.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 04:10:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.6 ABC] Chcę wymienić sprzęgło komplet.
PostNapisane: 24.lut.2010 18:58:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Jak w temacie - z ojcem , który jest po mechanicznej, ale z czasów PRL :)
Jakie czynności należy wykonać, czy ktoś może mnie oświecić? Albo wypunktować. Of koz razem z wymianą uszczelniacza wału.
Zamówiłem komplet Sachsa - czy potrzebuję coś jeszcze?
Mechanik krzyknął za to 450 zł - troszke drogawo mi się wydaje.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2010 22:08:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Ciężka robota, dlatego wymiana tyle kosztuje, ale dacie radę. Nie należy się bać, ale robota dla dwóch.
Części z górnej półki (łożysko wyciskowe do kompletu nie wchodzi i trzeba kupić oddzielnie).
POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 01:23:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
kupiłem SACHS 3000 387 101
w zestawie jest:
- Tarcza dociskowa sprzęgła
- Tarcza sprzęgła
- Łożysko dociskowe
- Smar

Mógłbyś mi mniej więcej wypunktować czynności?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 09:01:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
wappen napisał(a):
Witam,
Ciężka robota, dlatego wymiana tyle kosztuje, ale dacie radę. Nie należy się bać, ale robota dla dwóch.
Części z górnej półki (łożysko wyciskowe do kompletu nie wchodzi i trzeba kupić oddzielnie).
POZD
rr


ciężka nie jest, ale jest przy tym trochę dziubaniny

I tak spróbujmy ustalić kolejność...jak ktoś zobaczy błąd niech poprawia lub dopisze brakującą czynność :
1.demontaż osłony silnika, rozłączenie akumulatora
2.demontaż całego układu wydechowego...odkręcamy w sumie 6 śrub od kolektorów wydechowych, odczepiamy wydech z wieszaków i cały wyjeżdża do tyłu samochodu.
3.poluzowujemy śruby mocujące przeguby do piast, poluzowujemy śruby przednich kół(zakładam że nie dysponujemy kluczem pneumatycznym)podnosimy przód auta i opuszczamy na kobyłki, po czym zdejmujemy koła przednie.(zakładamy, że to ośka...w quattro dochodzi demontaż wału osłon itd.)
4.demontujemy całe sanki, czyli rozłączmy końcówki drążków kierowniczych, wykręcamy śruby mocujące przeguby, rozłączamy trzpienie wahaczy, odkręcamy 4 śruby mocujące sanki do karoserii...sanki wysuwamy na zewnątrz.
5.demontujemy osłony wewnętrznych przegubów
6.odkręcamy półosie od skrzyni.
7.odkręcamy mechanizm zmiany biegów od skrzyni
8.odczepiamy kostkę napędu prędkościomierza i inne kostki
9.odkręcamy przewód zasilania wysprzęglika i zaślepiamy go
10.odkręcamy rozrusznik, odkręcamy skrzynię od silnika, podstawiamy skrzynię na podnośnik
11.odkręcamy poduszki skrzyni, wyjeżdżamy skrzynią do tyłu
12.odkręcamy docisk sprzęgła od dwumasu(śruby mogą być zapieczone należy dobrać dobry klucz i przed odkręcaniem zbić każdą śrubę)
13.odkręcamy koło wdumasowe od silnika( ze śrubami jak wyżej i dobry klucz)
14.uszczelniacz niech ktoś dopisze albo zrobię to później

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2011 22:34:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
To na czym staneło z tym uszczelniaczem wału ? :)
Bo właśnie sam jestem tym etapie i nie wiem jak go zdemontować.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2011 23:58:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
nie wiesz jak zdemontować sam uszczelniacz? on jest wbijany, musisz go delikatnie podważyć , a sam wyjdzie (z tego co pamiętam). Nowy uszczelniacz z delikatnie wbijasz młotkiem gumowym...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: