mam autko z silnikiem CDNC 211ps 2010r od września i z moich doznań i z tego co się dowiedziałem mogę ci powiedzieć tak silnik bardzo dynamiczny oraz zrywny spalanie zależne od jazdy ja przy bardzo spokojnej jeździe quattro oraz s-tronicu dam rade zrobić 8-8,5 l przy bardzo dynamicznej jest w stanie spalić i 16

wiadomo kosztem czegoś musi być coś mój ma przejechane 151 000 serwisowany z pełną historią w aso do 144 000 z historii wynika że wymieniali oleje filtry katalizator przy 82 000 i tyle mi aktualnie także zaświeca się błąd katalizatora przy 150 000 lecz powodem tego jest tak jak piszesz branie oleju przez ten silnik jak i przez wszystkie TSI od VW niestety nie wiem ile mój bierze dokładnie bo tego nie mierze ale przejechałem 3000 po wymianie i dolałem w tym czasie 1 l jazda raczej w miarę spokojna w drobnymi wyskokami

znajomy co robi przy tych silnikach polecił mi olej MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 5W30 taki też zalałem niby ten silnik mniej bierze tego oleju i nie zawala się tak katalizator czego nie mogę teraz stwierdzić gdyż przez cały żywot i do 148 000 był lany castrol co do zrywania rozrządu od 2009r niby już to jest poprawione tak słyszałem od mechanika ale ogólnie silnik jak dla mnie jest w porządku ma wady ale wynagradza to osiągami

więc podsumowując w moim przypadku
zalety:
-dynamika
-spalanie/moc
-z historii napraw z aso raczej bezawaryjny
wady:
-branie oleju
-zapychanie katalizatora