.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 02:26:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI]Zmiana dawki przy pomocy VAG
PostNapisane: 19.kwi.2007 17:31:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Opisze jak zmienic dawke startu , wolnych obrotow oraz wysterowanie EGR przy pomocy VAG

wybierami 1-engine
11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy)
10 adaptacja
W adaptacji zaczynamy od
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa . Powodzenia w testach

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 17:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
A jak zmienic czas dawki?

_________________
Był GOLF III TDI 110PS, Laguna Dti,
Ford Focus TDCi 2002, było Audi A4 Avant 24.12.99 lifting 1.9 TDI AFN
Moje byłe audi: http://images20.fotosik.pl/320/8d18e8fac2960210med.jpg
Był VW Passat 2002 rok 1.8T AWT.
Jest Audi A4 2004 rok 1.9TDI AWX:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 17:54:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
VAG to nie RACE 2000 skoro myslisz o podniesieniu mocy .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 19:13:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Czyli co :?: w ten sposob mozemy zrobic "drobny chip tuning" :?: :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 19:18:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
Słyszałem że zmieniając czas dawki można troche poprawić parametry, i podnieść trochę moc. chodzi mi o każdy koń mechaniczny, gdyż autem czasami się ścigam i te 130koni to powoli za mało.

_________________
Był GOLF III TDI 110PS, Laguna Dti,
Ford Focus TDCi 2002, było Audi A4 Avant 24.12.99 lifting 1.9 TDI AFN
Moje byłe audi: http://images20.fotosik.pl/320/8d18e8fac2960210med.jpg
Był VW Passat 2002 rok 1.8T AWT.
Jest Audi A4 2004 rok 1.9TDI AWX:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki przy pomocy VAG
PostNapisane: 19.kwi.2007 21:09:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
Jack napisał(a):
Opisze jak zmienic dawke startu , wolnych obrotow oraz wysterowanie EGR przy pomocy VAG

wybierami 1-engine
11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy)
10 adaptacja
W adaptacji zaczynamy od
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa . Powodzenia w testach


jack, czy w AEL'u to zadzaiała?

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 21:35:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jack, przyjacielu :peace:
Zobacz, czy masz może kod (login) do motorka AFB 2,5 TDI V6 ;)
Byłbym niezmiernie wdzięczny...
Sprawdziłem juz cztery - niestety nie działają... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 21:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
harryON login AEL 22158

carlnova mam kilka loginow ale sprwdze na aucie brata AKN ktory jest poprawny i zaraz napisze, nie ma problemu.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 21:49:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jack napisał(a):
harryON login AEL 22158

carlnova mam kilka loginow ale sprwdze na aucie brata AKN ktory jest poprawny i zaraz napisze, nie ma problemu.


Z góry serdecznie dziękuję za bezinteresowną pomoc... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 21:58:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
carlnova sprawdz ten login 26262 , 01283 , 11463 powinien dzialac a skoro nie to jutro posprawdzam na autku brata bo jest tego bardzo duzo zaleznie od sterownika

Tutaj sa loginy do innych silnikow

APT/APU = 01283, 12830, 07825, 37825, 45678
ADR ( 97 rok) = 06589
ADR (vin 8D0 907 558) = 03256
ADR ( 98 rok) = 02145
ABC ( 4A0 907 473D/P) = 02102
ACK = 01283
APU, APT, ADP, AWT: 01283, 12830, 07825, 37825
ABC: 02102)

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 22:09:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jack napisał(a):
carlnova sprawdz ten login 26262 powinien dzialac a skoro nie to jutro posprawdzam na autku brata bo jest tego bardzo duzo zaleznie od sterownika



Dzięki, Jack...
Tego loginu nie sprawdzałem ;)
Dzisiaj już za późno, ale jutro po pracy od razu śmigam do garażu z VAG-iem.
Na 100% nie działają u mnie kody:
26281 ; 26282 ; 26252 ; 26232

Gdyby był potrzebny numer mojego sterownika ECU - wrzucam jeszcze raz zdjęcie ze szczegółami:

Obrazek

Jeszcze raz dzięki za pomoc, Jack :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 19:24:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jack napisał(a):
carlnova sprawdz ten login 26262 , 01283 , 11463 powinien dzialac a skoro nie to jutro posprawdzam na autku brata bo jest tego bardzo duzo zaleznie od sterownika



Jack -> dwa pierwsze loginy nie działają, natomiast 11463 zaskoczył, ale otworzył w adaptacji tylko chyba dwa kanały - na reszcie jest error :/
Gdybyś mógł - sprawdź na tym AKN-ie brata jak to wygląda...
Po wpisaniu każdego z loginów pojawia się komunikat:
"too many comunications error to continue" (zbyt wiele błędów komunikacji by kontynuować) i VAG tak jakby tracił połączenie z ECU, trzeba resetować kluczykiem. :/
Może to jakiś problem z moim złączem OBD ?
Zaznaczam, że łączy się ze wszystkimi sterownikami...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 20:04:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W AKN dziala 26262 i otwiera dodatkowo kanal 18. Error pojawia sie tam gdzie nie mozna nic zmieniac. Faktycznie chyba wszystko zalezy od rodzaju sterownika. Bedzie mozliwosc to sprawdze na jakims AFB co jest grane. Skoro traci przesyl danych to problem tkwi w pamieci sterownika.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 22:28:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jack napisał(a):

Bedzie mozliwosc to sprawdze na jakims AFB co jest grane.


Bardzo proszę, Jack... Jak Ci to nie sprawi kłopotu.

Jack napisał(a):

Skoro traci przesyl danych to problem tkwi w pamieci sterownika.


No chyba nie tak do końca. Łączy się ze wszystkimi sterownikami, nie ma żadnych problemów - myślę, że właściwy login rozwiązałby sprawę...

Mam jeszcze jedną całkowicie prywatna teorię, nie wiem tylko czy poprawną.
Mówisz o pamięci sterownika - może tuner wrzucił jakieś zabezpieczenie swoich map, tak aby nie było możliwe np. zwiększenie czy zmniejszenie dawki paliwa, czy też regulacja kąta początku wtrysku ?
To tylko moje gdybanie...
Ale nawet sam Aligator wspominał mi kiedyś, że nie może odczytać całej zawartości moich epromów, jak wysłałem mu ECU.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 22:43:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Znajomy , ktory zajmuje sie tuningiem cos wspominal kiedys ze pewne serie sterownikow V6 TDi mialy implanty z ograniczeniami i moze to wlasnie ten przyklad. To samo dzieje sie w 2,7 TDi . Z informacji znajomego wynika jednoznacznie ze skoro zrywa polaczenie to w pamieci wystepuje jakies przepelnienie stosu do ktorego odwoluje sie adaptacja , czyli jakis maly blad . Powiedzial tak " skoro login przyjmuje ECU to wrota do zmian pewnych parametrow sa otwarte" . Bedzie czas to poprosze aby pokazal mi co i jak tam obejsc bo W AEL wiem sporo do BMK potrzeba innego interface ale tam nie zamierzam nic zmieniac skoro chodzi poprawnie. Dowiem sie wiecej to opisze na forum nie ma problemu.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 13:09:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Jack wiesz jaki jest login do silnika benz. 1.6 AEH :?: Nigdzie nie moge znalezc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 14:01:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2006 22:17:31
Posty: 52
Lokalizacja: Poznań
Jak wygląda podwyższenie wolnych obrotów w silniku AFN zna ktoś login do niego , u mnie w adaptacji mam tylko jeden kanał na innych error

_________________
[A6,1.9,TDI,AFN]
CEL:bixenony>>naviplus>>pełen_FIS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 14:11:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Zielas55 napisał(a):
Jak wygląda podwyższenie wolnych obrotów w silniku AFN zna ktoś login do niego , u mnie w adaptacji mam tylko jeden kanał na innych error


login 12555 ;) Lepiej nie grzeb jak nie ma potrzeby

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 22:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2006 22:17:31
Posty: 52
Lokalizacja: Poznań
Atal-star napisał(a):
Zielas55 napisał(a):
Jak wygląda podwyższenie wolnych obrotów w silniku AFN zna ktoś login do niego , u mnie w adaptacji mam tylko jeden kanał na innych error


login 12555 ;) Lepiej nie grzeb jak nie ma potrzeby


Dziękuje za szybką odpowiedź, muszę podnieść wolne obroty bo jak włącze klimę i światła to spadaja poniżej 861obr/min i pasek wieloklinowy wapada w wibrację, ostatnio padł mi napinacz od tych wibracji (prawdopodobnie).

_________________
[A6,1.9,TDI,AFN]
CEL:bixenony>>naviplus>>pełen_FIS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 06:43:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zielas55 napisał(a):
Jak wygląda podwyższenie wolnych obrotów w silniku AFN zna ktoś login do niego , u mnie w adaptacji mam tylko jeden kanał na innych error

12233

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: