.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 19:06:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 C4 4.2] Jaki olej zastosować przy 213 tyś.
PostNapisane: 18.gru.2006 20:26:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 20:15:47
Posty: 21
Lokalizacja: Barlinek
witam kupiłem s6 u pana niemca który nic nie wiedział o ty jaki olej był tam lany itp itd samochód był bez filtra powietrza ;( przebieg 213 tyś, czy moż mi ktoś doradzić jaki olej byłby tu najlepszy (dodam że to 95r.). I jeszcze jedno jest stukanie z tyłu samochodu przy skręcie i przy gazie do dechy (przy zerwaniu przyczepności) amorki? wogóle nie wiem nic o skrzyni biegów jak używać kiedy mogę zmieniać i jakie biegi w czasie jazdy (automat) co to jest elektronische wegwahr sperre i dsp jak działa wogóle wszystko co powinienem wiedzieć. niektóre pyt. mogą być trochę banalne ale gustowałem we włoskich autkach i audi to dla mnie nowść :galy:



Nazywaj tematy wg schematu.Zapraszam również do działu NEWBIE!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 22:27:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Ja zalewam Mobil 1 5W-50 i bardzo sobie chwalę. Auto to samo i przebieg podobny. Wymień olej w skrzyni. Poczytaj posty na tym forum. Użyj opcji szukaj ;) . To jest kopalnia wiedzy i dużo rzeczy ci rozjaśni. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 12:32:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
na zime chyba wystarczy 10w40. na lato w50 w60 (gdyz lepiej zachowują się przy wysokich temp i spozycie bedzie mniejsze gdyz beda gestsze rozgrzane).

stukanie z tylu moze byc spowodowane wybitymi tulejkami met-gum na wahaczach (np na kostce brukowej stuka). moga byc tez luzy na lacznikach. takze warto obejzec mocowanie tylnego dyfra. skontroluj tez poduszki silnika i skrzyni biegow, gdyz duzy luz z przodu napedu moze powodowac szrpanie calosci i moze sie wydawac, ze stuk dochodzi od tylu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 16:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 20:15:47
Posty: 21
Lokalizacja: Barlinek
wymieniłem olej na mobil 1 5w 40 - zobaczymy może nie będzie się lało - weszło ponad siedem litrów hehe te miski olejowe w przyszłości mogą słurzyć jako wanny dla robotów :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 18:18:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Sugerował bym zalanie syntetyka 5/50 ... np. Valvoline lub Orlan PLATINIUM

Obawiam się, że 5/40 może być "za rzadki" do tego silnika i z tym przebiegiem... Ale to wyjdzie w praniu :peace:

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 20:16:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.gru.2006 14:22:14
Posty: 5
Lokalizacja: Katowice
Koledzy ale po co zalewać silnik olejem o oznaczeniu w50,w60 w naszym klimacie proponuję wymienic na półsyntetyk o klasie 10w40. Nalewanie oleju wyższych klas na niższe powoduje wypłukiwanie nagarów z silnika co jest nie jest dobre dla silnikow z większym przebiegiem. Polecam stronę www.kroon-oil.com wystarczy że wpiszesz parametry auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 21:48:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
MERIK napisał(a):
Koledzy ale po co zalewać silnik olejem o oznaczeniu w50,w60 w naszym klimacie proponuję wymienic na półsyntetyk o klasie 10w40. Nalewanie oleju wyższych klas na niższe powoduje wypłukiwanie nagarów z silnika co jest nie jest dobre dla silnikow z większym przebiegiem. Polecam stronę www.kroon-oil.com wystarczy że wpiszesz parametry auta.



Kolego... proponje doczytać w jakich olejach lub inaczej... po jakich olejach i w jakich okolicznościach zostaje nagar w silniku.

Tu nie chodzi o zastosowaną baze olejową a klase jakościową produktu.

Co rozumiesz przez "...Nalewanie oleju wyższych klas na niższe powoduje wypłukiwanie nagarów z silnika co jest nie jest dobre dla silnikow z większym przebiegiem...."

Uważasz, że przejście z oleju semisyntetyka na fullsyntetyk jest to zalanie oleju wyższej klasy jakościowej ?

Nonsens....

Jest to zalanie oleju TYLKO o innej bazie. Klasy jakościowe danego oleju określa się na podstawie "literek" (tak potocznie ;))

Dla silników dizla (pierwsza C):
CB
CC
....
CG-4
CH-4
CI-4

Dla silników benzynowych (pierwsza S):

....
SL


Im wyższa druga literka (kolejność w alfabecie) tym wyższa klasa jakościowa oleju.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2006 22:30:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Miłego czytania :diabel:

Klasyfikacja jakościowa API – oleje do silników benzynowych (klasa S-Servis):

SA - Lekkie warunki pracy, paliwo niskosiarkowe
SB - Średnie warunki pracy, nieduże obciążenie silnika, paliwo niskosiarkowe
SC - Ciężkie warunki, duże obciążenia, konstrukcje silników z lat 64/67 (USA)
SD - Bardzo ciężkie warunki pracy, duże obciążenia, konstrukcje silników
z lat 68/70 (USA)
SE - Najtrudniejsze warunki, duże obciążenia, konstrukcje silników z lat 71/79 (USA)
SF - Dalsze utrudnienie warunków pracy, konstrukcje z lat 80/88 (USA)
SG - Do silników konstruowanych po roku '89
SH - Do nowoczesnych silników konstruowanych po roku '89, fabrycznie
przystosowane do eksploatacji olejów energooszczędnych (EC) w klasach
lepkości SAE 5W/40, 5W/50, 10W/40
SJ - Klasyfikacja obowiązuje od roku '96. Opisuje oleje do silników konstrukcji
współczesnej, pracujących w samochodach osobowych, wyczynowych, vanach
i lekkich ciężarowych, użytkowanych zgodnie z instrukcją obsługi
SL - Klasyfikacja obowiązuje od 1 lipca 2001. Opisuje oleje do wszystkich,
nowoczesnych silników obecnie używanych. Oleje SL powstały celem
zapewnienia lepszej kontroli osadów wysokotemperaturowych oraz mniejszego
zużycia oleju. Niektóre z nich kwalifikują się do grupy olejów
energooszczędnych

Klasyfikacja jakościowa API – oleje do silników wysokoprężnych (klasa C-Commercial):

CA - Lekkie warunki pracy, małe obciążenia, paliwo niskosiarkowe
CB - Warunki łagodne i umiarkowane, paliwo niższej jakości, konstrukcje silników
z lat 49/54
CC - Średnie i ciężkie warunki, silniki lekko doładowane, konstrukcje po roku '61
CD - Silniki z doładowaniem dużej mocy, wysokoobrotowe, ciężkie warunki pracy,
paliwo o szerokim zakresie jakości
CE - Ciężkie warunki pracy, silniki turbodoładowane, wolnoobrotowe, konstrukcji po
roku '83
CF - Do pojazdów wykorzystujących silniki z wtryskiem niebezpośrednim i innych,
zasilanych różnej jakości paliwem o wysokiej zaw. siarki (np.>0,5%)
CF-2 - Wymagania jak dla klasy CD plus dodatkowe, uwzględniające specyfikę silników
dwu-suwowych.
CF-4 - Do silników konstruowanych po roku '90., duże obciążenia, długotrwała praca, wysokie
obroty silnika. Spełniają wymagania dot. emisji substancji szkodliwych w spalinach
(wg regulacji z r. '93)
CG-4 - Do szybkoobrotowych, czterosuwowych silników pojazdów pracujących w warunkach
długich przebiegów oraz sprzętu zmechanizowanego przy zasilaniu paliwem o zaw. siarki
od poniżej 0,05 do 0,5%. Spełniają wymagania dot. emisji substancji szkodliwych
w spalinach (wg regulacji z r. '94)
CH-4 - Do szybkoobrotowych, czterosuwowych silników pojazdów pracujących
w warunkach długich przebiegów oraz sprzętu zmechanizowanego, spełniających normy
odnośnie emisji spalin wg regulacji z roku 1998. Przeznaczony do stosowania przy zasilaniu
paliwem o zaw. siarki do 0,5%. Może być stosowany w miejsce olejów klasy CD, CE,
CF-4, CG-4
CI-4 - Wprowadzona 5 września 2002. Do szybkoobrotowych, czterosuwowych silników spełniających normy emisji spalin 2004 wprowadzonych w 2002 roku. Formuła oleju CI-4 wpływa na zwiększenie trwałości silnika. Przeznaczony do stosowania przy zasilaniu
paliwem o zaw. siarki do 0,5%. Może być stosowany w miejsce olejów klasy CD, CE,
CF-4, CG-4, CH-4

Chyba nic się nie pomieszało przy wklejaniu ;) Posiadam jeszcze wiele innych inforamcji na temat materiałów eksploatacyjnych jakby coś :) pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 12:25:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.gru.2006 14:22:14
Posty: 5
Lokalizacja: Katowice
Owszem ale baza na jakiej powstal olej tez jest ważna olej syntetyczny powstaje inaczej niz olej mineralny, czy twoim zdaniem silnik zalany olejem mineralnym można zastąpić olejem syntetycznym ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 12:50:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
MERIK napisał(a):
Owszem ale baza na jakiej powstal olej tez jest ważna olej syntetyczny powstaje inaczej niz olej mineralny, czy twoim zdaniem silnik zalany olejem mineralnym można zastąpić olejem syntetycznym ?


To wszystko zależy od konstrukcji silnika i od tego... pod jakim kątem był projektowany (pod kątem oleju jakim ma być smarowany). Wiek tutaj ma raczej juz drugorzędne zanczenie.

Można zastąpic minerał syntetykiem pod pewnymi jednak warunkami:
1. silnik musi byc przystosowany do pracy z olejami poł i pełnymi syntetykami
2. musi byc w dobrej kondycji i sprawny technicznie

Jeżeli jest to spełnione to mozna przejść ostrożnie na pełny syntetyk 5/50 czy nawet 5/40

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2006 22:00:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Trzeba pamiętać że te silniki (V8) w audi są przystosowane do syntetyka i to dożywotnio. Więc proszę się nie sugerować przebiegiem bo nawet jak będzie miał milion przejechane to i tak trza mu syntetyka nalać i czym lepszego tym lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 20:46:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 20:15:47
Posty: 21
Lokalizacja: Barlinek
jak już wcześniej napisałem zalałem mobil 1 5w /50 i............... coś się zaczyna lać (lub lało się wcześniej ze skrzyni i nie zwróciłem uwagi) w najbliższym czasie sprawdzę dokładnie bo przy wymianie oleju silnikowego zauważyłem na skrzyni "pot" a silnik był całkiem suchutki :zly:

_________________
1. Mirafiori 2.0
2. Lancia 2.0 16v turbo
3. Audi s6 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 20:52:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
lachu napisał(a):
wymieniłem olej na mobil 1 5w 40 - zobaczymy może nie będzie się lało - weszło ponad siedem litrów hehe te miski olejowe w przyszłości mogą słurzyć jako wanny dla robotów :diabel:


lachu napisał(a):
jak już wcześniej napisałem zalałem mobil 1 5w /50 i............... coś się zaczyna lać


To 5/40 czy 5/50 ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2006 20:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 20:15:47
Posty: 21
Lokalizacja: Barlinek
5/50 nieraz walnę jakąś gafę :D

_________________
1. Mirafiori 2.0
2. Lancia 2.0 16v turbo
3. Audi s6 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 00:38:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
te silniki 4.2 w C4 to straszne "pijaki" ;) oleju rzecz jasna. jezeli masz wycieki po tej zmianie to prawdopodobnie ktos lal gestszy olej i teraz wyplukales nagary. niemniej jednak wycieki to nie glowny powod ubytkow oleju. jezeli silnik bedzie zuzywal mniej niz 1 litr na 1000 km to nie tak zle i jezeli Cie stac to lepiej zostac przy syntetyku. jezeli natomiast zuzycie bedzie wieksze lub nie masz ochoty wydawac kasy na olej to proponuje przejsc na Valvoline 10W40 badz 10W60 .... te oleje o dziwo i w przeciwienstwie do konkurencji zdaja egzamin w takich silnikach i raz ze maleje zuzycie oleju a 2 silniki pracuja ciszej. poza tym olej jest dosc tani :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2006 00:42:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
lachu napisał(a):
jak już wcześniej napisałem zalałem mobil 1 5w /50 i............... coś się zaczyna lać (lub lało się wcześniej ze skrzyni i nie zwróciłem uwagi) w najbliższym czasie sprawdzę dokładnie bo przy wymianie oleju silnikowego zauważyłem na skrzyni "pot" a silnik był całkiem suchutki :zly:


No właśnie... sprawdź co dokładnie cieknie.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 16:02:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 20:15:47
Posty: 21
Lokalizacja: Barlinek
No prawdopodobnie cieknie olej z silnika bo kapie zaraz za płytą pod silnikiem (ścieka po płycie) a nie miałem gdzie sprawdzić na kanale. Ale najpewniej to silnik i co teraz ??? na jaki najlepiej wymienić i czy jest szansa że przestanie się lać, czy tak jak kolega wczesniej mi proponował??(Valvoline 10W40 badz 10W60 ) czy może coś inego? Pomocy bo na samą wymianę oleju wydam krocie jak będę dochodził metodą prób i błędów :zly:

_________________
1. Mirafiori 2.0
2. Lancia 2.0 16v turbo
3. Audi s6 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C4 4.2] Jaki olej zastosować przy 213 tyś.
PostNapisane: 24.gru.2006 16:15:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
lachu napisał(a):
witam kupiłem s6 u pana niemca który nic nie wiedział o ty jaki olej był tam lany itp itd samochód był bez filtra powietrza ;( ...




Jeżeli po zalaniu oleju 5/50 wręcz się leje z silnika stumieniami... to nawet po zalaniu oleju dobrego oleju 20/60 są małe szanse na jego uszczelnienie. Prawdopodobnie olej "doczyścił" silnik... tylko najwazniejsze pytanie z czego ?

Nie jest wykluczone, że silnik był zalany jakimś "motodoktorem" tak aby był do sprzedania... Do tego brak filtra powietrza :galy:

Jeżeli chcesz się jeszcze pocieszyć samochodem i tym silnikiem to chyba pora udać się do jakiegoś dobrego mechanika celem solidnej diagnozy co jest do naprawy i zrobienia jej. Potem natepne 100k zrobisz nim bez większych problemów.

Może hans coś więcej sie wypowie ..... ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Ostatnio edytowano 24.gru.2006 16:24:13 przez bezduszny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 16:22:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
hehe , nie no nie wierz ze wymieniajac olej zlikwidujesz wyciek bo to chyba tylko dzieci 3 letnie sa w stanie uwierzyc :P ... przede wszystkim uszczelnij silnik a to zeby nie pil tyle oleju wlasnie zastosuj olej Valvoline

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2006 17:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 20:15:47
Posty: 21
Lokalizacja: Barlinek
ten samochód stał na komisie ze 2 lata (data wymeldowania) silnik był wcześniej suchutki, teraz na postoju przez noc jest mała plamka oleju (parę kropelek) silnik chodzi bardzo dobrze-równo bez niepokojących odgłosów-po wymianie chyba by już coś wyszło gdyby ktoś dolał doktorka. może po prostu za rzadki olej ?? ale rozważać można w nieskończoność sprawdzę i podam konkrety ;)

_________________
1. Mirafiori 2.0
2. Lancia 2.0 16v turbo
3. Audi s6 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: