.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 08:26:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 2.2KU] K-jet, pare pytań...
PostNapisane: 14.sty.2013 09:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2011 14:50:55
Posty: 80
Lokalizacja: Garwolin/Unin
Witam! Od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić z Audi 100 c3. Jest to 2.2ku KAT bez sondy, K-jet z LPG w automacie 90' rok. Auto w trasie spala przyzwoicie, 13-14L gazu, benzyny koło 10-11L. Gorzej w mieście... o wiele gorzej. LPG narazie mnie nie interesuje bo najpierw wypadało by ogarnąć poprawną prace na benzynie. Aktualnie samochód spali pewnie z 20L pb. Ciężko zapala zimny i czuć benzynę w aucie, a obok rury wydechowej można zemdleć... Zauważyłem też że od czasu do czasu jest problem z podciśnieniem? Bo nie zawsze skrzynia sama ciągnie auto po wrzuceniu D i ma problem z podjechaniem pod lekka górkę. Skrzynia jest po remoncie, olej i filtr wymieniony nie cieknie i nie poci się nigdzie. Działą bardzo dobrze. Świece nowe, zapłon ustawiony, przewody mają z pół roku, filtr paliwa też. Przepływka ogarnięta tarczka wyregulowana, lecz zauważyłem lekkie przegięcie widocznie po jedynym jakim miałem strzale na lpg, ciśnienie na cylindrach książkowe. Obroty trzyma ładnie nie faluje, wkręca się dobrze, ale nie ma mocy. Myślę że się fura zalewa, czy może katalizator jest zapchany? Co sprawdzić po kolei z układu pb? Wcześniej miałem MB tyle że w Ke-jet i się trochę rożni więc prz audi sie troche gubię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 2.2KU] K-jet, pare pytań...
PostNapisane: 14.sty.2013 09:49:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Cześć, o układzie K-jet jest dosyć sporo informacji na tym forum. Przyjrzyj się szczególnie wątkom Buby i Lukasika - oni chyba najwięcej poświęcili czasu i wysiłku, żeby zgłębić problematykę tych układów.

PS. Za pewne zaraz Buba podniesie Cię na duchu ws. 2.2 + lpg :peace:

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 2.2KU] K-jet, pare pytań...
PostNapisane: 14.sty.2013 09:53:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2011 14:50:55
Posty: 80
Lokalizacja: Garwolin/Unin
Oki dzięki:) Że mnie nie pocieszą jeśli chodzi o spalanie to wiem:p oby można było oddychać w lub przy samochodzie:P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 2.2KU] K-jet, pare pytań...
PostNapisane: 14.sty.2013 10:35:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
LucaZ napisał(a):
Witam! Od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić z Audi 100 c3. Jest to 2.2ku KAT bez sondy, K-jet z LPG w automacie 90' rok. Auto w trasie spala przyzwoicie, 13-14L gazu, benzyny koło 10-11L. Gorzej w mieście... o wiele gorzej. LPG narazie mnie nie interesuje bo najpierw wypadało by ogarnąć poprawną prace na benzynie. Aktualnie samochód spali pewnie z 20L pb. Ciężko zapala zimny i czuć benzynę w aucie, a obok rury wydechowej można zemdleć... Zauważyłem też że od czasu do czasu jest problem z podciśnieniem? Bo nie zawsze skrzynia sama ciągnie auto po wrzuceniu D i ma problem z podjechaniem pod lekka górkę. Skrzynia jest po remoncie, olej i filtr wymieniony nie cieknie i nie poci się nigdzie. Działą bardzo dobrze. Świece nowe, zapłon ustawiony, przewody mają z pół roku, filtr paliwa też. Przepływka ogarnięta tarczka wyregulowana, lecz zauważyłem lekkie przegięcie widocznie po jedynym jakim miałem strzale na lpg, ciśnienie na cylindrach książkowe. Obroty trzyma ładnie nie faluje, wkręca się dobrze, ale nie ma mocy. Myślę że się fura zalewa, czy może katalizator jest zapchany? Co sprawdzić po kolei z układu pb? Wcześniej miałem MB tyle że w Ke-jet i się trochę rożni więc prz audi sie troche gubię.



bez analizatora spalin nie ustawisz tego dobrze mam to samo ustrojstwo w w116

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 2.2KU] K-jet, pare pytań...
PostNapisane: 14.sty.2013 11:24:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
no jak nie ma sondy to bez analizatora ciężko coś zrobić bo zwykły k-jet nie ma chyba nastawnika ciśnienia paliwa, ja na Twoim miejscu sprawdził bym stan wtryskiwaczy bo z czasem zaczynają lać i nie zamykają sie szczelnie po wyłączeniu silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 2.2KU] K-jet, pare pytań...
PostNapisane: 14.sty.2013 12:30:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
hubos21 napisał(a):
no jak nie ma sondy to bez analizatora ciężko coś zrobić bo zwykły k-jet nie ma chyba nastawnika ciśnienia paliwa, ja na Twoim miejscu sprawdził bym stan wtryskiwaczy bo z czasem zaczynają lać i nie zamykają sie szczelnie po wyłączeniu silnika



w k- jecie wtryskiwacze są otwarte cały czas ,to tłoczek w samym k-jecie reguluje ciśnienie i jest ono wprost proporcjonalne do ilości zasysanego powietrza reszta paliwa pod duzym cisnieniem jest wracana do baku , dlatego w tym układzie niezwykle wazne są pompy paliwowe jak nie domagaja to sie tego tez za cholere nie ustawi

nastawnika tez nie ma bo jest to układ mechaniczy jak napiałem wyzej :):

ogólnie to sam układ nie jest jakioś bardzo skąplikowany ale jest upierdliwy ze względu na swoja budowę tu dopatrywałbym sie równiez powodów złej mieszanki po wybuchu gazu - uszkadza wtedy on klapę spiętrzającą która sie wygina i dostaje sie wiejc paliwa , druga sprawa ze sam układ paliwowy i podcisnienieowy jak w TDI musi byś w 100% szczelny jesli masz jakies sparcuiałe wezyki to je zawczasu wymien a pozniej reguluj

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 2.2KU] K-jet, pare pytań...
PostNapisane: 14.sty.2013 12:49:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
stawsz napisał(a):
w k- jecie wtryskiwacze są otwarte cały czas

z tym się nie mogę zgodzić, wtryskiwacze otwierają się przy min ciśnieniu 3,7bar po wyłączeniu auta ciśnieie spada do 3,3bar wtryski się zamykają a jak nie trzymają do układ sie trochę zapowietrza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 2.2KU] K-jet, pare pytań...
PostNapisane: 14.sty.2013 15:32:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Klik....

http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 2.2KU] K-jet, pare pytań...
PostNapisane: 14.sty.2013 15:40:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2011 14:50:55
Posty: 80
Lokalizacja: Garwolin/Unin
Nie ma słów opisujących wdzięczność za post wyżej. Będę szukał dziury w całym, jak się uda podzielę się wrażeniami:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 2.2KU] K-jet, pare pytań...
PostNapisane: 14.sty.2013 17:56:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
kolego ewidentnie go zalewa i za dużo pali Pb, nie wiem jak będzie u Ciebie, ale u mnie padł rozdzielacz wtrysku - to podobno standardowa dolegliwość w k-jetronic - ten tłoczek czy co tam jest, który pracuje na dźwigni z klapą przepływomierza po prostu się wyrabia i auto zalewa na benzynie, staje się słabsze i za pierwszym odpaleniem czuć mocno benzynę. Widzę, że resztę masz ogarniętą, więc zacząłbym dokładnie od tej części - znalazł coś na podmianę. Ja się męczyłem z padniętym rozdzielaczem prawie rok, obstawiałem wszystko tylko nie to :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: