.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 14:37:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.8T] ZAWÓR DV
PostNapisane: 22.lut.2009 21:09:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2009 20:30:02
Posty: 16
Mam taki oto problem .Przy każdym odpuszczeniu nogi z gazu czyli zamknięciu przepustnicy słychac szarpany dźwięk takie jakby tykotanie. Zastanawiam sie czy to nie zawór DV. Może mi ktoś napisać czy zawór ten przy prawidłowym działaniu może wydawać jakies dźwięki??? Czy odczuwalne też są jakieś spadki mocy przy zepsutym zaworze??? Moje auto raczej dobrze się zbiera ale ten dźwięk bardzo mnie męczy......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 21:16:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
moze ktos zmienil DV na BOVa?
DV jest dosc "dyskretny" w sensie akustycznym.
moze dzwiek slychac lepiej z racji niewielkiej nieszczelnosci?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 21:27:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2009 20:30:02
Posty: 16
Napewno mam DV oglądałem go dzisiaj ma numer: 06A145710


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 21:48:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ten zawór gdy jest uszkodzony właśnie się zachowuje jak byś miął "indora" pod maską. Najczęściej gdy tak hałasuje jest jednocześnie uszkodzony i się nie otwiera .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 23:27:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
A jak on się może nie otwierać?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 08:08:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Zawór sterowy jest podciśnieniem , kiedy jest uszkodzony - nieszczelny podciśnienie nie jest w stanie go podnieść.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 11:07:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Lotus napisał(a):
Zawór sterowy jest podciśnieniem , kiedy jest uszkodzony - nieszczelny podciśnienie nie jest w stanie go podnieść.


Ale on jak jest nieszczelny to właśnie puszcza, a podciśnienie nie podnosi go tylko blokuje w pozycji zamkniętej ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 11:13:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
i nie indor panie kolego tylko chichotanie turbiny ;) to określenie najbardziej mi się podoba
rzeczywiście przyczyną może być BOV, którego ja właśnie wymieniam tyle, że w 2,2 turbo

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 13:09:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
1.8T źle reagują na wszelkiego rodzaju BOVy... :/ z DV jest dokładnie tak jak pisze DES, jak jest zepsuty to puszcza a doładowanie nie wynosi 0.5 bara lecz ~02... Ale coś sie dzieje auto nie jedzie, szarpie...? Masz może stożek ?

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 17:37:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2009 20:30:02
Posty: 16
Moje 1.8 t raczej jeździ normalnie Fakt ze wcześniej jeździłem HONDA 75KM więc skok dla mnie jest ogromny...Ale odnosnie DV jesli jest zepsuty i popuszcza powietrze w pozycji otwartej to ten odgłos nie moze byc chyba spowodowany przez turbine???Miałoby to miejsce chyba gdyby zawór był cały czas zamkniety i powietrze odbite od przepustnicy szło by na turbo???
Moze chodzi o to jest cały czas zamkniety????Jest to możliwe???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 18:48:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
ten odgłos to odbite powietrze uderzające w łopatki turbiny

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 19:13:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2009 20:30:02
Posty: 16
Czyli tak jak pisałem powietrze odbija sie od przepustnicy gdy zawór jest zepsuty i pozostaje w pozycji zamkniętej???? Bo przy przepuszczajacym zaworze może byc tylko słabsze ładowanie ale powietrze nie bedzie wracało na turbine???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 10:14:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
DeS napisał(a):
Lotus napisał(a):
Zawór sterowy jest podciśnieniem , kiedy jest uszkodzony - nieszczelny podciśnienie nie jest w stanie go podnieść.


Ale on jak jest nieszczelny to właśnie puszcza, a podciśnienie nie podnosi go tylko blokuje w pozycji zamkniętej ;)

Nieprawda.
Nie w 1.8T.
Podciśnienie unosi grzybek.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 10:30:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
maar79 napisał(a):
Czyli tak jak pisałem powietrze odbija sie od przepustnicy gdy zawór jest zepsuty i pozostaje w pozycji zamkniętej???? Bo przy przepuszczajacym zaworze może byc tylko słabsze ładowanie ale powietrze nie bedzie wracało na turbine???


Kolego jeden ? wystarczy.

Czytasz co piszemy ? Bo wydaje mi się, że niebardzo. Nie ma możliwości zablokowania się DVki w pozycji zamknietej.

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 11:30:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
szogun0 napisał(a):
DeS napisał(a):
Lotus napisał(a):
Zawór sterowy jest podciśnieniem , kiedy jest uszkodzony - nieszczelny podciśnienie nie jest w stanie go podnieść.


Ale on jak jest nieszczelny to właśnie puszcza, a podciśnienie nie podnosi go tylko blokuje w pozycji zamkniętej ;)

Nieprawda.
Nie w 1.8T.
Podciśnienie unosi grzybek.


Błąd.. źle się wyraziłem.. nie podciśnienie tylko nadciśnienie zamyka ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 13:06:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
marwins napisał(a):
Czytasz co piszemy ? Bo wydaje mi się, że niebardzo. Nie ma możliwości zablokowania się DVki w pozycji zamknietej.


w przypadku uszkodzenia sie membrany(dziura) w DV już sie nie otworzy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 14:14:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
Bo siłą rzeczy przez tą dziure jest juz otwarty :peace:

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 14:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
marwins napisał(a):
Bo siłą rzeczy przez tą dziure jest juz otwarty :peace:


tez nie masz racji. przy dziurawej membranie nie powstanie siła do uchylenia tłoczka.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 17:41:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2009 20:30:02
Posty: 16
marwins napisał(a):
maar79 napisał(a):
Czyli tak jak pisałem powietrze odbija sie od przepustnicy gdy zawór jest zepsuty i pozostaje w pozycji zamkniętej???? Bo przy przepuszczajacym zaworze może byc tylko słabsze ładowanie ale powietrze nie bedzie wracało na turbine???


Kolego jeden ? wystarczy.

Czytasz co piszemy ? Bo wydaje mi się, że niebardzo. Nie ma możliwości zablokowania się DVki w pozycji zamknietej.


Kolego własnie czytam dokładnie co piszecie i stad moje pytania. Jesli jest jak piszesz i zawór DV nie ma prawa zawiesic sie w pozycji zamknietej to teoretycznie nigdy nie powinno byc sytuacji kiedy odbite powietrze cofa sie w kierunku turbiny i powoduje jak tu ktos napisał jej "chichotania" własnie z przyczyny DV. Chodzi mi tylko aby moc okreslic dokładnie przyczyne tego szarpanego odgłosu w moim aucie po zamknieciu przepustnicy.
Bo jesli masz racje i zawor nie moze zawiesic sie w pozycji zamknietej to w sumie moge wykluczyc że odgłos ma swoje źródło w turbinie na ktora wpada cofajace sie powietrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 08:28:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
maar79 napisał(a):
Kolego własnie czytam dokładnie co piszecie i stad moje pytania. Jesli jest jak piszesz i zawór DV nie ma prawa zawiesic sie w pozycji zamknietej to teoretycznie nigdy nie powinno byc sytuacji kiedy odbite powietrze cofa sie w kierunku turbiny i powoduje jak tu ktos napisał jej "chichotania" własnie z przyczyny DV. Chodzi mi tylko aby moc okreslic dokładnie przyczyne tego szarpanego odgłosu w moim aucie po zamknieciu przepustnicy.
Bo jesli masz racje i zawor nie moze zawiesic sie w pozycji zamknietej to w sumie moge wykluczyc że odgłos ma swoje źródło w turbinie na ktora wpada cofajace sie powietrze.


Lukasik napisał(a):
w przypadku uszkodzenia sie membrany(dziura) w DV już sie nie otworzy.


wyjmij ten dv z samochodu i sprawdz go, to 5 minut roboty. dmuchnij/zassaj w cienki krociec, nie powinien przepuszczac (szczelna membrana) na sprawnym. jesli jest ok to jeszcze, wymontuj cienka rurke idaca od DV do kolektora ssacego i sprawdz jej szczelnosc. wloz tak jak wyjales. wszystko w temacie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: