.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 14:52:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad 2002 2.7T] Wywalilo olej z silnika.
PostNapisane: 18.gru.2010 20:22:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
witam. tak sobie krakalem i wykrakalem.

Dzis w trakcie jazdy bialy dym i odczuwalne chwilowe braki mocy.
Po zatrzymaniu, bagnet suchy, olej leci na asfalt - jak na razie nie wiem jeszcze skad. Plyn chlodzacy w normie, nie zmienil koloru i nie ubylo go.
Wskazania na desce w normie - nie wyskoczylo braku cisnienia oleju czy tez skok temperatury :0
Teraz pytanie jesli poszla uszczelka pod jedna z glowic to czy da sie ja wymienic bez wyciagania silnika ??
Czy jest mozliwe ze turbo szlak trafil i przez niego wywalilo olej ( zaznacze ze jedno turbo juz mi puszczalo olej na zewnatrz?
Auto musze scholowac do domu, dla tego na razie nie moge nic wiecej powiedziec.

ogolnie lipa na swieta :(

pozdro

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2010 20:52:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Prawdopodobnie turbo sie wysrało. Bez rozbiorki sie nie upewnisz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2010 22:12:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
czy orientujesz sie moze czy aby wymienic w tym silniku ( APB 2.7T biTurbo ) turbine to trzeba wyciagac silnik? Tak samo czy aby wymienic uszczelki pod glowicami to trzeba wyciagas silnik? Bo napewno rozrzad bedzie trzeba rozlaczyc przy wyciaganiu glowic( chyba).

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2010 22:22:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
mniej kosztowna opcja może być taka, że zamarzła odma.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2010 22:55:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Moim zdaniem turbo :/ . Niestey silnik trzeba wyjąć przy wymianie.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2010 00:20:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
to nie dobrze, sporo zabawy bedzie. Samochod juz mam w domu, jutro bede ogladal jesli pogoda pozwoli bo na dworze - 15'C.

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2010 10:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Szykuj się na koszty min 5 tys zł. Jedna turbinka 2,5 tys (wymienia się dwie) plus robota, olej, filtry.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2010 16:53:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
hey
Jesli to turbo to na pewno nie bede kupowac dwa nowe, oddam do naprawy (regeneracji ) lub kupie ten sam uzywany model K03.
Ale w ciaz nie jestem pewny co jest grane.

Ale mam pytanie czy aby na pewno jestes pewny ze trzeba by wyciagac silnika by dostac sie do turbin? Czy ktos moze to jeszcze potwierdzic?

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 11:25:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lis.2006 14:50:25
Posty: 80
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
danshi napisał(a):
Ale mam pytanie czy aby na pewno jestes pewny ze trzeba by wyciagac silnika by dostac sie do turbin? Czy ktos moze to jeszcze potwierdzic?


Potwierdzam niestety trzeba wyciagnac silnik. W niedalekiej przyszlosci czeka mnie ta operacja. Kupie nowe turbiny OEM od niezaleznego dostawcy albo czesci z koscowka X z ASO (znaczaco taniej). Uwazam ze przy koszcie wyciagania silnika oszczedzanie na regenerowanych czesciach jest proszeniem sie o dalsze koszty.
Shandor

_________________
Audi Allroad 2.7T BES 2002/ Audi Allroad 3.0 BiTDI 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 10:22:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Panowie, tragedia :/ wczoraj również przytrafiła mi się taka sama przygoda :/. Stałem na swiatłach a z tyłu MEGEA duzo siwego dymu, bagnet suchy. Zadzwoniłem po kumpla i mnie scholował. Wjechałem na kanał schodze na dół i co widze? dosłownie ulaną turbine od strony pasarzera, aż z niej kapało. Co dziwne ta od strony kierowcy wyglada idealnie, zero wycieków. Dziwi mnie ta sytuacja ponieważ przy okazji wymiany pompy obiegu cieczy chłodzącej przy kolektorze, była sprawdzana i była idealnie sucha (misiąc temu). Auto mam od nowości, więc dbałem o turbiny jak mało kto, lałem najlepsze oleje, zmieniałem je co 8-10tkm. Teraz naprawde się meeega zawiodłem na audiczce :/. Nie pozostaje mi nic innego niż to zrobić.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 11:31:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
to Ci prezent, wspólczuję :(

Swoją drogą, skoro niedawno sprawdzałeś i było dobrze, to dziwne, że nagle się posypała.
Myslę o 2.7bit i takie posty nie pomagają

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 11:39:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
newman napisał(a):
to Ci prezent, wspólczuję :(

Swoją drogą, skoro niedawno sprawdzałeś i było dobrze, to dziwne, że nagle się posypała.
Myslę o 2.7bit i takie posty nie pomagają


Mnie też to dziwi :/ no cóz, wydatek nie mały, ale nic nie zrobie.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 11:46:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
No ale zobacz z drugiej strony: dodałeś koksu, nie wiem jaki przebieg aktualnie masz, ale zakładając że na filmie z przed 3 lat z Twojego podpisu było ca 100 tys, to teraz pewnie ze 150 tys km jest- jeśli turbiny od nowości to mimo wszystko miały prawo zaliczyć zgon...
Nawet jeśli byłeś skrupulatny, pilnowałeś wszystkiego jak trzeba, to jednak sam mechanizm jakąś tam żywotność ma, szczególnie pracując w ciut cięższych warunkach ;)

Tak czy siak pech, szczególnie przed Świętami :|

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 11:59:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
martab99 napisał(a):
No ale zobacz z drugiej strony: dodałeś koksu, nie wiem jaki przebieg aktualnie masz, ale zakładając że na filmie z przed 3 lat z Twojego podpisu było ca 100 tys, to teraz pewnie ze 150 tys km jest- jeśli turbiny od nowości to mimo wszystko miały prawo zaliczyć zgon...
Nawet jeśli byłeś skrupulatny, pilnowałeś wszystkiego jak trzeba, to jednak sam mechanizm jakąś tam żywotność ma, szczególnie pracując w ciut cięższych warunkach ;)

Tak czy siak pech, szczególnie przed Świętami :|


Przebieg to 214tkm. A parę postów wyzej pisałem, ze turbo w 2.7 jest nie do zajechania :D

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 12:03:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Życie Panie :diabel:

Trzeba zrobić i cieszyć się dalej :peace:
A swoją drogą ponad 200 tys km to uważam i tak bardzo przyzwoity wynik ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 14:18:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
W aktualnych warunkach zdarza się taki przypadek:
- tani:
1. zamarza odma zwiększając ciśnienie w przestrzeni olejowej silnika
2. nie spływa olej z turbiny na skutek przeciwciśnienia w karterze
3. olej leje się jak wściekły przez uszczelnienia labiryntowe turbin

-drogi:
1. zamarza odma ale tylko częściowo
2. Podczas jazdy na mieście ciepło komory silnika podgrzewa węże odmy
3. podczas ruszania kawałki lodu z odmy uszkadzają wirnik sprężarki
4. Uszkodzony wirnik zaczyna świstać/gwizdać a siła odśrodkowa (100-250tyś rpm) powoduje bardzo szybkie zniszczenie panewek turbosprężarki (średnica 5-6mm)
5. Olej leje się strumieniami - jeżeli mamy diesla dodatkowo może się "rozbiec" spalając mgłę olejową wytwarzaną przez sprężarkę z wyciekiem oleju


Wniosek: Dokładne oczyszczenie odmy przed okresem mrozów jest konieczne szczególnie przy jeździe na krótkich odcinkach w samochodach z turbiną.

Pozdrawiam i życzę pierwszego przypadku który ma szansę przeżyć bez kosztów po odetkaniu odmy i wyczyszczeniu węży z oleju.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 14:51:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
To_JA_! napisał(a):
Wniosek: Dokładne oczyszczenie odmy przed okresem mrozów jest konieczne szczególnie przy jeździe na krótkich odcinkach w samochodach z turbiną.

Pozdrawiam i życzę pierwszego przypadku który ma szansę przeżyć bez kosztów po odetkaniu odmy i wyczyszczeniu węży z oleju.


Czy to specyficzna budowa V6, czy dotyczy wszystkich motorów z T??

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 15:20:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Nic specyficznego turbo motory tak mają, niektórzy producenci dają nawet elektryczne grzałki na połączeniu odmy z wlotem sprężarki żeby parowało na bieżąco i nie zamarzło ale i to czasem nie pomaga jak powstanie emulsja olejowo-wodna która zamarznie podczas postoju potrafi się zassać.
Jedyna rada czyścić odmę np. podczas wymiany filtrów dokładnie a szczególnie przed zimą.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 15:25:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ale mnie to chyba nie dotyczy bo auto stoi w ciepłym garazu.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 23:24:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Tak dopóki stoi w ciepłym garażu, to nie dotyczy, ale jak będziesz miał dużo emulsji olejowo-wodnej w odmie to wystarczy 8h postoju na mrozie i możesz mieć taki sam "zong" lepiej profilaktycznie wyczyścić - przynajmniej czasem.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: