.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 05:54:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDi AFN] Rozrząd, a kąt wtrysku
PostNapisane: 25.lip.2013 10:28:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2012 16:25:24
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 B5 Avant 1.9TDi 110KM
Witam

Jestem właśnie po regeneracji głowicy, wymianie rozrządu i paru innych czynnościach.
Po wymianie rozrządu chciałem ustawić kąt wtrysku, a tu lipa - brak regulacji w odpowiednim przedziale.
Rozrząd robiony na znak koła zamachowego, koło pompy blokowane trzpieniem, więc generalnie nic nie mogło się przestawić. Wałek rozrządu przy montażu głowicy również znajdował się w odpowiedniej pozycji (1 cylinder krzywki symetrycznie w górę, ostatni symetrycznie na dół i możliwość włożenia liniału).

Żeby ustawić kąt wtrysku ostatecznie przestawiłem koło pasowe pompy o jeden ząbek do przodu (za znak/otwór blokujący) i dopiero wtedy zyskałem możliwość regulacji kąta w odpowiednim zakresie. Poprzestałem na 51-54, nie robi to już chyba większej różnicy?
Auto normalnie pali na dotyk i ładnie, równo chodzi. Nie zauważyłem muła przy normalnej jeździe, spalanie też w normie. Nie testowałem przy max obciążeniach i przyśpieszeniach, bo jestem na etapie docierania....ale wszystko wydaje się być ok.

Teraz moje "tytułowe pytanie". Co może być przyczyną tego, że zabrakło mi regulacji kąta wtrysku skoro wszystkie znaki się pokrywały i dopiero po przestawieniu o jeden ząbek pompy regulacja "powróciła". Coś mi przeskoczyło? Jak tak to co? Dajcie mi coś, żebym to zrozumiał i wiedział na przyszłość co mogłem zrobić źle :D
I czy w ogóle takie przestawienie koła pompy jeżeli mam dobrze ustawiony kąt wtrysku to coś "złego"? Czymś niedobrym to może poskutkować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDi AFN] Rozrząd, a kąt wtrysku
PostNapisane: 27.lip.2013 07:26:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Źle ustawiłeś pasek na kole pompy wtryskowej.
Możliwość ustawienia 54 jednostek to jedno a uzyskanie pełnego zakresu regulacji dynamicznego kąta wtrysku to drugie.
Sprawdź w 004 BS czy pompa wysterowuje kąt wtrysku w pełnym zakresie.
Przestawienie o ząbek na kole pompy nie zniszczy silnika, gdybyś się pomylił na wale lub wałku - byłby klops.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDi AFN] Rozrząd, a kąt wtrysku
PostNapisane: 27.lip.2013 16:25:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2012 16:25:24
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A4 B5 Avant 1.9TDi 110KM
Pilnowałem ustawienia wszędzie. O jeden zabek przestawilem na pompie celowo wlaśnie z powodu brak regulacji - nie mogłem ustawić kąta wtrysku.
Chodzi Ci o zlogowanie 004 i sprawdzenie 004BS czy pompa osiąga skrajne wartości z 004?
Napisz proszę precyzyjniej co mam zrobić :)

Logi 004 i 004BS:
http://vaglog.rtnet.pl/jurczynski666_136662.html
http://vaglog.rtnet.pl/jurczynski666_136663.html

Jeżeli w 000 druga pozycja oscyluje w okolicy 50 to mimo przestawionego koła pompy o jeden ząbek wszystko jest ok?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 108 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: