wappen napisał(a):
Witam,
Ciężka robota, dlatego wymiana tyle kosztuje, ale dacie radę. Nie należy się bać, ale robota dla dwóch.
Części z górnej półki (łożysko wyciskowe do kompletu nie wchodzi i trzeba kupić oddzielnie).
POZD
rr
ciężka nie jest, ale jest przy tym trochę dziubaniny
I tak spróbujmy ustalić kolejność...jak ktoś zobaczy błąd niech poprawia lub dopisze brakującą czynność :
1.demontaż osłony silnika, rozłączenie akumulatora
2.demontaż całego układu wydechowego...odkręcamy w sumie 6 śrub od kolektorów wydechowych, odczepiamy wydech z wieszaków i cały wyjeżdża do tyłu samochodu.
3.poluzowujemy śruby mocujące przeguby do piast, poluzowujemy śruby przednich kół(zakładam że nie dysponujemy kluczem pneumatycznym)podnosimy przód auta i opuszczamy na kobyłki, po czym zdejmujemy koła przednie.(zakładamy, że to ośka...w quattro dochodzi demontaż wału osłon itd.)
4.demontujemy całe sanki, czyli rozłączmy końcówki drążków kierowniczych, wykręcamy śruby mocujące przeguby, rozłączamy trzpienie wahaczy, odkręcamy 4 śruby mocujące sanki do karoserii...sanki wysuwamy na zewnątrz.
5.demontujemy osłony wewnętrznych przegubów
6.odkręcamy półosie od skrzyni.
7.odkręcamy mechanizm zmiany biegów od skrzyni
8.odczepiamy kostkę napędu prędkościomierza i inne kostki
9.odkręcamy przewód zasilania wysprzęglika i zaślepiamy go
10.odkręcamy rozrusznik, odkręcamy skrzynię od silnika, podstawiamy skrzynię na podnośnik
11.odkręcamy poduszki skrzyni, wyjeżdżamy skrzynią do tyłu
12.odkręcamy docisk sprzęgła od dwumasu(śruby mogą być zapieczone należy dobrać dobry klucz i przed odkręcaniem zbić każdą śrubę)
13.odkręcamy koło wdumasowe od silnika( ze śrubami jak wyżej i dobry klucz)
14.uszczelniacz niech ktoś dopisze albo zrobię to później