.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:02:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 2,5 TDI AFB] Temperatura silnika, foto
PostNapisane: 13.gru.2006 15:06:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Siemka. Wiem że jestem debilem bo nieumiem korzytac z wyszukiwarki ale trudno. Zluzujcie beret i nie wyzywajcie mnie ;P
Mam problem, mianowicie odkąd kupiłem soją bryke nigdy jeszcze nie widziałem zeby wskazówka stała po zagrzaniu silnika na 90 równo. Zawsze bylo koło 85*C.
Teraz od jakiegos miecha mam jeszcze mniej po zagrzaniu:
Obrazek
Dodam ze climatronic pokazuje równo 90 i za kij sie nie wacha nigdy.
Pierwsze co to termostat myśle... ale moje pytanie:
Co by było gdym to olał i tak jeżdził?
Oraz czy mam silnik niedogrzany czy ten syf poprostu tak pokazuje a temp. silnika jest taka jak powinna być ?

Z góry dzięki za odp. albo znając was linka do efektów wyszukiwania z "szukaczki" lecz dodam ze każdy z tematów ma jakiś swój dodatek więc nie wszytsko w szukaczce można nalzeżć.
Pozdro!

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 TDI AFB] Temperatura silnika, foto
PostNapisane: 13.gru.2006 15:48:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
yamahayzfr13 napisał(a):
Siemka. Wiem że jestem debilem bo nieumiem korzytac z wyszukiwarki ale trudno. Zluzujcie beret i nie wyzywajcie mnie ;P
Mam problem, mianowicie odkąd kupiłem soją bryke nigdy jeszcze nie widziałem zeby wskazówka stała po zagrzaniu silnika na 90 równo. Zawsze bylo koło 85*C.
Teraz od jakiegos miecha mam jeszcze mniej po zagrzaniu:
Obrazek
Dodam ze climatronic pokazuje równo 90 i za kij sie nie wacha nigdy.
Pierwsze co to termostat myśle... ale moje pytanie:
Co by było gdym to olał i tak jeżdził?
Oraz czy mam silnik niedogrzany czy ten syf poprostu tak pokazuje a temp. silnika jest taka jak powinna być ?

Z góry dzięki za odp. albo znając was linka do efektów wyszukiwania z "szukaczki" lecz dodam ze każdy z tematów ma jakiś swój dodatek więc nie wszytsko w szukaczce można nalzeżć.
Pozdro!


U mnie jest tak samo wymieniłem termostat i dalej kupa z tego. Bardzo żadko dochodzi u mnie do 90 stopni a na kompie wskazuje prawie caly czas okolo 90 stopni nawet jak na wskaźniku mam okolo 75. Mam pytanie jak można temperature sprawdzić na climatronicu ?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 16:13:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Jest takie cuś jak kody do Climatronica...
Wciśnij jednoczesnie obieg zamknięty i strzalke do góry i zobaczysz :D
lista co który kod oznacza jest gdzieś na forum.

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 16:36:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Tutaj :peace: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... limatronik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 16:46:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
z tego wynika, ze 1 z czujnikow temp. pokazuje bledne wskazanie...

pytanie teraz: czy termostat jest OK, a tylko czujnik [ten, ktory przekazuje na deske] jest nieOK;
czy moze termostat nieOK, a czujnik OK [deska] i jednoczesnie czujnik nieOK [panel klimatyzacji]...

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: jeśli można to się dołącze po jakim czasie wasze AFB osiąga
PostNapisane: 13.gru.2006 17:46:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2005 09:43:02
Posty: 83
Lokalizacja: torun
90 stopni??? bo u mnie po ok 1o kilometracg a to chyba dość dużo?????

_________________
Audi a4 2.5 tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 17:57:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 18:19:00
Posty: 12
Lokalizacja: Kielce
yamahayzfr13: u mnie było tak samo jak u Ciebie i po wnikliwej analizie forum (a było tego tyle ze az glowa mnie rozbolala :p) doszedłem do wniosku że to na 100% termostat, wymieniłem go przy okazji zmiany rozrządu (oryginalny termostat w ASO 70pln) i problemu już nie ma teraz mam i na climatroniku i na desce równo 90 stopni. Radze jak najszybciej wymienić termostat zanim przyjdzie prawdziwa zima.

_________________
A4 2,5 TDI 1998 limuzin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 18:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ziomek_1 napisał(a):
yamahayzfr13: u mnie było tak samo jak u Ciebie i po wnikliwej analizie forum (a było tego tyle ze az glowa mnie rozbolala :p) doszedłem do wniosku że to na 100% termostat, wymieniłem go przy okazji zmiany rozrządu (oryginalny termostat w ASO 70pln) i problemu już nie ma teraz mam i na climatroniku i na desce równo 90 stopni. Radze jak najszybciej wymienić termostat zanim przyjdzie prawdziwa zima.


a czy wiesz, ze wymiana termostatu w 2.5TDI V6 to dokladnie to samo, co wymiana rozrzadu od strony nakladu pracy [by dostac sie don]?
mniej inwazyjne jest zalozenie uzywanego Webasto...

nic sie nie stanie, jedynie moze wiecej palic.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 18:32:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
ch** z grzybnią :P Poczekam do wymiany rozrządu... jak bedzie 220 tyś to zrobie wszytsko chyba ze sie cos prędzes zdupi to wymienie albo jak mnie wnerwi ta temperatura albo jak jeszcze zacznie być mnie to zmienie.
A Vagiem dało by rade sprawdzić co śmierdzi ?

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 18:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 18:19:00
Posty: 12
Lokalizacja: Kielce
zgadza się dlatego przy wymianie rozrządu powinno się również wymienić termostat co ja uczyniłem.

_________________
A4 2,5 TDI 1998 limuzin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 18:47:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
yamahayzfr13 napisał(a):
ch** z grzybnią :P Poczekam do wymiany rozrządu... jak bedzie 220 tyś to zrobie wszytsko chyba ze sie cos prędzes zdupi to wymienie albo jak mnie wnerwi ta temperatura albo jak jeszcze zacznie być mnie to zmienie.
A Vagiem dało by rade sprawdzić co śmierdzi ?


grupa 007 - odczytasz jeszcze z innego czujnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 18:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2005 16:23:00
Posty: 190
Lokalizacja: stad
Na klimatronicu pod kodem nr49 powinno wskazywac nie cale 90 stopni.
Jesli tam wskazuje tak ja napisalem, a na liczniku mniej to czujnik do wymiany.
Czujnik tez mozna sprawdzic mierzac jego opor w danej temp. i tak dla 30 stopni okolo 1500-2000 Omów a dla 80 stopni cos kolo 275-375.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 19:33:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
U mnie tez jest ten problem. Identyczne wskazania. Nawet mialem poruszyc to na forum ale prawie na 100% obstawiam u siebie termostat. Auto dlugo sie nagrzewa w srodku dopiero po kilku ladnych kilometrach zaczyna sie robic cieplo. Niestety wymiana termostatu jest klopotliwa i kosztowa wiec do rozrzadu odpuszczam.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Ostatnio edytowano 13.gru.2006 21:54:36 przez Bilo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 21:48:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie. mam ten sam problem od tygodnia z termostatem. W związku z powyższym mam pytanie. Przejadę 20 km silnik pokazuje że osiągnął temp około 80 stopni (na szafie) i wskaźnik dalej ledwo idzie. Jak to się ma do teorii o nie butowaniu silnika gdy nie osiągnie temperatury koło 85-90 stopni????

Czy jeśli temperatura nie wzrasta (według wskaźnika), nie zaszkodzi to silnikowi przy ostrej jeździe, skad wiadomo że silnik osiągnie temp robocza i można go butować??? Może ktos mi to wytłumaczy.

Czy zatem uszkodzenie termostatu pociąga za sobą zwiekszone zuzycie silnika czy tylko i wylacznie wplywa na wzrost spalania?????

Rozrząd wymieniałem 30 000 km temu więc nie uśmiecha mi się znów pakowac w dodatkowe koszty :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2006 23:35:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
KRISOO napisał(a):
Witajcie. mam ten sam problem od tygodnia z termostatem. W związku z powyższym mam pytanie. Przejadę 20 km silnik pokazuje że osiągnął temp około 80 stopni (na szafie) i wskaźnik dalej ledwo idzie. Jak to się ma do teorii o nie butowaniu silnika gdy nie osiągnie temperatury koło 85-90 stopni????

Czy jeśli temperatura nie wzrasta (według wskaźnika), nie zaszkodzi to silnikowi przy ostrej jeździe, skad wiadomo że silnik osiągnie temp robocza i można go butować??? Może ktos mi to wytłumaczy.

Czy zatem uszkodzenie termostatu pociąga za sobą zwiekszone zuzycie silnika czy tylko i wylacznie wplywa na wzrost spalania?????

Rozrząd wymieniałem 30 000 km temu więc nie uśmiecha mi się znów pakowac w dodatkowe koszty :zly:



a jaka temp. na klimatroniku?
[pytam o diagnoze via klimatronik]

moj AYM zima ledwo lapie 80*C...
AFB trzyma sztywno 90*C, choc klima pokazuje 79*C...

...i badz tu madry...


[+]
jak pojezdze ostrzej AYM, to nawet zima osiagnie 90*C, nie mniej jednak, po kilku minutach lagodnego toczenia sie temp. zaczyna spadac do 77-80*C...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 09:38:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
KRISOO napisał(a):
Witajcie. mam ten sam problem od tygodnia z termostatem. W związku z powyższym mam pytanie. Przejadę 20 km silnik pokazuje że osiągnął temp około 80 stopni (na szafie) i wskaźnik dalej ledwo idzie. Jak to się ma do teorii o nie butowaniu silnika gdy nie osiągnie temperatury koło 85-90 stopni????


Jeżeli problem tkwi w termostacie a nie w czujniku, to według mnie olej też nie osiąga własciwej temperatury i pozostaje "gęsty". Czy zbyt gęsty tego nie wiem ale napewno wraz ze spadkiem temperatury otoczenia lepiej nie będzie ... . Moim zdaniem nie warto ryzykować. Zwróć uwagę, że wskaźnik w liczniku nie jest za bardzo precyzyjny i kilkakrotnie spotkałem się z sytuacją, że termostat został wymieniony na podstawie odczytów z VAGa, co niczego nie zmieniło we wskazaniach temperatury płynu ale wyraźnie wzrosła po tym zabiegu temperatura oleju (z wcześniejszych 60-70 na 90-100 C ). Nie sądzę, żeby wzrost temperatury oleju nie pozostawał bez wpływu na lepsze smarowanie turbiny. Dodatkowo gęstszy olej powoduje większe opory wewnętrzne silnika, a wtedy turbina ma "więcej do roboty" ... . Na ile takie utrudnione warunki pracy wpływają na ogólną żywotność turbo - ciężko powiedzieć.

KRISOO napisał(a):
Czy jeśli temperatura nie wzrasta (według wskaźnika), nie zaszkodzi to silnikowi przy ostrej jeździe, skad wiadomo że silnik osiągnie temp robocza i można go butować??? Może ktos mi to wytłumaczy.


Według mnie nie mozna "butować". Niższa temperatura pracy to (jak wyżej wspomniałem) - większe opory wewnętrzne, gorsze smarowanie rozbryzgowe (przede wszystkim głowica !!), mniej optymalne spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej, a więc generalnie gorsza sprawność całego silnika. Kiedy jeszcze podczas zimnych dni (np. - 25C :diabel: ) zechcesz skutecznie ogrzać wnętrze auta - warunki pracy będę jeszcze trudniejsze i niekorzystne.

KRISOO napisał(a):
Czy zatem uszkodzenie termostatu pociąga za sobą zwiekszone zuzycie silnika czy tylko i wylacznie wplywa na wzrost spalania?????


Myślę, że zużycie silnika jest większe ale nie potrafię powiedzieć o ile ... .


KRISOO napisał(a):
Rozrząd wymieniałem 30 000 km temu więc nie uśmiecha mi się znów pakowac w dodatkowe koszty :zly:.


Gwarantuję Ci, że każdy mechanik, który kilka razy wymieniał rozrząd w V6-tkach - poradzi sobie z wymianą termostatu bez demontowania rozrządu. W tym znaczeniu, że nie trzeba wykręcać/odsuwać pasa przedniego ani wyjmować paska zębatego i rolek napinajacych. "Wystarczy" dobrze ustawić wał korbowy, założyć blokady i umiejętnie ściągnąć (chyba nawet tylko jedno) koło zębate z wałka rozrządu. Pozyskana ilość miejsca zupełnie wystarczy do wyjęcia/założenia termostatu. Tak wykonana naprawa nie powinna być droższa niż 200-250 zł. (+części i płyn na dolewkę) i myślący mechanik zrobi to w 2 - 3 godzinki. I uwierz - to nie jest tylko teoria, a wielooooookrotnie przetestowana praktyka. Wydaje mi się, że przy całkowitym koszcie na poziomie 300-350 zł. wybór/decyzja jest tylko jedna - WYMIENIAĆ I TO ZAWCZASU, bo pogoda będzie coraz gorsza a suche i ciepłe wnetrze przekłada się bezpośrednio nawet na bezpieczeństwo jazdy !!!

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 17:35:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
U mnie w AAT jest to samo ale ja juz trzy razy wymieniłem termostat.
Pozatym co to za brednie o termostacie skoro CLIMATRONIC pokazuje około 89-90 stopni.
Już było że to wina czujnika na forum ale jakoś nie chce mi sie wymieniać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 20:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Hmm... dzisiaj byłem tak z ciekawości na vagu i o tym nic niema. Wogóle nic niema zadnych błędów :D
Ale temp. dlaej kolo 78-80 st. ;/

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 20:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
U mnie rozgrzewa się normalnie.Dochodzi do 90 st.Kilka razy zaobserwowałem ,że temperatura spadła na jakieś 80 st na około 30 sekund-1 min i z powrotem wskoczyła na 90st.Wymieniłem termostat bo myślałem ,ze sie zacina.Kupiłem termostat niemieckiej firmy WAHLER.Jeżdziłem tak około 2tyg i znowu zobaczyłem ,ze jak było na dworze 6st. to temp spadła na chwile na 80st.Nie wiem czy muszę wymienić czujnik temperatury,czy tak może powinno być?

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2006 11:02:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
podaje raz jeszcze kody klimatronika [dla wersji starszej i nowszej].

Cytuj:
Diagnose der Klimatronic
Diagnose der "alten" Klimatronic [B5, C4 etc.]
1. Zündung einschalten.
2. Taste mit dem Umluft-symbol (rechts unten) drücken und gedrückt halten.
3. Taste mit dem Pfreil nach oben (rechts oben) drücken und wieder loslassen.
4. Taste mit dem Umluft-Symbol (rechts unten) wieder loslassen.
5. Im linken Anzeigefeld erscheint nun 0C. 6. Mit den Kälter-/Wärmertasten kann nun der
Diagnosekanal gwählt werden.
7. Die Taste mit dem Umluft-symbol (rechts unten) einmal drücken und wieder loslassen.
Kanäle und deren Beschreibung
1 » Systemfehler
2 » Ist-Wert-Fühler (virtuell)
3 » Ist-Wert Innenfühler Konsole
4 » Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Wasserkasten
5 » Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Stoßfänger
6 » Ist-Wert Ausblasfühler Fußraum
7 » Ist Wert Ausblasfühler Mannanströmer
8 » Displaycheck
9 » Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Temperaturklappe (Numerischer Wert)
10 » Soll-Digitalwert Temperaturklappe (Numerischer Wert)
11 » Ist-Digitalwert Rückmeldung A/C-Klappe (Numerischer Wert)
12 » Soll-Digitalwert A/C-Klappe (Numerischer Wert)
13 » Ist Digitalwert Rückmeldepoti Fuß/Def-Klappe (Numerischer Wert)
14 » Soll-Digitalwert Fuß/Def-Klappe (Numerischer Wert)
15 » Ist-DigitalwertRückmeldepoti Stauluftklappe(Numerischer Wert)
16 » Soll-Digitalwert Stauluftklappe (Numerischer Wert)
17 » Fahrgeschwindikeit (km/h)
18 » Istwert der Gebläsespannung (Volt)
19 » Sollwert der Gebläsespannung (Volt)
20 » Istwert der Generator/Bordspannung (Volt)
21 » Anzahl der Niederspannungsereignisse (nicht flüchig) (Numerischer Wert)
22 » Schaltzustand des Hochdruckschalters
23 » Anzahl der Hochdruckereignisse (flüchtig) (Numerischer Wert)
24 » Anzahl der Hochdruckereignisse ( nichtflüchtig) (Numerischer Wert)
25 » A/D-Wert Kick-Down-Schalter
26 » A/D-Wert Heißleuchte
27 » Motordrehzal (tausend U/min)
28 » Generatordrehzal (tausend U/min)
29 » Codierung
30 » Software-Version
31 » Softwareindex
32 » Potifehlerzähler Temperaturklappe (Numerischwer Wert)
33 » Potifehlerzähler A/C-Klappe (Numerischer Wert)
34 » Potifehlerzähler Fuß/Def-Klappe (Numerischer Wert)
35 » Potifehlerzähler Stauluftklappe (Numerischer Wert)
36 » Temperarturklappe Anschlag Kalt (Numerischer Wert)
37 » Temperarturklappe Anschlag Warm (Numerischer Wert)
38 » A/C-Klappe Anschlag geschlossen
39 » A/C-Klappe Anschlag geöffnet
40 » Fuß/def-Klappe Anschlag Def
41 » Fuß/def-Klappe Anschlag Fuß
42 » Stauluftklappe Anschlag auf
43 » Stauluftklappe Anschlag zu
44 » Fahrzyklus-Zähler (Numerischer Wert)
45 » Innentemperatur gerechnet (Ninc) dig
46 » Außentemperatur gefiltert (°C)
47 » Außentemperatur ungefiltert (°C)
48 » ECOR (?)
49 » Fehlerzähler Tachosignal (Numerischer Wert)
50 » Standzeit (Minuten)
51 » Motortemperatur (°C)
52 » Generator-Abschalt-Bedingungen
53 » Anzeige aktiver el. Ausgänge: Generator/Umluftventil / Wasserventil (Numerischer Wert)
54 » Regelkennziffer (Numerischer Wert)
55 » Außentemperatur (°C)
56 » Innenfühler (Virtuell)
57 » Innenfühler Konsole (°C)
58 » Temperatur Wasserkasten (°C)
59 » Temperatur Stoßfänger (°C)
60 » Ausblasfühler Fußraum (°C)
61 » Ausblasfühler Mananströmer (°C)
62 » Sonnenintensität (W/m-1)
63 » Sonnenintensität gefilter (W/m-1)
64 » Delta Lüfteranhebung
65 » Delta A/C-Klappenverschiebung
66 » Zeitkonstante / 1,6 sec. (?)
67 » Kaltstartkorrektur
68 » Maximale Stellgröße für I- und P-Anteil
69 » Ist-Wert-Ausblasfühler Fuß (cnts)(?)
70 » Soll-Wert-Ausblasfühler Fuß (cnts)(?)
71 » Abweichung (Epsilon)(?)
72 » Anteil (+ heizen / - kühlen)


Diagnose der "neuen" Klimatronic [B6, C5 etc.]
Die Codes folgendermaßen abfragen:
1. Zündung einschalten
2. Umluft + Pfeil nach oben
3. Kanalnummerneingabe: +/- Temperaturwahl auf Fahrerseite
4. anschl. Umluft
5. Wechsel in Normalmode: Umluft + Pfeil nach oben
Kanal / Inhalt:
0 Systemfehler, siehe separate Tabelle
1 Sollwert der Gebläsespannung (Volt)
2 Istwert der Gebläsespannung (Volt)
3 Sollwert Defklappe
4 Skalierter Sollwert Defklappe
5 Skalierter Istwert Defklappe
6 Sollwert Fuß/Mannaströmer-Klappe
7 Skalierter Sollwert Fuß/Mannaströmer-Klappe
8 Skalierter Istwert Fuß/Mannaströmer-Klappe
9 Sollwert Stauluft/Umluftklappe
10 Skalierter Sollwert Stauluft/Umluftklappe
11 Skalierter Istwert Stauluft/Umluftklappe
12 Sollwert Temperaturklappe links
13 Skalierter Sollwert Temperaturklappe links
14 Skalierter Istwert Temperaturklappe links
15 Sollwert Temperaturklappe rechts
16 Skalierter Sollwert Temperaturklappe rechts
17 Skalierter Istwert Temperaturklappe rechts
18 Fahrgeschwindigkeit (km/h)
19 Motordrehzahl (10 U/min)
20 Software-Version
21 Audi Software-Indizierung
22 Hella Software-Indizierung
23 Codierung
24 Digitalwert Außentemperaturfühler Stossstange in cnts
25 Außentemperaturfühler Stossstange in °C
26 Digitalwert Außentemperaturfühler Wasserkasten in cnts
27 Außentemperaturfühler Wasserkasten in °C
28 Außentemperatur für Anzeige in °C
29 Außentemperatur für Kompressor in °C
30 Außentemperatur für Regelung in °C
31 Verhältnis Sonne li/re bzw. re/li
32 Sonnensensor links gefiltert 10 W/m²
33 Sonnensensor rechts gefiltert 10 W/m²
34 Sonnensensor links ungefiltert 10 W/m²
35 Sonnensensor rechts ungefiltert 10 W/m²
36 Digitalwert Sollwertabsenkung als f (Sonnenintensität, Außentemperatur)
37 Ausblastemperaturabsenkung links f (Sonnenintensität li/re) in 0,5 K
38 Ausblastemperaturabsenkung rechts f (Sonnenintensität li/re) in 0,5 K
39 Digitalwert Ausblastemperatur Mann links in cnts
40 Ausblastemperatur Mann links in °C
41 Digitalwert Ausblastemperatur Mann rechts in cnts
42 Ausblastemperatur Mann rechts in °C
43 Digitalwert Ausblastemperatur Fuß links in cnts
44 Ausblastemperatur Fuß links in °C
45 Digitalwert Ausblastemperatur Fuß rechts in cnts
46 Ausblastemperatur Fuß rechts in °C
47 Bordspannung (Klemme 15) in Volt
48 Zähler für Abschaltvorgänge Klemme 87a
49 Kompressor Abschaltbedingungen
50 RCN links verzögert
51 RCN rechts verzögert
52 RCN links unverzögert
53 RCN rechts unverzögert
54 Soll Ausblastemperatur links
55 Soll Ausblastemperatur rechts
56 Standzeit
57 Errechnete Kühlmitteltemperatur in °C
58 Kühlmitteltemperatur vom Kombiinstrument in °C

59 Pull-Down Bit
60 Kaltstart Bit
61 Unterbrochener Kaltstart (Bit)
62 Zuheizer Abschaltbedingungen
63 Digitalwert Sonnensensor links ungefiltert in cnts
64 Digitalwert Sonnensensor recht ungefiltert in cnts
65 epsilon innen
66 innentemp_filt
67 rollierende Kompressorabschaltbedingungen (1xx aktuell) 68 Fahrzyklus-Zähler
69 epsilon_ausblas_li
70 epsilon_ausblas_re
71 rcn_filterzeit
72 Anfangswert Kühlmitteltemperatur vom Kombiinstrument +40°C
73 Hochdruckereignisse nichtflüchtig
74 i_anteil_li_xuc - 128
75 i_anteil_lre_xuc - 128
76 Hochdruckereignisse flüchtig
77 Idle-Filterung aktiv
78 Timer für Idle-Filterung Wert *50ms (Motortemp 1)
79 Filterzeit für Innenfilter Wert *12sec (Motortemp 2)
80 Verwendete Schlüsselnummer für Betriebsmodi und Solltemperatur
81 Schlüsselnummer nach 1,3 sec. nach Power-On
82 Korrigierte Schlüsselnummer (10 mal richtig empfangen)
Kompressor Abschaltbedingungen
0 Kompressor läuft
1 Hochdruckereignisse nichtflüchtig > 120
2 Hochdruckereignis
3 Hochdruckereignisse flüchtig > 30
4
5 Freonverlust
6
7 Spannung der Magnetkupplung < 9,5V
8 118°C
9 Bi-Direktionale Motorschnittstelle
10 Spannung der Magnetkupplung <10> 6000 U/min
12
13 ECON
14 OFF
15 Außentemperatur < -2°C
16 Motor steht - U <200> 5°C
2 Sollausblastemperatur links und rechts <50> 20 cnts
4 Sollausblastemperatur links und rechts <42> 60 cnts
Fehlerort Signalname Fehlerart
1 Innenfühler 1,2,3,4,7,8,9,10
2 Sonnensensor links
3 Sonnensensor rechts
4 Aussenfühler Wasserkasten 1,2,3,4,5,6
5 Aussenfühler Stossstange
6 Ausblasfühler Mann links
7 Ausblasfühler Mann rechts
8 Motor Temp. Klappe links
9 Motor Def. Klappe
10 Motor Temp. Klappe rechts
11 Motor Fuss/Mann-Klappe
12 Motor Stau/Umluftklappe
13 Poti Temp. Klappe links 1,2,3,4,12
14 Poti Def. Klappe
15 Poti Temp. Klappe rechts
16 Poti Fuss/Mann-Klappe
17 Poti Stau/Umluftklappe
18 Belüftungsmotor
19 Schalter 2/30 bar 13,14,15,16
20 Ausblasfühler Fussraum 1,2,3,4
21 Kompressorspannung 17,18
22 Gebläse 19,20
23 Tachosignal 11
24 Kühlmitteltemperatur-Telegramm 1,2,3,4
Art: Fehler:
1 Kurzschluss nach Masse
2 Kurzschluss nach Masse sporadisch
3 Unterbrechung/Schluss nach Plus
4 Unterbrechung/Schluss nach Plus sporadisch
5 Motor blockiert oder spannunslos
6 Motor blockiert oder spannunslos sporadisch
7 Unterbrechung/Schluss nach Masse
8 Unterbrechung/Schluss nach Masse sporadisch
9 Kurzschluss nach Plus
10 Kurzschluss nach Plus sporadisch
11 Signal unplausibel sporadisch
12 Adaptionsgrenzen überschritten
13 Freonverlust
14 Freonverlust sporadisch
15 Hochdruck
16 Hochdruck sporadisch
17 Spannung < 9,5 Volt
18 Spannung < 9,5 Volt sporadisch
19 Regeldifferenz statische Abweichung
20 Regeldifferenz sporadische Abweichung



mam jednak pytanie [nic za darmo] - gdzie w C5 znajduje sie czujnik, ktory przekazuje dane na deske rozdzielcza?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: