Witam wszystkich. Skrzynie pięciobiegowe z tym silnikiem jak wiadomo nie są zbyt żywotne. Zmiana uszkodzonych synchronizatorów w skrzyni na sprawne nie dawała dobrego efektu na dłuższy czas. Montowałem inne skrzynie biegów od 1T, ale z każdą były problemy, większy szum im większy bieg, problem z wrzuceniem pierwszego i drugiego biegu (w przypadku gdy synchronizatory już siadły). W końcu zamontowałem w cygarze skrzynię z Audi A6 C4 2.5 TDi (AEL) o oznaczeniu DPK wraz z dwumasowym kołem zamachowym, tarczą i dociskiem. Wiem, że jest napisane tutaj w tym forum, że jedyną pasującą skrzynią do cygara z 1T to ARX, ale wsadziłem co miałem. Po odpaleniu silnik od razu wchodzi na wysokie obroty około 3 tys. sądząc po dźwięku, ponieważ na obrotomierzu jest poniżej tysiąca obrotów. Jeśli delikatnie dotknę pedał gazu, zapala się lampka CHECK a ECU totalnie odcina dawkę paliwa. Z "tyłu" koła zamachowego od 1T jest 5 wycięć, z tyłu koła zamachowego AEL jest jedno wraz z obniżeniem. Domyślam się, że ECU podaje większą dawkę paliwa aby dostosować obroty do normalnych wolnych obrotów na podstawie danych otrzymywanych z czujnika. Co mogę zrobić? Czy jedynym wyjściem jest zmiana wiązki elektrycznej wraz ECU (w tym nastawnik, wstawienie przepływomierza...)? Myślę, że zmiana czujnika obrotów raczej nic nie da, chyba, że da problem z jego podłączeniem. Czy może koło zamachowe które było montowane wraz z ARX posiada te 5 wycięć z tyłu? Może była by możliwość zrobienia tych pięciu wycięć z tyłu na kole zamachowym od mojego AELa, jednak nadziei pozbawia mnie te obniżenie w jednym miejscu oraz fakt, że przecież po mojej ingerencji koło nie będzie wyważone. Uprzejmie proszę o pomoc.
_________________ Audi A6 C4 2.5 TDi (AEL) - było Audi 100 C3 2.5 TDi (1T) - jest
|