przemekk74 napisał(a):
nie do konca
jezeli kat na LATE bedzie mial wartosc np 1ATDC (co jest poprawne) a sterownik bedzie chcial wysterowac kat np 2ATDC to auto bedzie chodzilo na 1ATDC... jezeli ustawi sie kat np na 3.5ATDC to raczej malo prawd zeby komputer zachcial kat poza te 3.5ATDC ale za to moze np ciezej palic niz na 1ATDC
No, moze teoretycznie tak, ale w praktyce przy 1 st ATDC w 04BS to mamy juz żądanie ze sterownika po stronie BTDC (w moim przypadku 0,2 BTDC), na biegu jałowym, widoczne w 04 stat. Przy wzroście obrotów kat wtrysku coraz bardziej przyspiesza, no chyba, że się mylę ?

Tak mam w silniku AKE, czyli takim o jaki chodzi w tym temacie.
Natomiast co do łatwości odpalania, to jakies 2 lata temu ustawiłęm kat na 1,6-1,8 ATDC, odpalał w porządku. W tym roku zauwazyłem, ze coś jakby troche dłużej trzeba kręcić (zauważalne zwłaszcza na rozgrzanym silniku), sprawdziłem kąt i okazało się że jest 3,2 ATDC. Dlaczego ? Nie wiem, naciag paska napędzającego pompę się nie zmienił, cały czas prawidłowy. Ustawiłem teraz kat na 1,2-1,4 ATDC i odpalanie ciepłego silnika poprawiło się. Na odpalanie zimnego (czyli wtedy gdy grzeją świece to nie miało wpływu, w obu ustawieniach było bardzo dobrze, chyba, ze może zimą wylazło by co złego

).