.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 18:46:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Nie audi 6,9l tdi] pompa wtryskowa VP44
PostNapisane: 10.kwi.2011 10:04:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam speców dieslowców! Znajomy ma problem z ciągnikiem (Fendt 930 Vario TMS). Ostatnio pracował poprawnie, aż zaczął dziwnie pracować, słabnąć i smalić na biało z rury wydechowej. Po zgaszeniu nie można było już odpalić.
Wybadałem temat na tyle ile byłem w stanie. Na pewno jest paliwo i układ nie jest zapowietrzony(odpowietrzałęm), wraca też przelewem (czy z pompki recznej, czy podczas kręcenia rozrusznikiem). Paliwo na 100% jest podawane na wtryskiwacze (kręciłem silnikiem z odkręconymi przewodami na wtryskach i widać jak jest pryska miarowo po kolei na każdym). Mało tego, odpaliłem sprzęta na chwile sprayem ;). ale zgasł po zaprzestaniu.

Co ciekawe. Czy kręci się rozrusznikiem, czy odpalilem ze spraya, caly czas z rury wydechowej widać białe spaliny, tak jakby przynajmniej częściowo coś się spalało. Wydaje mi się, że paliwo jest podawane, ale poprostu nie w tym momencie co trzeba, tak jakby mocno za późno.

Co o tym myślicie? co w tych pompach siada? jest to pompa BOSCH 0470506045 wyrzucilo mi, że to typu VP44. elektronika? czy raczej mechanicznie coś się zacięło (nie znam się na budowie wewn.).

Ew. gdzie jest 100% pewny serwis tego typu sprzętu. Oraz czy mogę sam ją wymontować i będę w stanie zamontować? czy już potrzebny pan z teczką i laptopem do późniejszego ustawienia?

P.S. maszyna ma 4-5l i raczej nie jest skatowana czy duzy przebieg. Mozliwe, ze paliwo nie było z najwyższej półki.

Jestem elektronikiem i mam sprzet i doświadczenie, także tranzystor w sterowniku bylbym w stanie wymienic, o ile to on poszedł.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2011 14:57:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Zalej dobrego paliwa, albo spróbuj a krótko z bańki z dobrym paliwem. Filtry pewnie też do wymiany.

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2011 17:33:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Biały dym swiadczy o nie spalaniu paliwa. Sprawdzałes moze rozrząd ?

Serwis fendta jest w Brańsku lub Zawadach warto byłoby go podłaczyć pod vaga ;) .
zapytaj też na -> http://www.agrofoto.pl/forum/forum/27-fendt/

P.s. fendty sie nie psują. :P

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2011 18:30:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 06:17:40
Posty: 46
Lokalizacja: Gryfino
Ja ostatnio walczyłem z Fendt'em (Favorit 824), starszym o 4 lata - tam przyczyną był zapchany filterek siatkowy w pompie paliwa. Sprawdź po przewodach paliwowych, czy idą one bezpośrednio do zbiornika paliwa, czy może jest pompa paliwa jako osobny element. Sprawdził bym jeszcze zawór ciśnienia paliwa - najczęściej jest wkręcony w pompę wtryskową, i do niego jest podłączony przewód powrotny paliwa do zbiornika.

Tak w ogóle to silniki w Fendt'ach są z MANa. Numer pompy z Bosch'a, który podałeś, krosuje się na numer z MANa 51.11103-7699 (jest nawet aukcja na niemieckim e-bay'u :) ), a w/g MANTISa ta pompa została zastąpiona numerem 51.11103-7735. W ciężarówkach, jeśli dym z komina jest jasny, to na ogół jest problem związany ze zbyt małą dawką paliwa (zapchane filtry, padnięty zaworek ciśnienia w pompie, padnięta pompa zasilająca...) Wniosek z tego taki, że części do tego motoru i osprzętu są dostępne w sklepach z bambetlami do dużych klamotów, a regenerację pompy (jeśli padła sekcja wysokiego ciśnienia) powinien ogarnąć każdy w miarę profesjonalny serwis tych rzeczy.

Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 AEL EcoPower by To JA !
A6 C4 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2011 22:25:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
przez pomylke jakies szczyny ktos zalal do baku. skonczylo sie regeneracja pompy wtryskowej i wymiana wtryskiwaczy.

A co do bezawaryjnosci... rok temu uszkodzilo sie takie gowienko wielkosci rozrusznika od skrzyni biegow, ktore ustala predkosc przod/tyl. jako ciekawostke dodam, ze kosztowala 14 klockow...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: