wordeck napisał(a):
Lotus napisał(a):
To przeciez jest oczywiste ze na gazie zimny silniknmnie zapali , a jesli nawet to nie bedzie dobrze chodzil. Zeby instalacja gazowa pracowala poprawnie silnik musi miec temperature minimum 40 stopni.
Wszystkie auta zapalam na gazie, robię nimi dziesiątki tys. km, a jakoś silniki i parowniki żyją... No ale wiem, gaz do kuchenek, do samochodu tylko V-power...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A tak na poważnie, to trzeba zacząć od sprawdzenia stanu układu zapłonowego, zwłaszcza kopułki i palca rozdzielacza. Połowa problemów zaczyna się tam.
Pozdrawiam
Tak tak najlepiej urchamiac silnik na gazie pzy minus 10 , wtedy najlepiej chodzi i rozruch jest lawy
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
A czasem gdy wystapi problem wystarczy zagotowac wode w garuszku pare razy i polac nia parownik.
Super ,super widze ze dobrze jestes zorientowany w procesach jakie zachodza przy zmiane temperatur i szczeólnie w procesacch spalania gazu.
Rada pierwszorzedna z gornej polki
Silnikow nie uruchaia sir na gazie i wie to kazdy trzewo myslacy uzytkownik bo powiedzial mu to kazdy zdrowo rozumujacy instalator. Auto kolegi jest sprawne , tylko nie moze byc zapalane na gazie. Wszystko jest dobrze po wstepnej fazie rozgrzania silnika.
Kazda instalacja gazowa od lat juz wielu nie wyrazi zgody na uruchomienie z gazu dopoki nie oe osiagnie temperatury. Sa awaryjne metody rozruchu ale spradza sie przy temperaturze zewnetrzej plus. Niska temperatura powoduje ze parownik zamaraz , po to wlasnie parowniki sa wlaczone w obwod ukladu chlodzenia. Zeby sie rozgrzaly , bo inaczaej zamarzl by parownik na ame.
A jak ktos ma watliwosci to niech wezmie zapalniczke i gwaltownie wypusci z niej gaz. Zapalniczka zamarza jakby ktos mal watpiwosci.
Poza tym ilosc wody powstajaca w procesie spalana gazu jest zagrozeniem dla silnika. Ztego tez powodu auta jezdace na krotkich ocinkach maja na korkach wlewu oleju szlam koloru bezowego, jest to mieszanina oleju z woda.
Silniki Volkswagena Eco Fuel na gaz CNG maja instalacje fabryczne w samochodach Cady czy Turan , instakacje te przelaczaja sie atomatycznie po rozgrzaiu silnika przy temperaturze 40 stopni , a zwracam uwage ze jest to metan a nie propan butan
jednym z najcezstryzch bledow w ustawieniach jest wlasnie niski prog temperatury przy jakim instalacja gazowa przelacza sie z trybu benzyna - gaz.
To bardzo czestojest pwodem wielu problemow z tym alternatywnym systemem zasilania.
Nastepny blad jaki popelniaja instalatorzy to nieprawidlowe zamotowanie parownika ktory mimo duze teperatury silnika i tak zamarza bo ie jest prawidowo wlaczony w obieg ukladu chlodzacego.
Efekty sa takie ze odklada sie na swiecach , zaworach , sondach lambda nagar ktory powoduje nestabilna prace silnika. Przerozne problemy ktore mecza uzytkownikow tych samochodow w nieskonczonosc.
Trzeba sie stosowac do zalcenen producenta , bo sa to rzeczy wynikajace z praw fizyki , a konsrkcje opracowane zostaly przez wyspecalizowane grupy inzynierow. Tym czasem ktos pojawia sie na forum i nie dosc ze podwaza autorytet konstruktorow to jeszcze pdwaza niezmienne prawa fizyki.
Troche wyobrazni !!!
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)