.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 01:25:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT]Pomocy
PostNapisane: 13.paź.2003 10:11:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 10:04:01
Posty: 34
Lokalizacja: Włoszczowa
Pomocy
Mam problem z temperaturą od tygodnia nie mogę dojść, co jest autko się grzeje wymieniałem już dwa razy termostat i nic nie pomaga nie puszcza termostat na chłodnicę wygląda na to, że jest zapowietrzony, ale nie da się odpowietrzyć
Jest to Audi 80B4 2,0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:16:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
czesc , witam na forum :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomocy
PostNapisane: 13.paź.2003 10:18:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
TOMI75 napisał(a):
Pomocy
Mam problem z temperaturą od tygodnia nie mogę dojść, co jest autko się grzeje wymieniałem już dwa razy termostat i nic nie pomaga nie puszcza termostat na chłodnicę wygląda na to, że jest zapowietrzony, ale nie da się odpowietrzyć
Jest to Audi 80B4 2,0 ABT


co jest zapowietrzone? termostat?
jak to sie nie da... :roll:
skąd wiesz że sie przegrzewa? ze wskażnika?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:18:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dobra , a teraz jak juz przynajmniej ja sie przywitalem to ci napisze ... sprawdz czy wszystkie weze sa dobrz podlaczone ...szczegolnie te od nagrzewnicy bo je latwo pomylic ... druga sprawa , co bylo robione lub tez w jakich okolicznosciach pojawila sie ta usterka ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:22:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
hans napisał(a):
dobra , a teraz jak juz przynajmniej ja sie przywitalem to ci napisze ...


dużo czasu koledze nie dałeś... jakieś 2,5 minuty.... :wink:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:22:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 10:04:01
Posty: 34
Lokalizacja: Włoszczowa
Witam Nic nie było robione po prostu nie łapał mi temperatury, bo termostat się zaciął i był otwarty cały czas, więc chciałem założyć nowy i się zaczęło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:23:34 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
No ta i ja się przywitam z kolegą. Cześć. (więcej nic nie powiem bo będzie na mnie że się czepiam :? )
Może napisz po kolei jak odpowietrzałeś auto? Może zrobiłeś to nie tak jak trzeba. Poniżej procedura odpowietrzania może pomoże.

Cytuj:

Spuszczać trzeba na silniku rozgrzanym do ok. 80 stopni, żeby termostat był otwarty i płyn zleciał do końca, można na minutę (nie dłużej) uruchomić silnik na średnich (do 2000 rpm) obrotach, to wypompuje płyn do końca. Spuszczasz na przewodzie od chłodnicy do pompy (przy pompie, trzeba poluzować zacisk i zsunąć przewód - wąż i odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego).

Jak już zleci, zakładasz przewód, zaciskasz opaskę (zacisk) i zalewasz powoli (silnik nie moze być gorący!) układ płynem przez zbiorniczek wyrównawczy. Nalewasz około 2 cm poniżej korka, później płyn będzie powoli ściekał do układu, wtedy musisz uzupełniać w zbiorniczku.

Sprawa najtrudniejsza to odpowietrzanie. Silnik musi pracować na wolnych obrotach i trochę na zmiennych, najlepiej ucieka powietrze w momencie zmniejszania obrotów (nie ciągnij tych obrotów do kosmicznych wartości, 3000 rpm wystarczy). Możesz odpowietrzeć układ przez wężyk powrotny do zbiorniczka wyrównawczego - trochę to potrwa, ale nie wymaga odkręcania przewodów, albo odkręcić zawczasu jeden z wężyków doprowadzających płyn do nagrzewnicy (przed uruchomienien silnika, w ten sposób powietrze będzie miało drogę ucieczki. Jak się pojawi płyn, to po prostu zakładasz ten przewód z powrotem. Żeby silnik się odpowietrzył, musi być ciepły - rozgrzany na tyle, żeby był otwarty termostat (tzn. około 90 stopni).

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:28:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 10:04:01
Posty: 34
Lokalizacja: Włoszczowa
Tak właśnie robię tylko nie ściągam węża od nagrzewnicy bo mam, tam odpowietrznik. Gdy się silnik nagrzeje wywala mi płyn z zbiorniczka. :cry:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:44:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jedno co mi sie w tym opisie odpowietrzania nie podoba to spuszczanie wody z goracego silnika ... poza tym gdyby tak rozowo wygladalo odpowietrzanie silnika to trwaloby raptem 5-10 minut ...a faktycznie moze zejsc nawet 45 minut zeby odpowietrzyc silnik i nie raz podczas odpowietrzania temepratura dochodzi do 100 st ... wtedy nalezy wylaczyc silnik , delikatnie popuscic korek zbiorkiczka tak zeby cisnienie ktore wytworzylo sie w ukladzie zeszlo 9moze rowniez wtedy wyleciec sobie woda , ulatwi to zejscie powietrza z ukladu) ... mozna wtedy tez korzystac z odpowitrznika przy nagrzwnicy ... kiedy spuscimy to cisnienie odpalamy auto ponownie ... i tak w kolko az w koncu zalaczy sie wentylator ...
jak juz jestemy na tym etapie to jest dobrze ... ostatnim etapem jest odkrecenie korka zbiorniczka wyrownawczego ... jezeli po odkreceniu tego korka woda nie waskakuje na zewnatrz , znaczy ze mamy dobrze odpowietrzony uklad ... oczywscie cisnienie w ukladzie zawsze jakies bedzie ( okolo 1 bar)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 10:59:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 10:04:01
Posty: 34
Lokalizacja: Włoszczowa
Najdziwniejsze jest to, że w sobotę wieczorem udało mi się odpowietrzyć temperatura zeszła do 90 termostat puścił płyn na chłodnicę i wyglądało, że jest OK. poszedłem do domu i po pół godzinie wyjechałem z garażu przejechałem jakieś 8 km i zaczęło się wszystko od nowa znowu bulgotanie w zbiorniczku a termostat nie puścił. Podejrzewam, że morze uszczelka pod głowicą ma jakąś małą szczelinę i zapowietrza układ ładując kompresje. :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 11:27:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
To jest bardzo mozliwe, masz "mleko" na korku od oleju i tecze w zbiorniczku z plynem :roll:

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 11:37:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 10:04:01
Posty: 34
Lokalizacja: Włoszczowa
olej czysty płyn bez tęczy :x


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 11:51:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
TOMI75 napisał(a):
olej czysty płyn bez tęczy :x


to chyba powód do radości...

nie ucieka Ci gdzies płyn?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 11:53:16 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
A nie padła Ci czasem pompa wody?
W ABT chyba pompa jest chyba odzielnie napędzana paskiem klinowym, nie paskiem rozrządu. Może Ci się pasek ślizga :roll: A może łożysko w pompie padło na amen i zatrzymuje pompę?? Nie wiem czy to jest możliwe tak sobie gdybam. Co myślicie?

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 11:56:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 10:04:01
Posty: 34
Lokalizacja: Włoszczowa
Płyn nie ucieka pompa jest dobra sprawdzałem.

Dzięki za pomoc, ale chyba wam się pomysły skończyły podobnie jak mnie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 14:53:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
moim zdaniem wyglada to na udzczelke pod glowica, (nie zawsze sa slady oleju), ale na twoim miejscu wyjalbym termostat i sprawdzil czy dalej laduje cisnienie do zbiorniczka wyrownawczego( mialem identyczny przypaek, termostat zmienialem 2 razy, 1 sie w ogole nie otwieral, drugi w polowie), po wyjeciu termostatu chwile bylo dobrze, potem wywalalo wode praktycznie zaraz po odpaleniu, oczywiscie moge sie mylic, pozdrawiam..

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2003 16:36:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Nudas_PL napisał(a):
moim zdaniem wyglada to na udzczelke pod glowica, (nie zawsze sa slady oleju), ale na twoim miejscu wyjalbym termostat i sprawdzil czy dalej laduje cisnienie do zbiorniczka wyrownawczego( mialem identyczny przypaek, termostat zmienialem 2 razy, 1 sie w ogole nie otwieral, drugi w polowie), po wyjeciu termostatu chwile bylo dobrze, potem wywalalo wode praktycznie zaraz po odpaleniu, oczywiscie moge sie mylic, pozdrawiam..


Chociaż okoliczności poprzedzające na to nie wskazują, to faktycznie może być uszczelka pod głowicą - dokładnie to samo miałem w passacie, te same objawy, no i uszczelka walnięta, a do tego pęknięta głowica...

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2003 09:48:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 10:04:01
Posty: 34
Lokalizacja: Włoszczowa
Decyzja zapadła zrzucam dzisiaj głowice. Kolega z serwisu nie ma czasu w najbliższych dniach, więc zrobię to sam ma mi zaraz przysłać procedurę i kolejność dokręcania śrub mocujących głowicę. Po skończeniu zdam relację.

Pozdrawiam
Tomek

_________________
Audi A6 2001r 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2003 10:03:40 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
kolejnosc odkrecania jest rownie wazne ... odwrotna do kolejnosci dokrecania

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2003 10:33:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 10:04:01
Posty: 34
Lokalizacja: Włoszczowa
Dzięki będę się trzymał ściśle wskazówek

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2001r 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: