.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 10:27:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 C3 2.5 TDi (1T) - Problem z obrotami silnika
PostNapisane: 28.lip.2012 16:50:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2012 14:58:03
Posty: 18
Auto: Audi 100 C3 2.5 TDI 1T
Witam wszystkich.
Skrzynie pięciobiegowe z tym silnikiem jak wiadomo nie są zbyt żywotne. Zmiana uszkodzonych synchronizatorów w skrzyni na sprawne nie dawała dobrego efektu na dłuższy czas. Montowałem inne skrzynie biegów od 1T, ale z każdą były problemy, większy szum im większy bieg, problem z wrzuceniem pierwszego i drugiego biegu (w przypadku gdy synchronizatory już siadły).
W końcu zamontowałem w cygarze skrzynię z Audi A6 C4 2.5 TDi (AEL) o oznaczeniu DPK wraz z dwumasowym kołem zamachowym, tarczą i dociskiem. Wiem, że jest napisane tutaj w tym forum, że jedyną pasującą skrzynią do cygara z 1T to ARX, ale wsadziłem co miałem. Po odpaleniu silnik od razu wchodzi na wysokie obroty około 3 tys. sądząc po dźwięku, ponieważ na obrotomierzu jest poniżej tysiąca obrotów. Jeśli delikatnie dotknę pedał gazu, zapala się lampka CHECK a ECU totalnie odcina dawkę paliwa. Z "tyłu" koła zamachowego od 1T jest 5 wycięć, z tyłu koła zamachowego AEL jest jedno wraz z obniżeniem. Domyślam się, że ECU podaje większą dawkę paliwa aby dostosować obroty do normalnych wolnych obrotów na podstawie danych otrzymywanych z czujnika.
Co mogę zrobić? Czy jedynym wyjściem jest zmiana wiązki elektrycznej wraz ECU (w tym nastawnik, wstawienie przepływomierza...)?
Myślę, że zmiana czujnika obrotów raczej nic nie da, chyba, że da problem z jego podłączeniem.
Czy może koło zamachowe które było montowane wraz z ARX posiada te 5 wycięć z tyłu?
Może była by możliwość zrobienia tych pięciu wycięć z tyłu na kole zamachowym od mojego AELa, jednak nadziei pozbawia mnie te obniżenie w jednym miejscu oraz fakt, że przecież po mojej ingerencji koło nie będzie wyważone.
Uprzejmie proszę o pomoc.

_________________
Audi A6 C4 2.5 TDi (AEL) - było :(
Audi 100 C3 2.5 TDi (1T) - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.5 TDi (1T) - Problem z obrotami silnika
PostNapisane: 09.gru.2012 17:26:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2012 14:58:03
Posty: 18
Auto: Audi 100 C3 2.5 TDI 1T
Od dobrych dwóch miesięcy jeżdżę na sześciobiegowej skrzyni z zamachowym kołem dwumasowym i nie ma żadnego problemu... Poza oczywiście plusami.
Koło dwumasowe od AELa zostało wyfrezowane na wzór koła jednomasowego z 1T. Następnie zostało ono wyważone w jednym z zakładów regenerujących koła dwumasowe. Zawieszenie skrzyni również trzeba było trochę zmienić. Tarcza, docisk tak jak pisałem wcześniej są od AELki.
Z grubsza to wszystko.
Pozdrawiam wszystkich.

_________________
Audi A6 C4 2.5 TDi (AEL) - było :(
Audi 100 C3 2.5 TDi (1T) - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: