.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:17:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S3 8L] Haldex ,co i jak przy demontażu pompy oleju
PostNapisane: 25.wrz.2013 18:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2013 09:10:22
Posty: 34
Witam , dziś robiłem pierwsze podejście żeby wymontować pompę z Haldex-a , no i poległem .

W pierwszej kolejności zlałem olej żeby nie wyciekł , ale nie wiem czy jest to konieczne .
Potem odkręciłem dwa wkręty imbusowe i odłączyłem kostkę od pompy i chciałem ją wyciągnąć . Pompa ruszała się trochę na boki ale nic po za tym nie mogłem jej wysunąć z obudowy , przekręcić szło ale wysunąć już niestety nie .

jak głęboko ona siedzi i czy przy wyciąganiu o czymś nie wiem [np ukryty wkręt czy zawleczka ?]

Czy muszę odkręcać wał napędowy bądź łapy od haldexu żeby tą pompę wyciągnąć?

Ma ktoś jakiś tutorial co i jak po kolei robić żeby sprawnie to wyciągnąć ?

Pozdrawiam
Bartoszek00


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S3 8L] Haldex ,co i jak przy demontażu pompy oleju
PostNapisane: 26.wrz.2013 17:49:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
Jesli mowisz o malej pompce do napedu, to wystarczy ja mocno pociagnac, siedzi jeszcze tylko na oringach

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S3 8L] Haldex ,co i jak przy demontażu pompy oleju
PostNapisane: 26.wrz.2013 18:55:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2013 09:10:22
Posty: 34
No mówię właśnie o niej, w poniedziałek będę robił podejście drugie w takim wypadku bo na weekend auto potrzebne i nie da rady , a co z resztą pytań ?

Czy muszę odkręcać wał napędowy bądź łapy od haldexu żeby tą pompę wyciągnąć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S3 8L] Haldex ,co i jak przy demontażu pompy oleju
PostNapisane: 27.wrz.2013 07:43:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
Wystarczy odkrecic dwa imbusy, wypiac wtyczke i delikatnie podwazyc silniczek, zeby wyszedl, tylko ostroznie bo na laczeniu jest papierowa uszczelka.Silniczek jest skrecony z pompka i wchodzi do dyfra ok 5 cm na oringach. Olej musisz zlac a i tak reszta wycieknie po wyjeciu tego zespolu. Po montazu nowy olej. Czesto leca szczotki i wirniki w tych silniczkach, nowy w ASO prawie 1.8kpln :/ , do tego olej, filterek i dwa kola niewyjete na serwis haldexa :<

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S3 8L] Haldex ,co i jak przy demontażu pompy oleju
PostNapisane: 01.paź.2013 11:57:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2013 09:10:22
Posty: 34
Olej będe starał sie zlać do cna i wlać go spowrotem, gdyż na wiosne wlewałem nowy i ma może z 5-6 tys km. Tak samo filtr. Co do papierowej uszczelki to może da radę ją dorobić jak będzie sfatygowana ? Kiedyś robiłem takie uszczelki jak się miało motorower, myśle że większej filozofii w tym by nie było. A silniczek chcę wyciągnać i zreanimować ( wymiana szczotek, lożysk, uszczelniaczy i czego będzie trzeba) , jestem elektronikiem i myśle że sie uda. Jak coś to nic nie tracę prócz pracy :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S3 8L] Haldex ,co i jak przy demontażu pompy oleju
PostNapisane: 01.paź.2013 12:53:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Nigdzie nie doczytałem. Czy to jest jednak powód Twoich problemów ze stukaniem?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S3 8L] Haldex ,co i jak przy demontażu pompy oleju
PostNapisane: 02.paź.2013 05:49:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2013 09:10:22
Posty: 34
Nie to nie jest powodem stukania, prawdopodobnie wina za stukanie leżała w zapchanym juz filtrze paliwa, po jego wymianie auto odżyło . Pompe sprawdzałem i nie ma przejścia więc prawdopodobnie szczotki padły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S3 8L] Haldex ,co i jak przy demontażu pompy oleju
PostNapisane: 27.lis.2013 19:58:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
Ja u siebie tez sie bawilem z pompka bo padla, wymienione szczotki, oringi, simering rpzez ktory olej sie dostal ale niestety dalej keipsko, opornosc za duza. Komutator juz starty i to jest najczesciej powodej gorszej pracy, kupilem ostatnio nowa od producenta i dodatkowo kilka sztuk jak ktos potrzebuje. Duuuuzo taniej niz w ASO ktore mi krzyknelo w Wawie 2450...
pzdr
hubi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: