Witam
Zamierzam kupić A6 Allroad 2,5TDI AKE z końca 2001r (model 2002r po zmianach)aktualny przebieg 238tyś (ostatni potwierdzony w serwisie Audi to 183tyś w 2007r)
Auto na ostatnim serwisie w 2007 roku miało wymienione Poduszki przedniego zawieszenie, niestety jeszcze starego typu z literką "B".
Dużo czytam o tym samochodzie wiec wiem czego można się spodziewać po silniku i zawieszeniu jednak chciałbym się dowiedzieć więcej o pompie VP44
Z racji mojej pracy (Pracuje w InterCarsie ) mam dostęp do programu Bosch w którym możemy rozłożyć cała pompę na poszczególne podzespoły (prawie wszystkie można z łatwością kupić).
Wiem ile kosztuje jej regeneracja w serwisie Bosch.
Mam zatem takie pytanie, wiadomo że ta pompa nie ma zadnej regulacji wszystkim steruje elektronika za pomocą dwóch zaworów.
Dlaczego wiec nie można przeprowadzić samemu jej naprawy ?
W przypadku wymiany całej elektroniki łącznie z zaworami to kwota ok 1500zł - rabat
części mechaniczne w zależności co się zepsuło od 100-3000
Wiadomo ze wszystko nie mogą się nagle popsuć a serwisy Bosch nie zawsze są na tyle uczciwe aby liczyć tylko za wyminę uszkodzonej części. Przewaznie biorą jedna stawkę niezależnie od uszkodzenia czyli ok 3000-3500.
O ile w przypadku uszkodzenia elektroniki VP44 w celu stwierdzenia usterki wystarczy podłaczyć VAG , to w przypadku elementów mechanicznych nie jest to już takie proste.
Proszę osoby mające doświadczenie lub wiedzę o naprawie tych pomp o wypowiedź odnośnie mechanicznej ich strony a dokładniej o tym co sie w nich od strony mechanicznej psuje.