
Wiem ile kosztuje jej regeneracja w serwisie Bosch.
Mam zatem takie pytanie, wiadomo że ta pompa nie ma zadnej regulacji wszystkim steruje elektronika za pomocą dwóch zaworów.
Dlaczego wiec nie można przeprowadzić samemu jej naprawy ?
W przypadku wymiany całej elektroniki łącznie z zaworami to kwota ok 1500zł - rabat :)
części mechaniczne w zależności co się zepsuło od 100-3000
Wiadomo ze wszystko nie mogą się nagle popsuć a serwisy Bosch nie zawsze są na tyle uczciwe aby liczyć tylko za wyminę uszkodzonej części. Przewaznie biorą jedna stawkę niezależnie od uszkodzenia czyli ok 3000-3500.
O ile w przypadku uszkodzenia elektroniki VP44 w celu stwierdzenia usterki wystarczy podłaczyć VAG , to w przypadku elementów mechanicznych nie jest to już takie proste.
Proszę osoby mające doświadczenie lub wiedzę o naprawie tych pomp o wypowiedź odnośnie mechanicznej ich strony a dokładniej o tym co sie w nich od strony mechanicznej psuje.


najczęściej - w sekcji mechanicznej - uszkodzeniu ulegają zawory regulacji kąta wtrysku i dawki. na skutek ich uszkodzenia przepalają się legendarne już tranzystory.
[wiem to stąd, że nie jestem mechanikiem, lecz procesuję się obecnie z trzema serwisami Bosch'a - biegli jednym głosem stwierdzają, że cena naprawy tych pomp jest wielokrotnie zawyżona w stosunku do rzeczywistych kosztów]

cena za usługę, to zwyczajna zmowa cenowa. bardzo łatwa kasa [potrzebne jedynie czucie w jednej choćby dłoni i umiejętność klikania niezbędna do zapuszczenia kalibracji ;) ].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: