.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:10:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL AAH] Co to za czujnik "generator impulsów" gd
PostNapisane: 26.lip.2009 16:16:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Koledzy, gdzie jest ten czujnik: 078 905 381 A

Obrazek

Gdzie to ustrojstwo się znajduje? I o jaki uchwyt chodzi? Ja znalazłem u siebie czujnik w lewej stronie kadłuba-ten przez który blokuje się wał korbowy przy ustawianiu rozrządu. Czarny. Na moje widzi mi się czujnik połozenia wału. A gdzie jestten szary??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 17:20:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
przy kole zamachowym impulsy są zbierane na podstawie przerwy w zębach koła zamachowego.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 17:57:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Ale z której on jest strony-od kierowcy czy od pasażera czy jeszcze gdzie indziej. Ja znalazłem tylko jeden, w kadłubie od strony kierowcy.A gdzie ten drugi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 18:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
od kierowcy ale który drugi?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 18:03:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
ETKA pokazuje jeszcze jeden-szary, nr 28-zerknij na tego wrzuconego screena z etki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 18:43:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
no to ja mowie o tym 28 że jest z prawej strony czyli po stronie kierowcy i jest przy kole zamachowym.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 18:50:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Popatrz dokładnie.Ten o którym mówisz to jest 24- montowany bezpośrednio do kadłuba, w otwór,czarny, od strony kierowcy, a na etce jest jeszcze nr 28-szary, montowany do jakiegos uchwytu i nazwany generatorem impulsów-o ten pytam. Pokręcone to.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 19:01:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Michał jak byś sam zerknął na rysunek który wstawiłeś, zauważyłbyś że "generator impulsów" dla Twojego silnika (28) jest tylko jeden. Ten (24) jest dla silnika ABY (2.2T 20v 230KM). :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 19:07:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Chyba dostane świra ;)
Linijka druga od góry poz. 24 czujnik punktu zapłonu,czarny, silnik AAH, ABC
Linijka 9. od góry poz. 28 generator impulsów,szary, silnik AAH,ABC
Ja zlokalizowałem u siebie tylko ten 24,czarny.
EDIT:
Etce się powaliło? JEST w ogóle u kogoś drugi taki czujnik? Może etka coś ściemnia?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 20:07:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Simpson napisał(a):
Michał jak byś sam zerknął na rysunek który wstawiłeś, zauważyłbyś że "generator impulsów" dla Twojego silnika (28) jest tylko jeden. Ten (24) jest dla silnika ABY (2.2T 20v 230KM). :peace:
24 jest też dla AAH i ABC dopiero w nawiasie 24 jest dla ABY też mam teraz rozkmine i w dadatku niektóre źródła podają że 078905301A to czujnik ABS hehe

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: A jednak są dwa czujniki "położenia wału" wAAH
PostNapisane: 26.lip.2009 20:15:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Zaczynam czaić,że kolory czujników opisane w etce to raczej kolory ich wtyczek..a to z kolei znalazłem http://www.bentleypublishers.com/tech/a ... or.loc.htm


EDIT:
:?: :?: :?: :?: :?: :?:
http://img181.imageshack.us/img181/9273/cz3fs9.png

Co to za pozycje 39???? Czemu dwie??
EDIT:
Panowie znalazłem odpowiedź. Są DWA CZUJNIKI. Punktu zapłonu i obrotów silnika. Drugi jest na tej samej stronie na połączeniu skrzyni biegów i kadłuba
Audi SSP 128 [Obrazek


EDIT:
Czujnik ten znajduje się na regulacyjnym, przesuwnym uchwycie, którym można zmieniać położenie czujnika względem wału napędowego. Regulował to ktoś, czy może to być przyczyną nierownej pracy, wypadania zapłonów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 18:36:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
wiem, że stary temat ale ustaliłeś w końcu czy regulacja coś daje?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 20:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
A widzisz, nie.
Po zatarciu i remoncie całego silnika, ten nadal ma lekko wypadające zapłony. Szczerze mówiąc to od złożenia silnika zrobiłem kilkadziesiąt delikatnych kilometrów i autko stoi w garażu, bo czasu wogóle nie mam. Ale jak wróci sezon na leżenie pod autem to sprawdzę te regulację położenia tego czujnika zanim wymienię przepływomierz albo cały ECU. Pojęcia już nie mam co to może być... Wzmacniacz zapłonu wymieniłem, bo szlag go trafił przy okazji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 23:28:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
bo widzisz :) ja tez mam taki problem jakby wypadający zapłon albo jakieś chwilowe lewe powietrze i tez nie mogę tego namierzyć, bo dolot szczelny przepływka OK, przewody, świece nowe, cewki podmieniane, czujnik temp. sprawdzony, EVAP odlączony, sondy nowe, masy wyczyszczone i wszystko co się da to posprawdzane a mimo to od czasu do czasu na wolnych obrotach lekko zatrzęsie jakby lewego powietrza na chwile dostał albo tak jak mówisz zapłon wypadł myślałem tez może że to wtrysk przepuszcza i pokapuje ale tego nie mam jak sprawdzić. A jak długo postoi i przekręcę na zapłon to wskazówka obrotomierza sama się podnosi o jakieś 0,5cm do góry i stoi tak jakby już jakies obroty były chociaz silnik wyłączony, w dodatku jak się mocno nagrzeje po dłuższej jeździe to np. jak dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło żeby zredukować to zgaśnie.... i tak szukam szukam po forach i pomyślałem że być może któryś właśnie z tych dwóch czujników lub hall się kończy i jak obroty spadają to gubi sygnał dlatego gaśnie.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 23:58:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
O, to istotne wskazówki! U mnie tez myslalem,że lewe powietrze, cewki, świece...niestety.
W takim razie przepływke też zostawię, bo o niej myslalem. Do głowy mi przychodzi jeszcze któryś wtryskiwacz?...
Wzmacniacz zapłonu i tak zmieniłem. Ale to raczej wygląda na jakieś "niezgrywanie się" parametrów. Halla sprawdzałem-żadnej zmiany na nowym. Zresztą, zgasłby od razu przy braku impulsu albo losowo nie odpalał wcale(?). A odpala po 2-3 sekundach niezależnie od temperatury.
Kompresja cacy, wiadomo, pierścienie,uszczelniacze, uszczelki, wszystko nowe...Przed awarią myślałem,że to olej się wlewa do cylindrów i nie dopala...
Mi wygląda to na jeden z tych dwóch czujników; może trzeba -ten który się da- poruszyć na tym mocowaniu?... Albo Hitachi się zawaliło, kiedyś-chyba na elektrodzie- mi ktoś tak odpisał,że tylko zmiana ECU to załatwi...nie próbowałem.
No wkurza mnie ten chwilowy "dryg" , bo często widząc kolegi 5.0 V12 w starym BMW nigdy nie przypuszczałem,że V-ka może się zatrząść ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 00:47:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Pamiętasz ile same pierścienie Cię kosztowały?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 22:03:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Wiesz, nie mogę znaleźć zamówienia,ale zamawiałem w intercarsie, chyba po ok. 100zł/tłok...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: