Witam speców dieslowców! Znajomy ma problem z ciągnikiem (Fendt 930 Vario TMS). Ostatnio pracował poprawnie, aż zaczął dziwnie pracować, słabnąć i smalić na biało z rury wydechowej. Po zgaszeniu nie można było już odpalić.
Wybadałem temat na tyle ile byłem w stanie. Na pewno jest paliwo i układ nie jest zapowietrzony(odpowietrzałęm), wraca też przelewem (czy z pompki recznej, czy podczas kręcenia rozrusznikiem). Paliwo na 100% jest podawane na wtryskiwacze (kręciłem silnikiem z odkręconymi przewodami na wtryskach i widać jak jest pryska miarowo po kolei na każdym). Mało tego, odpaliłem sprzęta na chwile sprayem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. ale zgasł po zaprzestaniu.
Co ciekawe. Czy kręci się rozrusznikiem, czy odpalilem ze spraya, caly czas z rury wydechowej widać białe spaliny, tak jakby przynajmniej częściowo coś się spalało. Wydaje mi się, że paliwo jest podawane, ale poprostu nie w tym momencie co trzeba, tak jakby mocno za późno.
Co o tym myślicie? co w tych pompach siada? jest to pompa BOSCH 0470506045 wyrzucilo mi, że to typu VP44. elektronika? czy raczej mechanicznie coś się zacięło (nie znam się na budowie wewn.).
Ew. gdzie jest 100% pewny serwis tego typu sprzętu. Oraz czy mogę sam ją wymontować i będę w stanie zamontować? czy już potrzebny pan z teczką i laptopem do późniejszego ustawienia?
P.S. maszyna ma 4-5l i raczej nie jest skatowana czy duzy przebieg. Mozliwe, ze paliwo nie było z najwyższej półki.
Jestem elektronikiem i mam sprzet i doświadczenie, także tranzystor w sterowniku bylbym w stanie wymienic, o ile to on poszedł.